[Consoles] Is het nog de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo :)

Ik open dit topic, omdat ik zelf niet meer zo goed weet wat ik moet doen. Het gaat om de aankoop van een "huidige"console. Aangezien ik denk dat er vast meer gamers zijn die zoiets ook hebben, kunnen ze in dit topic vragen stellen en informatie winnen.

In mijn geval draaid het om een Xbox en/of een PS2. De gamecube valt voormij af, omdat ik deze al heb. Is het nu nog verstandig om een console te kopen ?

Gamecube / Revolution.
Huidige console, de gamecube heeft leuke exclusieve games wat het waard maakt om deze console aan te schaffen. Aangezien de opvolger, ook gamecube games kan spelen, zou je dan wachten tot (half/eind) 2006 ? of nu lekker een Cube halen...

Playstation2 / Playstation3
Huidige console, Playstation2 heeft ook leuke exclusieve games, wat het ook waard maakt om deze console in huis te halen. In dit geval, is deze al compatible met de Playstation1. Waarschijnlijk zal de PS3 gewoon alle PS1 en PS2 games kunnen draaien... Wachten waard tot (begin/half) 2006 ? of nu een PS2 halen en gaan...

Last, but not least,
Xbox / Xbox360
Huidige console, Xbox. Ook deze console heeft weer wat leuke exclusieve games wat het intressant maakt voor de aanschaf. De opvolger van de Xbox zal waarschijnlijk nog voor het einde van het jaar te kopen zijn :o en anders zal het begin 2006 zijn (logisch gezien). Hiervan weet ik alleen dat er de "beste"100 games compatible word gemaakt en later misschien nog meer. Volledig compatible is het dus niet... Wel dat hij al "snel"uitkomt, wat de keuze dan weer iets moeilijker maakt. Wachten op de Xbox360 ? of gewoon Xbox halen....

Dus mensen, brand los, waarom je dit of dat zou doen. Voor welke games zou je NU een console halen, of gewoon wachten tot later ?

Let op ! ik heb geen zin in, Xbox = beter !!111 en PS2 zuigt oid. Het gaat mij om een leuke console en vooral om de games. Dus niet, Cube is kiddy enz enz. Op elke console is gewoon voor iedereen wat hij wilt. Verschil heb je in maten natuurlijk en dat is ook een verschil. Dus elke console = even goed wat dat betreft, maar waarom zou je NU een nog een console halen....

Er zullen vast wat foutjes instaan, meld ze even, kan ik het aanpassen.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met de opkomst van de nieuwe generatie zou ik zeker geen PS2 of Xbox meer halen. Zeker op de PS3 kan je gewoon PS2 games spelen dus daarom hoef je het niet te laten.

Nadeel is de hoge introductie prijs vergeleken met wat een PS2/XBOX nu kost

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Huidige prijs xbox: rond de 150 euro. Introductieprijs van de xbox 360 over 5 maandjes ofzo: 300 euro. Enfin , als je 30 euro per maand opzij legt heb je een next gen console, ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 11:54

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb 7 mnd terug een PS2 bij mijn gsm abo gekregen, maar anders had ik er geen gekocht. Ik heb inmiddels een paar spellen gekocht en heb er echt wel plezier van. Maar op dit moment zou ik echt lekker even wachten ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel een groot nadeel van zo'n next-gen console dat je (zeker in 't begin) alle spellen nog moet kopen, wat echt een hoop geld kost (min. 50 euro, misschien meer in 't begin).
Ik denk dat next-gen alleen interessant is als je veel om graphics geeft, of als je één van de weinigen bent die beschikt over een mooie HDTV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
zelf zou ik nu geen nieuwe console halen. Het duurt niet lang meer en dan zullen de next gens er zijn. Je hebt nu toch al een goede console en er zijn nog meer dan genoeg leuke spellen op de gamecube.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:43:
Ik vind wel een groot nadeel van zo'n next-gen console dat je (zeker in 't begin) alle spellen nog moet kopen, wat echt een hoop geld kost (min. 50 euro, misschien meer in 't begin).
Ehrm, en daarna :? 90% van de gamers koopt gewoon z'n consolegames hoor :P

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 27-07-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Ja, wat nu als de terugkoppeling nu niet "fijn"werkt (xbox --> 360). De nextgen consoles komen er zoiezo wel ;) maar wil gewoon nog enkele games spelen van de huidige series consoles...

