Toon posts:

meerdere beeldschermen werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

ik dacht maar eens ik ga een andere monitor erbij aansluiten..werkt allemaal perfect, daarna overgestapt naar de TV, die deed het ook gewoon goed.

en toen dacht ik...hmm zal ik dan maar eens 2 monitor EN een tv aansluiten ? :P

#1 normale aansluiting
#2 op de DVI
#3 op de TV out

sindsdien krijg ik geen beeld op beide schermen.

ze reageren wel maar ik heb gewoon geen beeld :'(

ik heb de 6800GT en driver 77.30

alvast bedankt :)

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
je videokaart heeft 2 ramdac's dat houd in dat je maar 2 schermen aan kan stuuren als je er meer dan dat aan wil stuuren zul je duurdere kaarten moetten gebruiken zoals matrox kaartjes met meerder ramdac's

het klopt dus dat je 3 aansluitingen heb maar daarvan kan je er maar 2 tegelijk gebruiken

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MokerHamer schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:01:
je videokaart heeft 2 ramdac's dat houd in dat je maar 2 schermen aan kan stuuren als je er meer dan dat aan wil stuuren zul je duurdere kaarten moetten gebruiken zoals matrox kaartjes met meerder ramdac's

het klopt dus dat je 3 aansluitingen heb maar daarvan kan je er maar 2 tegelijk gebruiken
niet helemaal waar. Je dvi aansluiting gebruikt je ramdac niet geloof ik, en op die manier kan ik 2 monitoren en een tv tegelijkertijd aansturen op mijn 9800pro. Ik geloof wel dat mijn tv dan altijd een cloon is van 1 van mijn monitoren, maar helemaal zeker weet ik het niet.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar als ik een 2e scherm nu aansluit geeft ie geen beeld meer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rac-on schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:04:
[...]

niet helemaal waar. Je dvi aansluiting gebruikt je ramdac niet geloof ik, en op die manier kan ik 2 monitoren en een tv tegelijkertijd aansturen op mijn 9800pro. Ik geloof wel dat mijn tv dan altijd een cloon is van 1 van mijn monitoren, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Clonen kan altijd wel, maar het is dus maar mogelijk om 2 verschillende beelden weg te sturen via je videokaart.

TS, als je eens enkel 1 monitor aansluit, krijg je dan wel gewoon beeld? En waar verlies je het beeld? pas in windows of zie je de post ook niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:36:
[...]

Clonen kan altijd wel, maar het is dus maar mogelijk om 2 verschillende beelden weg te sturen via je videokaart.

TS, als je eens enkel 1 monitor aansluit, krijg je dan wel gewoon beeld? En waar verlies je het beeld? pas in windows of zie je de post ook niet meer?
mijn normale monitor doet het gewoon goed, alleen me 2e en de TV werken allebij niet meer en geven geen beeld, ze reageren wel als windows opstart :) maar nog steeds geen beeld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:40:
[...]

mijn normale monitor doet het gewoon goed, alleen me 2e en de TV werken allebij niet meer en geven geen beeld, ze reageren wel als windows opstart :) maar nog steeds geen beeld
Hoe reageren ze dan?
En als je de monitor eens disabled en daarna weer enabled? dat wil soms wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:08:
[...]

Hoe reageren ze dan?
En als je de monitor eens disabled en daarna weer enabled? dat wil soms wel eens helpen.
kijk als ik me normale monitor aangesloten heb en die andere monitor via de DVI.

ik start de pc op...geen reactie maar zodra windows aan het laden is word het lampje groen maar ik heb nog steeds zwart beeld en voor de rest gebeurt er weinig tot niks

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dan wordt het dus óf de 2e monitor, óf de TV aansluiten.
Alledrie tegelijk gaat niet werken, tenzij je klonen leuk vindt.

Het heeft zoals gezegd niets te maken met de twee aanwezige RAMDAC's, aangezien het DAC-gedeelte hiervan staat voor Digital to Analog Converter.
De RAMDAC wordt niet gebruikt voor DVI, omdat dit een puur digitaal signaal is en derhalve niet omgezet hoeft te worden.

Wat je natuurlijk wel zou kunnen proberen is een tweede videokaart te installeren.
Hierbij moet je denken aan een simpel PCI-kaartje, om zodoende drie beeldschermen aan te kunnen sturen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:37:

Het heeft zoals gezegd niets te maken met de twee aanwezige RAMDAC's, aangezien het DAC-gedeelte hiervan staat voor Digital to Analog Converter.
De RAMDAC wordt niet gebruikt voor DVI, omdat dit een puur digitaal signaal is en derhalve niet omgezet hoeft te worden.

