Essent bezig met pijlsnel internet (100mbit!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 16:55
GRONINGEN - Essent Kabelcom hoopt volgend jaar te kunnen beginnen met de technische voorbereidingen voor supersnel kabelinternet.

De breedbandinternetter in Nederland is nu gewend aan snelheden die variëren van 1 tot 4 megabit per seconde. Maar het kan nog veel sneller. Wat te denken bijvoorbeeld van snelheden van 100 Mb per seconde.

Dat razendsnelle internet gaat gewoon via de glasvezelkabel. Lastig is nog de zogeheten 'last mile to the home'. In die laatste vertakkingen naar de huishoudens, wordt vaak nog een COAX-kabel gebruikt. Ook die kink pakt Essent aan. Het concern onderzoekt of met een speciale technologie de data toch via de ouderwetse kabel kunnen worden verstuurd.

Mogelijk is het pijlsnelle internet al over een paar jaar een feit.
Bron

Dat zou wel wat wezen, daarmee zou Essent een leuke slag maken wat betreft kabelinternet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 27-07-2005 02:15 ]

Mijn YouTube Channel

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Rmg

Mogelijk is het pijlsnelle internet al over een paar jaar een feit.
:( nu!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zal niet willen weten hoe duur dit grapje gaat kosten :P
Het zal verder wel retesnel gaan. Maar wat gaat er dan nog met (x)DSL gebeuren :?
Want ADSL2 komt/is atm, maar dat zal dan ook al weer behoorlijk verouderd wezen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 16:55
Was de maximale snelheid over koperdraad niet toevallig 50mbit?

Mijn YouTube Channel

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Snowwie schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 04:42:
Dat is maar net wat je over die koperdraad heen jaagt voor signaal. ADSL, ADSL2, ADSL2+, SDSL, XDSL, SHDSL, ABCDEFGDSL, ga zo maar door.
Elk hebben hun eigen limieten.
Momenteel ligt de max voor ADSL2+ op 25mbit/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.aware.com/products/dsl/images/prod_dsl_adsl2plus_diag.gif

Overigens mag je dan wel 100mbit officiëel hebben, maar als er in jouw kleine dorpje maar een 155mbit pijpje ligt schiet dat nog niet erg op als er meer dan ~ 4 leechers zijn.
Dit lijkt me dan ook eerder een prestige object van "kijk eens wat wij kunnen", danwel een proef voor de internetverbindingen van 2012 (want zo lang zal het duren voordat Essent het geld heeft om haar netwerk volledig te upgraden :X )
Dan vindt ik Chello's test met 30mbit/s / 30mbit/s toch leuker. Dat is in principe nog realiseerbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door r0b op 27-07-2005 04:56 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Klippy

Still Game

Mja al halverwege 2003 stond hier in de krant dat essent bezig was met etth en dat ze dat gingen testen, ging over 10 mbit.
Daar stond in dat glasvezel nu tot gemiddeld 300 meter van de woningen ligt en het laatste stuk nog COAX is.

Tot nu toe heb ik niet de hoop dat etth tegen 2007 beschikbaar gaat worden in heel NL, dus van dit soort berichten wordt ik nooit zo heel erg warm :P

Het zal zeker mogelijk zijn, maar ik zie het wel als ze ooit zo ver zijn, ga ik me nu niet druk over maken :)
Tegen die tijd kunnen ze vast wel meer over dat stuk COAX pompen ook.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als aan de andere kant van de lijn een magere upload zit heb je er niets aan. Ik haal nu zelden de maximale snelheid, daar komt voorlopig geen verandering in.

ARME AOW’er

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Laten ze de huidige abo's eerst maar wat goedkoper maken bij @Home/Essent

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Snowwie schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 04:42:
Definieer koperdraaid. 1000Base-TX loopt ook over koperdraad en haalt 1Gbit/s.

Signatures zijn voor boomers.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 21:33

Fisico

by Fabian

Ondanks dat het nieuws is, is het toch wel van technische aard en past daarom iets beter in I&T dan in NSTM.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1