En, als je een nextgen console koopt, ga je dan nog "oude" games kopen ? bijv, een PS3, koop je dan nog PS2 spellen :?

En natuurlijk is de gamecube een goede console, maar ik mis dus wel Halo, Devil mac cry, Shadow os the collosus, noem maar op. Zat games die een huidige console nog leuk maken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Van PS3 is bekend dat deze backwards compatible zal zijn met de PS2, maar of de XBOX360 backwards compatible zal zijn is nog maar de vraag: nieuws: Games en features Xbox 360 bekendgemaakt

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:43:
Ik denk dat next-gen alleen interessant is als je veel om graphics geeft, of als je één van de weinigen bent die beschikt over een mooie HDTV ;)
Yeah of als je gewoon iemand bent die het geld er voor over heeft.

Ik koop al m'n games.

Ik betaal wel alleen het volle pond als de game echt de moeite waard is (GTA bijvoorbeeld), anders wacht ik wel ff (laatst nog PoP:WW gekocht voor budgetprijsje).

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een NES, SNES of megadrive op de kop tikken. Nothing beats 2d sonic en mario.

Toch zijn er nu ook wat games die de moeite waard zijn. En de PS2 heeft de meeste van die games. Maar je kan ook doorsparen en wachten op de PS3. Het is wel erg laat voor een PS2 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik amper meer op mijn consoles game. Ik heb zowel een Xbox als ps2 maar beide kunnen me niet meer boeien. Weinig leuke games meer maar het kan tegelijkertijd aan mijn leeftijd liggen hoor. Maar zelfs als ik de tijd heb game ik liever op mijn pc. Ik ga ze binnenkort misschien wel de deur uit doen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:30:
[...]

Yeah of als je gewoon iemand bent die het geld er voor over heeft.

Ik koop al m'n games.

Ik betaal wel alleen het volle pond als de game echt de moeite waard is (GTA bijvoorbeeld), anders wacht ik wel ff (laatst nog PoP:WW gekocht voor budgetprijsje).
Ik zeg niet dat meeste mensen illegale spellen spelen op hun consoles. Ik opper alleen dat Aap zich misschien wel in dit argument kan vinden (als hij net zo'n arme student is als ik en liever een spel probeert voor zich 50 euro door z'n neus te laten boren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het gewoon doen als ik jouw was :D

Ik heb zoals je misschien weet een Gamecube, maar ik heb ook nog een ps2 >:). Ik heb de gamecube 1.5 maand geleden gekocht en de ps2 5 maanden geleden. De plantinum games voor de ps2 zijn nu heel goedkoop en stuk voor stuk erg leuk. Ben nu helemaal verslaafd aan Kingdom Hearts en dat voor 20 euris. Er zijn natuurlijk meer geweldige games, maar moet je zelf checken

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
johnnyv.nl schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Haha dat dacht jij ik koop alleen de spellen die het waard zijn. Voor de rest download ik ze gewoon aangezien spellen gewoon te duur zijn om te kopen en downloaden is zo goedkoop en je hoeft er niet voor naar de winkel te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
Je moet nu zeker geen nieuwe console gaan kopen.
Of je koopt een 'next generation' wanneer de uit is, of je koopt een 2de hands van de huidige generatie over van iemand die wel een 'next-gen' console koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 13:12

RMB

Nee, geen right mouse button!

