Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IDE (40pin) op Laptop (44pin) aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:29
Ik heb hier een laptop liggen waar ik een server wil van gaan maken. In deze laptop zit een dvd-schrijver (met aansluiting 50-pin ATAPI interface) en een HD met een 44-pin IDE aansluiting.
Deze hd is 40 gig groot, en dat vind ik net erg krap voor mijn server (wil ik mp3 en video op gaan zetten).
Nu ben ik op zoek naar ee verloop kabel, ik heb wel gevonden dat je je laptop hd in je desktop kan plaatsen, maar ik moet dus net adersom hebben.

de verkeerde dus:
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/cablesonline_1842_6838444

Als zulke kabels er zijn, kan je er dan ook 2 per interface eraan hangen? dus ook een verloop van mijn cdrom (ATAPI) naar 40 pin IDE. Dan zou ik maximaal 4 devices aan mijn laptop kunnen hangen. En dat is voorlopig voldoende (4*200gig = 800gig).

heeft iemand zoiets liggen, of weet waar zoiets te koop is? of een schema dat ik het zelf in elkaar kan solderen???

mijn pc

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
is een externe harddisk misschien een idee??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Rusky
Mr_Happy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:52:
is een externe harddisk misschien een idee??
vind ik aardig prijzig worden... dan zou ik 2 LaCie Porsche Harddrive, 160GB (7200rpm, Firewire, 2MB) a 130 euro moeten betalen ... terwijl ik voor 260 euro 3 hd's van 200 gig kankopen. En ik heb nog overal gelezen dat deze niet erg snel waren

mijn pc

• Mr. Happy
waarom zou je eigenlijk je laptop als server willen gebruiken??? 3,5"harddisk passen hier ook niet in... kun je dan niet beter naar een grotere 2,5"hdd kijken??

[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Happy op 27-07-2005 09:01 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:30
al enig idee waar je je voeding voor de HD's vandaan gaat halen?

• Rusky
Mr_Happy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:01:
waarom zou je eigenlijk je laptop als server willen gebruiken??? 3,5"harddisk passen hier ook niet in...
het scherm daarvan is kapot ... en nu ligt hij maar te vallen... enhet stroom verbruik is van zon ding minder als van een desktop pc ... en die hd's bouw ik dan buiten de laptop ergens (of schroef ik erondr of iets dergelijks)

en op de laptop zal toch vast ergens 12 volt weg te krijgen zijn ??? (een sis630 mobo / gericom)

[ Voor 14% gewijzigd door Rusky op 27-07-2005 09:06 ]

mijn pc

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Mr_Happy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:01:
waarom zou je eigenlijk je laptop als server willen gebruiken??? 3,5"harddisk passen hier ook niet in... kun je dan niet beter naar een grotere 2,5"hdd kijken??
Je laptop als servertje is eigenlijk wel handig... Klein, (meestal) redelijk stil.. Je kunt hem wallmounten in de meterkast en gewoon uitklappen.. Ook geintregreerd keyboard en mouse is wel handig.

• Mr. Happy
Pakjebakmeel schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:04:
[...]

Je laptop als servertje is eigenlijk wel handig... Klein, (meestal) redelijk stil.. Je kunt hem wallmounten in de meterkast en gewoon uitklappen.. Ook geintregreerd keyboard en mouse is wel handig.
Nadeel (in dit geval) is dat het scherm blijkbaar defect is...
Ook vraag ik me af of een laptop minstens zo geschikt is als een desktop om 24x7 te draaien....

• Rusky
Mr_Happy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:06:
[...]

Nadeel (in dit geval) is dat het scherm blijkbaar defect is...
Ook vraag ik me af of een laptop minstens zo geschikt is als een desktop om 24x7 te draaien....
server ga ik toch remote beheren. en waarom zou die 24*7 een probleem zijn? zolang hij maar genoeg koeling krijgt is er toch niks aan de hand?
... maar ik zou graag een oplossing voor die hd's weten. Want die laptop word toch de server, wat jullie ook zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rusky op 27-07-2005 09:11 ]

mijn pc

• Mr. Happy
Rusky schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:10:
[...]

server ga ik toch remote beheren. en waarom zou die 24*7 een probleem zijn? zolang hij maar genoeg koeling krijgt is er toch niks aan de hand?
... maar ik zou graag een oplossing voor die hd's weten. Want die laptop word toch de server, wat jullie ook zeggen.
Ik zeg ook niet dat die 27x7 een probleem zal zijn, ik vraag het me alleen af ;)
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft??

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:54
Als je even verder had gezocht op tweakers forum dan had je gezien dat deze vraag al vele malen voorkomt.

Inprincipe kan je de kabel gewoon zelf maken. Langs de electronicazaak en solderen.
Meestal hebben ze de 44-pin connector niet, maar als je op internet zoekt naar defecte 2,5" disken dan heb je voor een paar euro de juiste 'stekker'.

Je kan de kabel ook bestellen via http://www.unitechelectronics.com/idecables.htm. Kost wat (60 euro) maar dan heb je ook de juiste kabel en bespaard een hoop ellende qua solderen.

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 16:12

BCM

Ik ben erg benieuwd of je voeding het humor gaat vinden om 4 HD's ipv 1tje te voeden. En volgens mij zijn LT-HD's zuiniger als gewone HD's.

Cedo Nulli

• Rusky
BCM schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:30:
Ik ben erg benieuwd of je voeding het humor gaat vinden om 4 HD's ipv 1tje te voeden. En volgens mij zijn LT-HD's zuiniger als gewone HD's.
eerst maar eens 2 hd's op die ide aansluiten... en anders heb ik nog wel ergens een voeding liggen die ik kan gaan gebruiken.
misschien sowieso die voeding gaan gebruiken, en dan samen met een paar fans in een apart kastje bouwen... gelijk netjes weggewerkt... en geluid maakt niet uit, zit toch in de meterkast.

nu de vraag nog of ik die atapi 50pins kan gebruiken voor 2 ide 40 pins aanlsuitingen

[ Voor 33% gewijzigd door Rusky op 27-07-2005 09:42 ]

mijn pc

Pagina: 1