Toon posts:

Tiscali ADSL + Telefonie in combinatie met Linksys WRT54GS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds 1 jaar Tiscali ADSL 4 MB
Deze heb ik altijd met de zyxel modem ( 600 serie ) gebruikt die ik erbij kreeg

Nu wil ik telefonie gaan nemen, dus upgraden van m'n abbo, echter is mijn zyxel niet compatible voor telefonie en dus moet ik een ander modem kopen.
Nu schrijven ze er een aantal voor, echter vraag ik me af of dit perse moet.

Ik heb nu namelijk een Linksys WRT54GS. Deze gebruik ik nu achter mijn zyxel vooral voor mijn wireless gebeuren, maar ook voor mijn reguliere netwerk. Alles werkt perfect, maar nu vraag ik mij of of ik misschien met mijn linksys router niet genoeg heb om tiscali telefonie aan de praat te krijgen. ik heb daar namelijk 4 utp poorten op plus wireless internet. daarnaast heb ik eventueel nog een hubje voor nog meer aansluitingen.

Deze linksys wrt54gs is een maandje oud en heeft dus voldoende capaciteit. mijn vraag dus: is tiscali telefonie mogelijk met dit apparaat of sla ik het helemaal mis en heeft ie gewoon niet de ondersteunde protocollen en dien ik toch weer een modem bij hun te kopen.

ik hoor het graag van jullie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 02:23 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Als je zelf zou kijken wat de modems die Tiscali levert kunnen zou je zien dat de ZyXEL 2602 modem allen zijn voorzien van 2 echte telefoon aansluitingen!

Als jou Linksys WRT54GS kan inloggen op een SIP-server is er een kans dat het ook daarmee werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door bredend op 27-07-2005 02:57 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Volgensmij heeft de WRT54GS helemaal geen Telefonie (VoIP) ondersteuning en geen telefonie poorten.

Waarom neem je niet de ZyXEL zonder wireless. Zet je die neer als modem/router. Configureerd je de Linksys als AccessPoint only (dus niet als router) en gebruik je die voor je WiFi.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.