ik zou nog een 2e handsje op de kop tikken :)
Zelf heb ik een GC en 2 PS2's (i-link)
Beide hebben nog zeer leuke spellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
frickY schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:23:
Je moet nu zeker geen nieuwe console gaan kopen.
Of je koopt een 'next generation' wanneer de uit is, of je koopt een 2de hands van de huidige generatie over van iemand die wel een 'next-gen' console koopt :)
Maar waarom dan niet kopen ? Stel ik wil PS2 games spelen... dan moet ik minimaal wachten tot ergens begin volgend jaar en dan zelfs misschien eerst 400+ euro betalen voor een PS3 en dan kan ik PS2 games spelen (toch ?) of nu nog een PS2 halen, want veel titels (geld ook voor de xbox) zijn al gedaald naar zo'n 20-30 euro :) daarom word het nu ook een beetje intressant voor mij, als behoorlijk arme student :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:33:
[...]

Maar waarom dan niet kopen ? Stel ik wil PS2 games spelen... dan moet ik minimaal wachten tot ergens begin volgend jaar en dan zelfs misschien eerst 400+ euro betalen voor een PS3 en dan kan ik PS2 games spelen (toch ?) of nu nog een PS2 halen, want veel titels (geld ook voor de xbox) zijn al gedaald naar zo'n 20-30 euro :) daarom word het nu ook een beetje intressant voor mij, als behoorlijk arme student :p
Reken maar op eind volgend jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gunner schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:32:
Met de opkomst van de nieuwe generatie zou ik zeker geen PS2 of Xbox meer halen. Zeker op de PS3 kan je gewoon PS2 games spelen dus daarom hoef je het niet te laten.

Nadeel is de hoge introductie prijs vergeleken met wat een PS2/XBOX nu kost
Ik sluit me hierbij aan. Beide consoles zijn een beetje aan het afsterven. Goede games komen er steeds minder uit. Zodra de nieuwe "versies" er zijn zal dit nog erger worden.

Tip: waarom koop je gewoon geen 2ehands console?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:33:
[...]
Maar waarom dan niet kopen ? Stel ik wil PS2 games spelen... dan moet ik minimaal wachten tot ergens begin volgend jaar en dan zelfs misschien eerst 400+ euro betalen voor een PS3 en dan kan ik PS2 games spelen (toch ?) of nu nog een PS2 halen, want veel titels (geld ook voor de xbox) zijn al gedaald naar zo'n 20-30 euro :)
Precies! :D
Ik zit in exact dezelfde situatie als jij. Heb al een paar jaar een gamecube, en nu net een paar weken geleden een PS2 erbij gekocht. Apparaat zelf kostte me maar 111 euro, en ik heb voor nog geen één spel meer dan 30 euro hoeven betalen. Ik ben toch niet van plan om de PS3 gelijk al bij de launch te kopen, ik wacht minstens tot de eerste prijsdaling. Dus tot die tijd vermaak ik me nog prima met de gigantische hoeveelheid spellen die voor de PS2 zijn uitgebracht.
Qua prijzen is dit juist het moment om een nieuwe console te kopen zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de ps2 gaan,lekker veel spellen,niet te duur meer en de evt. next gen console pas kopen als de prijs daarvan ook weer wat gedaald is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon nu een PS2 kopen. De komst van de PS3 laat nog ruim een jaar op zich wachten en tegen de tijd van de launch zijn er een _aantal_ leuke games beschikbaar. NIet iedereen digt elk genre toch? Daarbij gaat de PS3 €500+ kosten aangezien er bekend is gemaakt dat deze duurder gaat worden dan de PS2 bij launch (f 1.100). En dat voor een arme student ;)
Nu heb je een enorm aanbod van games. De platinum collectie is lekker gegroeid door de jaren heen. Het mooie van de PlayStation is dat er voor iedereen een game is. Houdt je van RPG's. Dan kies je Final Fantasy of 1 van de minder bekende. Racen: Gran Turismo. Platforming: Jak en Ratchet games. En al die games kosten je €30 of minder. En de verwachting is dat nieuwe games die uit gaan komen voor de PS3 weer meer kosten dan de nieuwste games nu.
En de PS2 is allerminst aan het afsterven. Kijk maar naar games als Shadow of the Collosus, Soul Calibur III, Okami en Final Fantasy XII.

