Toon posts:

ARCServe 2000 Database is vol (13 GB groot)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit best met een problee en hoop dat men hier mij mee kan helpen.

Ik werk nu een week op de plek waar ik nu zit en heb een probleem een probleem met ARCServe 2000 (V7.0) op een Windows 2000 Server Machine.

Mijn voorganger heeft ARCServe op de D partitie van de server geinstalleerd. Deze Partititie is 14 gig. Ik zat een beetje de event viewers te bekijken en kwam erachter dat de D schijf vol zit (nog 1mb over). Na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat dit komt omdat de database van ArcServe 13 GB in beslag neemt. Nou ben ik helaas niet bekend met ArcServe en hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

In de \ArcServe\Database directory staan nu 5900 files.5700 van deze files hebben allemaal precies dezelfde grote (1984KB) en hebben een naam van "rAAAAADP.chg" of iets wat daar op lijkt.

Deze files worden volgens mij elke dag door de backup job aangemaakt. Een heleboel van deze files hebben een datum van zeg maar 2 jaar geleden. Bestanden zijn aangemaakt vanaf September 2002.

Nou kan ik natuurlijk een heleboel van deze files weggooien, maar ik weet niet of dit verstandig is.
Natuurlijk heb ik hier op GoT gekeken, en er wordt gezegd dat er een Pruning Job standaard geinstalleerd wordt. Dit zou de Database niet zo groot maken.

Nou kijk ik in ArcServe Admin en daar staat "Enable Database Pruning" aangevinkt met een optie van ouder dan 30 dagen prunen. Maar of hij doet heel iets anders dan ik verwacht of hij doet het niet. Mijn inziens moeten allen *.chg bestanden ouder dan 30 dagen verwijdert worden door deze Pruning Job.

Kan iemand mij maybe even wat wegwijs maken, want ik wil wel graag dat dit opgelost wordt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In je ArcServe console - draait die pruning job wel elke dag? Oftewel - wat is je 'execution time' van die job?

Verwijderd

Topicstarter
In de Console (ArcServe Manager) zie ik de job niet staan. Alleen in ArcServe Admin en daar staat Run Database Pruning at: 12:06:00

• wouter-
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Voor een reply op je probleem zal het zeker te laat zijn maar misschien handig voor mensen die hier nog problemen met hebben :

De Arcserve versie 2000 maakt soms problemen met zijn database folder. Hij blaast zijn database als het ware op en je zal een map vol CHG files terugvinden. Deze bestanden mag je zonder probleem verwijderen. Maakt niet uit hoe groot je schijf was, Arcserve zal deze volschrijven met CHG files als deze fout zich voordoet.

In de nieuwe Brightstor Arcserve ( r11 & r11.5) doet zich dit niet meer voor !