[BF2] Freeze bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:06
Hmmm...topic titel had ik wel ingetyped, Freeze bij instalatie

Ik had ook in een ander forum gepost, zal wel niet de bedoeling geweest zijn.

Ik heb sinds gister BF2, heb het heeeeeeeeeeeeeeel even kunnen spelen en toen begon de "ellende". Kon geen geluidsinstellingen veranderen dus ik heel het spel eraf en opnieuw installeren.

Ik krijg een error als de installer op 100% zit en schakelt naar het VOIP schermpje, daar loopt hij vast (freeze)

Het gaat hier om de DVD versie, geen zichtbare beschadigingen op de DVD

Ik heb een pc met de volgende specs:

Mobo: Asus a7v8x-x (laatste bios)
CPU: sempron 2500+ (toen ik het spel draaiend had voor 10 mins ofzo zat er nog een athlon xp 1800+ in)
Chipset: Kt400A Via driver Hyperion 4 in 1 erop gezet (service pack 4.56v)
GPU: Asus V9570 TD (fx 5700--> 256mb nvidia kaartje, draait JO:escalation bijna op volle instellingen) laatste drivers van Nvidia ook maar gedownload en geinstalleerd
Ram: 1gb
Geluid: sweex 5.1 kaartje: drivers US000020 van 12-9-2004 (kan hier geen nieuwere drivers van vinden) Drivers van de fabrikant zijn ouder:http://www.cmedia.com.tw/download/OS-e-cmi8738_WDM_OS.htm en even verder gezocht dan me neus lang is, heb van driverguide.com een nog nieuwere versie kunnen bemachtigen (kijken of die werkt, en ja hij werkt)

verder heb ik win xp pro sp2 draaiende, volledig geupdate. (net een clean install gedaan vanwege dit probleem). Ook heb ik kaspersky en ultramon aan.

Vind dit toch wel sonde, spel van tegen de €45,- en niet kunnen spelen.

Misschien een suggestie van iemand hier??

[ Voor 44% gewijzigd door Jfwiet op 27-07-2005 02:47 ]

Verwijderd

Er zit een hoop verschil tussen sepron en athlon, (aannemend dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd).. Je kunt even EA contacten en vragen of het spelletje dit soort dingen vaker heeft met Seprons.. Je kunt het natuurlijk ook checken met de demo...

Verder kan je proberen het spel op een andere partitie te installeren... Of de DVD eerst op je harde schijf zetten en vanuit daar proberen... als dit allemaal niet werkt, zal het wel aan het schijfje liggen...

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Topic niet scherp gelezen. :X

Heb je de CD/DVD al gecontroleerd op krassen?
Heb je werkelijk alle bestandjes weggehaalt die iets te maken hebben met BF2? Dus ook registersleutels en settings. Die kunnen ook wel eens problemen geven bij het valideren of afronden van een installatie.

Heb je het spel al geprobeerd te installeren op een ander systeem? Dan weet je meteen of het aan de CD/DVD van BF2 of aan de pc ligt.

Als dat allemaal niet helpt moet je je gewoon kunnen beroepen op de support van EA games. :)

[ Voor 104% gewijzigd door frankknopers op 27-07-2005 02:00 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Drivers (vga, sound, chipset) Ik denk vooral je geluidskaart drivers ivm voip settings.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 02:00 ]

• Jfwiet
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:52:
Er zit een hoop verschil tussen sepron en athlon, (aannemend dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd).. Je kunt even EA contacten en vragen of het spelletje dit soort dingen vaker heeft met Seprons.. Je kunt het natuurlijk ook checken met de demo...

Verder kan je proberen het spel op een andere partitie te installeren... Of de DVD eerst op je harde schijf zetten en vanuit daar proberen... als dit allemaal niet werkt, zal het wel aan het schijfje liggen...
Volgens de webpagina van EA (ergens in een topic) word de sempron wel ondersteund/herkend, dus ik denk niet dat het ligt aan de chipset. De tip met de demo vind ik een goede, zal die zo maar eens aan zetten.
Frank_Knopers schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:54:
Topic niet scherp gelezen. :X

Heb je de CD/DVD al gecontroleerd op krassen?
Heb je werkelijk alle bestandjes weggehaalt die iets te maken hebben met BF2? Dus ook registersleutels en settings. Die kunnen ook wel eens problemen geven bij het valideren of afronden van een installatie.