Ow jah en waarom een PS2 en geen Xbox, het aanbod van games voor de PS2 is veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Real schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:10:
[...]
Haha dat dacht jij ik koop alleen de spellen die het waard zijn. Voor de rest download ik ze gewoon aangezien spellen gewoon te duur zijn om te kopen en downloaden is zo goedkoop en je hoeft er niet voor naar de winkel te gaan :+
Dan hoor jij dus niet bij die 90% he vrind.

/me koopt ook al zijn console spellen (PS2 en Cube)

Ik koop alleen niet alleen maar spellen die het waard zijn, ik SPEEL alleen maar spellen die het waard zijn. Ik vind dat zo'n dom argument...ik "koop" alleen spellen die het waard zijn. De rest download je dus...waarvoor dan? Omdat ze zo slecht zijn :?

Oh en om ook nog iets ontopic te zeggen: ik zou nu zelf niet meer een PS2 of Cube (of X-doos) gaan kopen, maar wachten op de nieuwe. Daar staat natuurlijk tegenover dat het in de tussentijd gewoon geen grote investering is. Console zelf kost niet zoveel, en er zijn zat spellen 2de hands of platinum te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:43:
Ik koop alleen niet alleen maar spellen die het waard zijn, ik SPEEL alleen maar spellen die het waard zijn. Ik vind dat zo'n dom argument...ik "koop" alleen spellen die het waard zijn. De rest download je dus...waarvoor dan? Omdat ze zo slecht zijn :?

Oh en om ook nog iets ontopic te zeggen: ik zou nu zelf niet meer een PS2 of Cube (of X-doos) gaan kopen, maar wachten op de nieuwe. Daar staat natuurlijk tegenover dat het in de tussentijd gewoon geen grote investering is. Console zelf kost niet zoveel, en er zijn zat spellen 2de hands of platinum te krijgen.
eh, ik heb het idee dat je jezelf nogal tegenspreekt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik zou gewoon nog even wachten en eind van t jaar een X360 halen. Het prijsverschil is blijkbaar klein genoeg voor jou om te twijfelen (logisch). Maar je hebt dan ten eerste iets wat helemaal nieuw is en echt de ervaring geeft van het spelen met iets unieks en nieuws. Bovendien is het een betere investering op de langere termijn. Bovendien komt daarvoor ook vrij in het begin al een aantal supergames. Ik weet natuurlijk niet wat je favoriete genre is, maar tussen o.a. PGR3 (Check even de nieuwe in-game HD trailer op http://www.xboxyde.com/news_1784_en.html), Perfect Dark Zero, Kameo, Ghost Recon 3, Call of Duty, Test Driver 360, Full Auto bij de launch en Enchant Arm, Gears of War, Ninety nine nights, Blue Dragon, Lost Odysee etc. volgend jaar zal vast het een en ander zitten dat je aan moet spreken. Stuk voor stuk AAA-games zoals het er nu uitziet.

Zoals ik zei heb je hiermee denk ik veel meer het idee dat je voor je geld iets supers in huis hebt gehaald dan wanneer je nu nog een PS2 of Xbox haalt. Hoewel Devil May Cry en Ninja Gaiden bijvoorbeeld heel erg in aanmerking komen als system sellers. Maar die zullen ongetwijfeld ook op de next gens te spelen zijn.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Gereageerd op enkele reacties ;)
Bor de Wollef schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:52:
[...]