Wat je natuurlijk wel zou kunnen proberen is een tweede videokaart te installeren.
Hierbij moet je denken aan een simpel PCI-kaartje, om zodoende drie beeldschermen aan te kunnen sturen.
het probleem is dat ze het sowieso niet meer doen nadat ik ze allebij had geprobeerd aan te sluiten ookal sluit ik er één aan

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

r00n schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:37:

en ook dat is niet helemaal waar :)
in de DVI wordt ook gewoon het analoge signaal mee gestuurd. ;) vandaar dat je met een DVI-VGA plugje, gewone monitoren ook nog kunt aansluiten...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:09:
[...]

het probleem is dat ze het sowieso niet meer doen nadat ik ze allebij had geprobeerd aan te sluiten ookal sluit ik er één aan
Al geprobeerd om je computer even helemaal uit te zetten. (dus stekkers eruit etc)
Ook de stekker (stroom) van het beeldscherm eruit halen. Als je dit doet reset hij zichzelf, dacht ik. ((Misschien dat iemand anders precies weet hoe je een monitor kan resetten oid.))
Ik denk zelf dat hij bijv. op een te hoge resolutie wordt ingesteld waardoor hij geen beeld geeft.

Verwijderd

Topicstarter
maar de TV word helemaal niet meer gevonden.

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:19:
maar de TV word helemaal niet meer gevonden.
Het gaat er toch om dat geen een scherm meer gevonden word?
Als het alleen je tv is: kan je even proberen om de driver van je vid. kaart opnieuw te installeren (en hiermee dan ook je profielen te verwijderen, aannemende dat je nvidia drivers gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:32:
[...]

Het gaat er toch om dat geen een scherm meer gevonden word?
Als het alleen je tv is: kan je even proberen om de driver van je vid. kaart opnieuw te installeren (en hiermee dan ook je profielen te verwijderen, aannemende dat je nvidia drivers gebruikt)
dus kan ik gewoon de driver profielen van de oudere drivers weggooien ?

en jah het gaat nu over m`n tv ;) mijn andere monitor vind ie wel maar geeft geen beeld, mijn TV vind hij niet en geeft ook geen beeld.

het probleem is dus eigenlijk dat ze geen beeld geven ;)

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:44:
[...]

dus kan ik gewoon de driver profielen van de oudere drivers weggooien ?

en jah het gaat nu over m`n tv ;) mijn andere monitor vind ie wel maar geeft geen beeld, mijn TV vind hij niet en geeft ook geen beeld.

het probleem is dus eigenlijk dat ze geen beeld geven ;)
Dus hij vind je standaard beeldscherm wel en geeft ook beeld. Dan denk ik toch dat hij een of andere instelling opgeslagen heeft, waardoor het niet goed meer werkt. Ik neem aan dat je de normale Nvidia drivers hebt, en dus ook nview gebruikt.
Dan kan je gewoon de driver deinstalleren, dan vraagt hij ook of je alle nview profielen wilt verwijderen.
En dan even opnieuw de driver installeren, en alles instellen, en dan een voor een die andere beeldschermen proberen.

Btw:
Als je de driver echt goed wilt verwijderen etc. kan je ook Driver Cleaner Pro gebruiken. Moet je maar even googlen. Wel goed de readme lezen! :)

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:34:
[...]

Dus hij vind je standaard beeldscherm wel en geeft ook beeld. Dan denk ik toch dat hij een of andere instelling opgeslagen heeft, waardoor het niet goed meer werkt. Ik neem aan dat je de normale Nvidia drivers hebt, en dus ook nview gebruikt.
Dan kan je gewoon de driver deinstalleren, dan vraagt hij ook of je alle nview profielen wilt verwijderen.
En dan even opnieuw de driver installeren, en alles instellen, en dan een voor een die andere beeldschermen proberen.

Btw:
Als je de driver echt goed wilt verwijderen etc. kan je ook Driver Cleaner Pro gebruiken. Moet je maar even googlen. Wel goed de readme lezen! :)
ze geven geen beeld meer sinds dat ik ze allebij had geprobeerd aan te sluiten :(

en ik heb net ook meteen ff me pc geformateerd ook dat hielp niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens de TV-out faq gevolgt en geprobeerd te forceren etc maar het beeld blijft grijs :|

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 17:38
misschien kapot ramdac?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik daarachter komen ? :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:56:
[...]

hoe kan ik daarachter komen ? :)
Testen of je tijdens BIOS/Post beeld hebt op alletwee je uitgangen, een voor een uiteraard. Dus eerst je monitor aansluiten op je primaire, dan op je secundaire aansluiting. Ik weet niet helemaal zeker of dit gaat werken, ik heb namelijk geen flauw idee of de RAM DAC'S aansluiting-gebonden zijn, maar zoiets zou naar mijn idee een optie zijn.
Pagina: 1