Heb je het spel al geprobeerd te installeren op een ander systeem? Dan weet je meteen of het aan de CD/DVD van BF2 of aan de pc ligt.

Als dat allemaal niet helpt moet tje je gewoon kunne beroepen op de support van EA games. :)
De dvd is op wat stofjes na geheel ombeschadigd, zie geen reden waarom hij daar op zou moeten crashen.
Ik heb 2 keer in mijn registers gezocht naar eagames en deze mappen verwijderd. (als hij crashed heeft hij wel alle bestanden op de pc gezet, inclusief start menu's etc. het spel wil zelf niet opstarten)
Verder heb ik geen pc waar ik de dvd ook nog op kan proberen, maar ik heb hem al draaiende gehad dus denk dat de dvd wel goed is.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:57:
1. Topicnaam mag wel wat duidelijker lijkt mij.
2. Drivers (vga, sound, chipset) Ik denk vooral je geluidskaart drivers ivm voip settings.
1. Topic titel had ik ook ingetyped (dacht ik, staat ook in de ps bovenaan)
2. Drivers:
VGA: NVIDIA Display Driver for Windows 2000/XP version 71.89, 04/01/2005
Sound: laatste van sweex.nl gedownload: US000020 van 12-9-2004
Chipset: had de default via drivers gebruikt van de bijgeleverde cd van het mobo

Zal ook even de startpost bijwerken en de nieuwe via drivers downloaden

• LongJohn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2024

LongJohn

Hotel-Whiskey 13-1

Jfwiet schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 02:08:
[...]

1. Topic titel had ik ook ingetyped (dacht ik, staat ook in de ps bovenaan)
2. Drivers:
VGA: NVIDIA Display Driver for Windows 2000/XP version 71.89, 04/01/2005
Sound: laatste van sweex.nl gedownload: US000020 van 12-9-2004
Chipset: had de default via drivers gebruikt van de bijgeleverde cd van het mobo

Zal ook even de startpost bijwerken en de nieuwe via drivers downloaden
Dan zou ik toch maar proberen om de display drivers te updaten.. Ze zitten al ergens op 77.72:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_77.72.html.

Success..

Ik heb maar 10 seconde nodig.........................................om je van top tot teen nat te likken..

• Jfwiet
LongJohn schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:41:
[...]

Dan zou ik toch maar proberen om de display drivers te updaten.. Ze zitten al ergens op 77.72:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_77.72.html.

Success..
Die had ik de laatste keer ook gedownload en geinstalleerd voordat ik weer aan het BF2 avontuur begon, maar had ook geen resultaat.

ik kreeg daarna ook een freeze gewoon terwijl ik aan het msnen was etc, dus nou snap ik er al helemaal niets meer van. zou het aan hardware kunnen liggen?? geheugen ofzo?

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
staat er toevallig nix op de achtergrond te draaien wat eventueel een conflict zou kunnen veroorzaken als de installatie overschakelt naar het VOIP, iets wat dat toevallig gebruikt?

wat je mss ook nog eens zou kunnen proberen is om een image te maken op je pc en deze via bijvoorbeeld daemon tools te installeren.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Jfwiet
Ok ben begonnen met wat checks van me matrox hdd's, dat was niets, geheugen was ook ok.
Achteraf bleek dat de HDD's failing zijn, morgen maar eens contact zoeken met maxtor/lokale pcboer
Dus ik heb mijn geluidskaartje uninstalled, en eruit gehaald, en waarempel, hij installeerd gewoon!

tja, het lag dus aan de geluidskaart. Deze had dus een conflict met het spel. Als het spel de geluidskaart aansprak als hij de VOIP wilde proberen.

Nou had ik nog wat freezes als het spel de hardware flink aansprak (artilerie aanval), ik moet de effecten dus toch nog wat verder naar beneden schroeven en dan denk ik dat hij wel gewoon draaid

[ Voor 10% gewijzigd door Jfwiet op 27-07-2005 23:32 ]

Pagina: 1