Ik sluit me hierbij aan. Beide consoles zijn een beetje aan het afsterven. Goede games komen er steeds minder uit. Zodra de nieuwe "versies" er zijn zal dit nog erger worden.

Tip: waarom koop je gewoon geen 2ehands console?
Je bekijkt het anders dan mij :p ik kijk naar de games die er nu al voor zijn. Ik noem een Halo, GTA, Soul Calibur, Killzone, Shadow of the collossus, GT3, GT4, Need for speed... zulke games zijn er nu eenmaal en Veel heb ik er nog niet gespeeld omdat ik geen PS2 en Xbox heb. Daarom wil ik deze games spelen :)

En over de 2e hands, omdat nieuw en 2e hands toch niet zoveel verschillen en ik aangezien bij nieuw ook alles lekker nieuw heb, ga ik voor nieuw. Lekker een nieuwe controller, aparaat zonder krassen noem maar op :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:55:
[...]

Precies! :D
Ik zit in exact dezelfde situatie als jij. Heb al een paar jaar een gamecube, en nu net een paar weken geleden een PS2 erbij gekocht. Apparaat zelf kostte me maar 111 euro, en ik heb voor nog geen één spel meer dan 30 euro hoeven betalen. Ik ben toch niet van plan om de PS3 gelijk al bij de launch te kopen, ik wacht minstens tot de eerste prijsdaling. Dus tot die tijd vermaak ik me nog prima met de gigantische hoeveelheid spellen die voor de PS2 zijn uitgebracht.
Qua prijzen is dit juist het moment om een nieuwe console te kopen zou ik zeggen. ;)
Ja :D PS3 haal ik ook niet gelijk bij de launch... zeker niet na wat ik pas gelezen heb dat de PS3 10jaar zal meegaan (planning) en dus "achtelijk"duur word.... Haal ik idd liever een PS2 nu :)

@Kirby: Mee eens :)

@Maniaci: Ook mee eens :)
ErectionJackson schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:45:
Ik zou gewoon nog even wachten en eind van t jaar een X360 halen. Het prijsverschil is blijkbaar klein genoeg voor jou om te twijfelen (logisch). Maar je hebt dan ten eerste iets wat helemaal nieuw is en echt de ervaring geeft van het spelen met iets unieks en nieuws. Bovendien is het een betere investering op de langere termijn. Bovendien komt daarvoor ook vrij in het begin al een aantal supergames. Ik weet natuurlijk niet wat je favoriete genre is, maar tussen o.a. PGR3 (Check even de nieuwe in-game HD trailer op http://www.xboxyde.com/news_1784_en.html), Perfect Dark Zero, Kameo, Ghost Recon 3, Call of Duty, Test Driver 360, Full Auto bij de launch en Enchant Arm, Gears of War, Ninety nine nights, Blue Dragon, Lost Odysee etc. volgend jaar zal vast het een en ander zitten dat je aan moet spreken. Stuk voor stuk AAA-games zoals het er nu uitziet.

Zoals ik zei heb je hiermee denk ik veel meer het idee dat je voor je geld iets supers in huis hebt gehaald dan wanneer je nu nog een PS2 of Xbox haalt. Hoewel Devil May Cry en Ninja Gaiden bijvoorbeeld heel erg in aanmerking komen als system sellers. Maar die zullen ongetwijfeld ook op de next gens te spelen zijn.
Er komen zeker wel titels uit waar ik nu best naar uitkijk, maar dat zijn titels die aankomen... ik zit ook meer met de games die ik juist nog WIL spelen voordat de nieuwe generatie eraan komt en of het dan slim is om eigenlijk een 2 in 1 koop te doen (vanwege de compatibiliteit zegmaar)....

