Toon posts:

[xp-home] Avi film speelt alleen geluid, geen beeld*

Pagina: 1
Acties:
  • 7.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist op mijn laptop een avi filmpje gezet
Nu ik deze wou afspelen kreeg ik keurig geluid te horen, maar geen film te zien (terwijl deze op mijn eigen PC wel werkt)
Nu heb ik op de site van windows dit gedownload http://www.microsoft.com/...e948689db8&DisplayLang=en

Maar nog steeds wil hij niet werken (ook naar reboot)
Ik speel de filmpjes af met winamp.

als ik het filmpje open met windows media player gaat hij zoeken naar de codes, en dan krijg ik fout met downloaden van de codex

Weet iemand hier iets voor?

Robin

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 09:53 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja de goede codec downloaden voor dat filmpje ;)
kijk een rond op inet er zijn zat codec pakketen die je kan gebruiken.
het geluidscodec ondersteund ie dus wel maar de video codec heb je nog niet de goede van.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Fire69
  • Laatst online: 16:55
Installeer dit effe, dan zal het wel werken, je hebt gewoon geen divx-codec op je laptop...

http://www.afterdawn.com/...s_and_filters/ffdshow.cfm

@chucky666:
Codec-paketten zijn meestal geen goed idee, vaak krijg je er toch maar problemen mee.
Installeer gewoon ffdshow, ondersteund bijna alles qua beeld en geluid. en het is maar een maar 100kb, integenstelling tot die pakketten van meerdere mb's...

[edit]
Zelfde voor pakjebakmeel dus :)
Met ffdshow haal je ook 90%, misschien zelfs meer.
Enkel Matroska doet hij niet volgens mij (van de meer gangbare codecs bedoel ik natuurlijk)

[ Voor 63% gewijzigd door Fire69 op 27-07-2005 10:02 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Anders haal je gewoon een codec pack (all in one codec pack) op, dan weet je zeker dat je 90% van de meest gangbare codec's aan boord hebt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over dit soort zaken horen thuis in Software Algemeen - het heeft uiteindelijk niets met Windows zelf te maken :)

Wat ik wel mis in je topic is enig inzicht in wat je nu zelf al geprobeerd hebt om je probleem aan te pakken. Neem je dat nog even op in je topicstart?

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt het werkte met die codex!

Robin!

Verwijderd

in vervolg kun je ook ff het programma'tje g-spot installeren, checked ff welke codec is geinstalleerd, dan ga je ff google'n :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:06:
in vervolg kun je ook ff het programma'tje g-spot installeren, checked ff welke codec is geinstalleerd, dan ga je ff google'n :D
Oke, bedankt voor de tip!

• Fire69
  • Laatst online: 16:55
ffdshow rulez 8)

:P
Pagina: 1