Dit is mijn eerste post en ik ben nog een n00b als het op bouwen van een systeem aankomt, dus val me niet te hard aan aub.
En dan nu mijn vraag:
Ik wil een systeem bouwen waar ik wel een spel mee kan spelen maar ik hoef geen doom op ultra settings te draaien, verder moet het vooral snel data kunnen verwerken (dat wil zeggen als mijn 100 mBit verbinding roodgloeiend is wil ik ook nog normaal daarnaast kunnen werken/programmeren/film kijken etc)
Nu kwam ik tijdens het uitzoeken van de diverse onderdelen langs het volgende:
Ik heb gelezen dat het niet mogelijk is om een venice core te plaatsen op een MSI K8N SLI Platinum mobo zonder een condensator te verbuigen, waar ik dus niet echt op zit te wachten.
Is het ook echt zo dat je een condensator moet verbuigen en zo ja weet iemand dan een alternatief moederbord (ik heb deze gekozen omdat die een bus snelheid van 1000 MHz zou ondersteunen net als de processor) dat in staat is om sata op 300 MB/s te draaien in een raid config met een venice core?
Zelf had ik deze al gezien in de BBG: Asus A8N-SLI nForce4 SLi maar of dat een echt goed alternatief is kan ik zelf dus niet zeggen.
Hieronder staat wat ik samen gesteld heb:
als hier nog dingen bij zijn die echt niet fijn zijn zou ik dat ook graag horen.
1 AMD Athlon 64 3200+ (2 GHz)
OPGA, "Venice", boxed
1 Moederborden Socket 939
K8N SLI Platinum (nVidia nForce4 SLI)
1 Behuizingen Midi Tower
Thermaltake Armor (10x 5,25" / 1x 3,5")
1 Voedingen
Thermaltake Purepower Butterfly
480 watt
vanwege de -5V die het mobo nodig heeft om het geluid goed te laten werken.
2 keer Geheugen DDR-SDRAM MDT
DIMM 512 MB (voor PC)
1 Grafische kaarten nVidia PCIe
NX6200-TD (128 MB DDR-SDRAM)
1 Muizen & Trackballs
Optical Wheel Mouse B58B OEM (3 knoppen)
1 Toetsenborden
Internet Keyboard Pro OEM (PS/2)
1 DVD-drives IDE
D16 (16/48x)
1 DVD-reWriters IDE
NEC ND-3540A (16/8/16x, 48/24/48x)
2 Harddisks Serial ATA
western digital Caviar SE (160 GB) sata2 300MB/s
geluid lan raid zijn intern op dit mobo
speakers heb ik al
beeldscherm: Philips 170S5FB 17" TFT (Zwart)
muis en toetsenbord heb ik al van logitech.
En dan nu mijn vraag:
Ik wil een systeem bouwen waar ik wel een spel mee kan spelen maar ik hoef geen doom op ultra settings te draaien, verder moet het vooral snel data kunnen verwerken (dat wil zeggen als mijn 100 mBit verbinding roodgloeiend is wil ik ook nog normaal daarnaast kunnen werken/programmeren/film kijken etc)
Nu kwam ik tijdens het uitzoeken van de diverse onderdelen langs het volgende:
Ik heb gelezen dat het niet mogelijk is om een venice core te plaatsen op een MSI K8N SLI Platinum mobo zonder een condensator te verbuigen, waar ik dus niet echt op zit te wachten.
Is het ook echt zo dat je een condensator moet verbuigen en zo ja weet iemand dan een alternatief moederbord (ik heb deze gekozen omdat die een bus snelheid van 1000 MHz zou ondersteunen net als de processor) dat in staat is om sata op 300 MB/s te draaien in een raid config met een venice core?
Zelf had ik deze al gezien in de BBG: Asus A8N-SLI nForce4 SLi maar of dat een echt goed alternatief is kan ik zelf dus niet zeggen.
Hieronder staat wat ik samen gesteld heb:
als hier nog dingen bij zijn die echt niet fijn zijn zou ik dat ook graag horen.
1 AMD Athlon 64 3200+ (2 GHz)
OPGA, "Venice", boxed
1 Moederborden Socket 939
K8N SLI Platinum (nVidia nForce4 SLI)
1 Behuizingen Midi Tower
Thermaltake Armor (10x 5,25" / 1x 3,5")
1 Voedingen
Thermaltake Purepower Butterfly
480 watt
vanwege de -5V die het mobo nodig heeft om het geluid goed te laten werken.
2 keer Geheugen DDR-SDRAM MDT
DIMM 512 MB (voor PC)
1 Grafische kaarten nVidia PCIe
NX6200-TD (128 MB DDR-SDRAM)
1 Muizen & Trackballs
Optical Wheel Mouse B58B OEM (3 knoppen)
1 Toetsenborden
Internet Keyboard Pro OEM (PS/2)
1 DVD-drives IDE
D16 (16/48x)
1 DVD-reWriters IDE
NEC ND-3540A (16/8/16x, 48/24/48x)
2 Harddisks Serial ATA
western digital Caviar SE (160 GB) sata2 300MB/s
geluid lan raid zijn intern op dit mobo
speakers heb ik al
beeldscherm: Philips 170S5FB 17" TFT (Zwart)
muis en toetsenbord heb ik al van logitech.