Waarschijnlijk ga ik binnenkort toch een console erbij halen (of misschien 2 ;) ) zag, bijv. nu ook al enkele Xbox games bij de Kruidvat voor 12,50.... toch leuke prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies prijs voor de Xbox classics is nu idd €20. Zitten een aantal hele toffe games bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Aap schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:17:
Er komen zeker wel titels uit waar ik nu best naar uitkijk, maar dat zijn titels die aankomen... ik zit ook meer met de games die ik juist nog WIL spelen voordat de nieuwe generatie eraan komt en of het dan slim is om eigenlijk een 2 in 1 koop te doen (vanwege de compatibiliteit zegmaar)....

Waarschijnlijk ga ik binnenkort toch een console erbij halen (of misschien 2 ;) ) zag, bijv. nu ook al enkele Xbox games bij de Kruidvat voor 12,50.... toch leuke prijzen :)
Nou het lijkt erop dat je je keuze al gemaakt hebt he :) Gewoon nog een current gen console halen en van die spellen genieten. Zijn ook nog genoeg gave spellen, daar heb je helemaal gelijk in.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Net even in de winkel gestaan en dan word het toch moeilijk om het niet te halen :p nog even her-denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Zo wachten is voor mietjes :+ X-box bestelt... waarschijnlijk later dit jaar om een PS2 :) Lagen allemaal games in de winkel voor 20euro enzo :D oei !! moeilijk om het dan te laten zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje;

Wil een PS2 gaan kopen voor het spel Gran Turismo 4. Ben race freak en heb dit spel een tijdje terug bij een vriend van me gespeeld... vind het echt het einde!

Vraag me alleen af welke PS 2 ik moet kopen. Op de website van bijv Free Record Shop staan wel 4 verschillende....

http://www.freerecordshop...?productid=368722&navid=4

http://www.freerecordshop...?productid=767685&navid=4

http://www.freerecordshop...?productid=637534&navid=4

En zo zijn er nog meer varianten. Kwam er ook al een tegen voor 170 euro. Dit was een combi van GT4 + een PS2 met 1 controller. een zwarte.

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen de hierboven gelinkte? En klopt het dat er 1 grote en 1 kleine PS 2 is?

Sorry voor de vragen maar ben totaal een noob in de console wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let er even op dat de bovenste niet leverbaar is ;)

ik zou idd gaan voor het pack met GT4 erbij, als die nog wel leverbaar is tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:07:
let er even op dat de bovenste niet leverbaar is ;)

ik zou idd gaan voor het pack met GT4 erbij, als die nog wel leverbaar is tenminste...
GT4 Pack zijn er verschillende.

http://www.otto.nl/mall/c...korbid=108953296303341794

Hier trouwens nog meer varianten...

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_consoles_playstation.html

http://www.game247.nl/scripts/prodview.asp?idproduct=13378

Bestaat er eigenlijk een silver edition met GT4? En wat is nou het degelijke verschil tussen de dikke en de slanke PS2 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke games je allemaal op de cube heb maar anders is het misschien handiger om nog een paar leuke cube games te kopen die je nog niet heb en dan over 3/4 maanden een xbox360 kopen. Kost wel wat meer maar je weet dat zodra de next gen consoles er zijn je je oude games eigelijk toch niet meer echt gaat spelen.

Op de ps3/revo wachten kan ook maar dan ben je al weer gauw minimaal 6 maanden veder en de revo zal toch niet echt duur worden dus die kan je er altijd wel vrij gemakkelijk bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:13:
Bestaat er eigenlijk een silver edition met GT4? En wat is nou het degelijke verschil tussen de dikke en de slanke PS2 versie?
slanke heeft een ingebouwde netwerk adapter (die hoef je dus niet te kopen om het playstation netwerk op te kunnen. verder wat stiller dacht ik en er zit een infrarood ontvangertje op die wat eerdere ps2's niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:41

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb in maart dit jaar nog een nieuwe PS2 met Gran Turismo 3 gekocht. Ik heb toen al zitten twijfelen, maar nog bijna een jaar wachten wilde ik niet.

