I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
[ Voor 35% gewijzigd door Herby op 27-07-2005 08:59 ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Is ook met name een rechtenkwestie. In Nederland wordt een film in de originele versie uitgezonden. In Duitsland zijn ze nachsynchronisiert zoals dat daar heet. Dat is ook een reden waarom zij wel FTA kunnen uitzenden en wij niet (helaas).
Tja, dan kom je toch weer bij een ander punt: de BBC zendt ook FTA uit op de Astra2. Daar mag/kan het weer omdat het ontvangstgebied vrij beperkt is, echter ontvang ik die met satelliet hier in Groningen ook vlekkeloos. En films zijn daar toch ook in de originele versie. Misschien dat je inderdaad met Google verder kunt komen zoals geopperd, maar de rechtenkwestie is wel 1 van de redenen.
aka pluim003
De WDR (West Deutsche Rundfunk - het orgaan achter ARD, ZDF en WDR) heeft met de suppliers afgesproken dat de kanalen FTA mogen worden doorgegeven. Bovendien bepaalt de Duitse Mediawet ook dat alle publieke televisiezenders (inclusief publieke themakanalen zoals Phoenix) vrij toegankelijk moeten zijn voor het publiek.
Ook in Engeland is iets soortgelijks aan de hand met contracten e.d. In Engeland heeft men FreeView. Da's een service die zowel via DVB-T (ether), als DVB-C (kabel), als DVB-S (satelliet) werkt. abonnees hoeven slechts te betalen voor de aanschaf van een STB; de verdere doorgifte is gratis. Hier zijn dan in ieder geval BBC Prime en BBC World (de zenders gericht op een wat internationaler gehuisvest publiek) FTA. Of BBC 1 en 2 verder FTA zijn weet ik niet. BBC 3 en 4 vereisen in ieder geval via HotBird een smartcard. Ook voor de themakanalen (BBC Parlaiment, CBBC en Cbbees, en de kanalen van de commerciële tak van de BBC) is een smartcard vereist. Dit is door de BBC zelf geregeld; in hoeverre de Engelse Mediawet hierop van invloed is weet ik niet.
Zoals je ziet is het dus niet alleen een rechtenkwestie, maar ook een kwestie van wat de contentaanbieders hebben afgesproken met de carriers.
BTW: ik wist niet dat de BBC (buiten Prime en World) ook op ASTRA2 uitzonden....
BBC 1 t/m 4 en CBBC en Cbbees (zelfde frequenties als BBC3 en 4 maar dan overdag) zijn allen FTA op de Astra2 op 28,2E. En mijn ontvanger is ook in staat allerlei streams (zitten ook FTA op de satelliet) te ontvangen, waar de Engelse gebruikers op hun (ik meen) Sky-box 1 of ander knopje in kunnen drukken voor aanvullende informatie mbt. allerlei programma's (zouden ze dus m.i. ook met een andere ontvanger FTA moeten kunnen krijgen). Dat is dan wel weer aardig: aanvullende informatie bij de programma's (bv. A Digital Picture of Britain wat uitgezonden werd en nu weer in de herhaling is op BBC4).csteelooper schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:42:
Of BBC 1 en 2 verder FTA zijn weet ik niet. BBC 3 en 4 vereisen in ieder geval via HotBird een smartcard. Ook voor de themakanalen (BBC Parlaiment, CBBC en Cbbees, en de kanalen van de commerciële tak van de BBC) is een smartcard vereist. Dit is door de BBC zelf geregeld; in hoeverre de Engelse Mediawet hierop van invloed is weet ik niet.
BTW: ik wist niet dat de BBC (buiten Prime en World) ook op ASTRA2 uitzonden....
Al met al ben ik blij met satelliet: beter beeld dan kabel, meer vrijheid en meer leuke kanalen. Daartegenover staat wel dat ik de Nederlandse Discover, NGC enzo mis, maar daar is mee te leven (had geen zin in het basis-abo).
Raakt wel een beetje offtopic hier. ;-)
aka pluim003
Mag ik vragen hoe groot je schotel is?! Ik woon in Drenthe en heb een 80cm schotel... zou ik die ook kunnen ontvangen?!Tja, dan kom je toch weer bij een ander punt: de BBC zendt ook FTA uit op de Astra2. Daar mag/kan het weer omdat het ontvangstgebied vrij beperkt is, echter ontvang ik die met satelliet hier in Groningen ook vlekkeloos.
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
Dag mag. Hij is 88cm. Ik weet niet of het met 80cm in Drenthe lukt, maar ik vermoed dat het geen groot probleem mag zijn. Kijk anders eens op Sat4all (als je daar nog niet gekeken had). Daar zijn meer schotelaars en vast ook wel meer uit Drenthe met een motor aan de schotel (of meerdere LNB's).Mag ik vragen hoe groot je schotel is?! Ik woon in Drenthe en heb een 80cm schotel... zou ik die ook kunnen ontvangen?!
aka pluim003
Ikzelf woon in overijssel, en de buurman kan gewoon astra2 ontvangen met een 80cm triax en el-cheapo LNB, geen probleem denk ik dushaggard schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:39:
Jammer dat het hier in Nederland zo gaat... Ik heb op internet al meedere 8" TFT schermpjes met ingebouwde DVB-T ontvangers zonder smartcard readers gezien die niet veel kosten... Leuk voor in de auto dacht ik... maar als er geen smartcard in kan kan je er in Nederland dus helemaal niets mee... Balen!!!!
[...]
Mag ik vragen hoe groot je schotel is?! Ik woon in Drenthe en heb een 80cm schotel... zou ik die ook kunnen ontvangen?!
Das nie waarhaggard schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:39:
Jammer dat het hier in Nederland zo gaat... Ik heb op internet al meedere 8" TFT schermpjes met ingebouwde DVB-T ontvangers zonder smartcard readers gezien die niet veel kosten... Leuk voor in de auto dacht ik... maar als er geen smartcard in kan kan je er in Nederland dus helemaal niets mee... Balen!!!!
[...]
Mag ik vragen hoe groot je schotel is?! Ik woon in Drenthe en heb een 80cm schotel... zou ik die ook kunnen ontvangen?!
NED 2 is in NL FTA via Digitenne/KPN
Hier in Zuid-Holland red ik het zelfs met een 38cm schotel, moet dus geen problemen opleveren
Daarnaast komt er een Premium pakket van 50 extra zenders. Hier is wel een smartcard voor nodig. Elke abbonee krijgt gratis één decoder t.w.v. €149,-
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
freetoair wil zeggen wat het betekend, dat je het met een schotel gratis zonder abo of iets dergelijks kan bekijken...
digitenne/kpn IS een abo, daar is niks Free aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 17-08-2005 00:46 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
off topic maar even geen zin een nieuw topic te starten: dus met de LIDL aanbieding van eur 89,- van a.s.maandag kan ik gewoon BBC ontvangen? Leuke aanvulling op mijn digitenne pakket!Michael Knight schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:07:
Astra 2 @ Nijmegen ook mogelijk met 60CMLaat ff weten of het daar in drenthe ook lukt!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ook bij dvb-t kunnen er ongecodeerde uitzendingen zijn. Haal de kaart maar uit je digitenne receiver, en check Ned 2Jazco2nd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:45:
FreeToAir via digitenne/KPN ??
freetoair wil zeggen wat het betekend, dat je het met een schotel gratis zonder abo of iets dergelijks kan bekijken...
digitenne/kpn IS een abo, daar is niks Free aan.