Ik heb er nog geen sec. spijt van gehad. Onlangs (aantal maanden geleden alweer) nog wel Gran Turismo 4 gekocht.

Ik was toch niet van plan bij de lancering direct een PS3 te gaan kopen. Daarbij heb ik de 170 euro (spel, mem card en PS2) die ik heb uitgegeven er voor mijn idee al lang uitgehaald. Alle plezier die ik er tot op heden aan heb mogen beleven is mij veel meer waard dan de 170 euro.

Ik zou zeggen: ga lekker die PS2 halen (waarom PS, die hebben Gran Turismo, voor mij de enige reden deze console te kopen, ook het enige spel dat ik heb). Als je er nu een half jaar intensief plezier van hebt, heb je het geld er zeker wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt nog eeuwen eer de PS3 wordt uitgebracht. De geruchten zeggen nu 2007, mits de xbox360 het kut gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10 22:24

Rocco

nightlife

Als je een beetje gamer bent dan ga je toch niet zitten wachten op nieuwe consoles. Wat kost een cube of ps2 nou nog en hoeveel goedkope en goede games zijn er wel niet voor. Het gaat toch om het GAMEN.

Verwijderd

Lucky-Shirt schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:55:
Ik heb in maart dit jaar nog een nieuwe PS2 met Gran Turismo 3 gekocht. Ik heb toen al zitten twijfelen, maar nog bijna een jaar wachten wilde ik niet.

Ik heb er nog geen sec. spijt van gehad. Onlangs (aantal maanden geleden alweer) nog wel Gran Turismo 4 gekocht.

Ik was toch niet van plan bij de lancering direct een PS3 te gaan kopen. Daarbij heb ik de 170 euro (spel, mem card en PS2) die ik heb uitgegeven er voor mijn idee al lang uitgehaald. Alle plezier die ik er tot op heden aan heb mogen beleven is mij veel meer waard dan de 170 euro.

Ik zou zeggen: ga lekker die PS2 halen (waarom PS, die hebben Gran Turismo, voor mij de enige reden deze console te kopen, ook het enige spel dat ik heb). Als je er nu een half jaar intensief plezier van hebt, heb je het geld er zeker wel uit.
JUIST! Dat wilde ik even horen! Heb net zo'n set besteld met GT4 erin.

Verwijderd

Rocco schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:16:
Als je een beetje gamer bent dan ga je toch niet zitten wachten op nieuwe consoles. Wat kost een cube of ps2 nou nog en hoeveel goedkope en goede games zijn er wel niet voor. Het gaat toch om het GAMEN.
Omdat niet iedereen veel geld heeft? als je weet dat je niet veel geld overhoud en weet dat je ook heel graag een next gen console wil hebben dan kan die 200 euro die je voor een ps2+game+memcard uitgeeft best veel zijn.

Ik verdien bv maar 120euro per maand en wil ook binnenkort eens mijn rijbewijs gaan halen. Ik zou ook graag nu nog een console kopen maar ik heb er eigelijk niet echt veel zin in om 100+ euro uit te geven aan een apparaat wat over een paar maanden stof staat te verzamelen, dan koop ik nog liever een dreamcast of snes voor 75 a 100 euro met een zooi spellen erbij, daar heb je ook nog lol aan als de nieuwe consoles er zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je niet net zo lang plezier kunnen beleven aan een PS2 als aan een Dreamcast. Voor beide systemen zijn goede spellen te vinden. Iedereen met een 'open-mind' - staar je dus niet blind op graphics - kan nog maanden plezier beleven aan het games aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat de ps3 toch backwards compatible is en dat je je favo ps2 games dus alsnog kan spelen. Een DC koop je samen met een heleboel spellen voor 100 euri, als je weining geld heb en graag een nextgen console wil maar nu ook nog wil gamen is dat misschien beter.

Mijn post was alleen bedoel voor als je minder geld had, als geld geen probleem is kan je idd net zo goed een ps2 oid kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

ikzelf heb ook een xbox.
Het voordeel van die oude xboxen zijn dat daar " wel iets meer " mee kan als alleen games spelen.

ik gebruik het apparaat nu als mediacenter. Ook om oude games te spelen (emulators). en/of gebackupte divx films mee te kijken.

dat alleen al kan rede geneog zijn om een xbox te kopen, die op dit moment heelmaal niet duur zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door BitByter op 12-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik al een Gamecube had heb ik recent nog een PS2 gekocht.

In eerste instantie alleen voor GT4.

Dankzij verschillende "manieren" is het echter mogelijk om je PS2 games collectie goedkoop uit te breiden wat de initiele investering van 150 euro voor de hardware zeer acceptabel maakt.

Als er dan, ondanks het NextGen geweld, ook nog een game zoals "Shadow of the Colussus" aan zit te komen dan kan ik alleen maar concluderen dat de recente acquisitie van een PS2 een prima zet is geweest. :P

Die XBOX 360, PS3 en Revolution zullen, zonder enige twijfel, ook in mijn bezit komen.

De vraag die je jezelf moet stellen is niet zozeer of de console de investering waard is, maar of de games die er op uitgebracht zijn de investering waard zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:33:
Ondanks dat ik al een Gamecube had heb ik recent nog een PS2 gekocht.

In eerste instantie alleen voor GT4.

Dankzij verschillende "manieren" is het echter mogelijk om je PS2 games collectie goedkoop uit te breiden wat de initiele investering van 150 euro voor de hardware zeer acceptabel maakt.

Als er dan, ondanks het NextGen geweld, ook nog een game zoals "Shadow of the Colussus" aan zit te komen dan kan ik alleen maar concluderen dat de recente acquisitie van een PS2 een prima zet is geweest. :P

Die XBOX 360, PS3 en Revolution zullen, zonder enige twijfel, ook in mijn bezit komen.
het feit dat je moeilijke woorden gebruikt neemt niet weg dat je stom bent omdat je hier op ombouwen doelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:36:
[...]

het feit dat je moeilijke woorden gebruikt neemt niet weg dat je stom bent omdat je hier op ombouwen doelt :P
Nou, eigenlijk doel ik daar ook niet op. ;)

Je hoeft namelijk je PS2 niet om te bouwen om er "import games" op af te spelen.

Verder zou men excessief gebruik van deftige woorden ook kunnen zien als enigzins humoristisch...

Maar ja, niet iedereen heeft dezelfde humor...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn vriendin heeft laatst via Ebay een NES (8bit) gehaald en voor de buurvrouw ook. De hele dag Mario spelen 8)7

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou even wachten tot November en dan voor 350,- een Xbox360 halen. Aangezien je geen specifieke voorkeur voor een console lijkt te hebben is dat denk ik de beste optie. Je hebt dan snel een betaalbare next-gen console. De PS3 en Rev laten nog wel even op zich wachten. Je hoeft er denk ik ook niet bang voor te zijn dat de 360 gaat floppen zoals de dreamcast deed, die te vroeg werd uitgebracht, daar MS nu eenmaal een langere adem heeft dan een Sega.

[ Voor 30% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-08-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamcast flopte door uberslechte marketing, niet doordat ie tevroeg uit was. Als sega goede marketing had gehad was de ps2 nooit zo groot geworden (dc was 1 jaar eeder uit en het duurde ook nog 1 jaar voordat ps2 games grafisch beter waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het boeit weinig waardoor de Dreamcast flopte. Maar je weet iig bijna zeker dat dat bij MS niet gebeurd. MS heeft zijn zinnen op succes gezet, ze hebben het kapitaal en ze hebben laten zien dat ze succesvol kunnen zijn. Je hoeft er denk ik dus niet bang voor te zijn dat de 360 flopt en dat er geen ondersteuning meer voor zou zijn.
Pagina: 1