Is dit mogelijk zonder raar te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 09:26
Dit is mijn eerste post en ik ben nog een n00b als het op bouwen van een systeem aankomt, dus val me niet te hard aan aub.

En dan nu mijn vraag:
Ik wil een systeem bouwen waar ik wel een spel mee kan spelen maar ik hoef geen doom op ultra settings te draaien, verder moet het vooral snel data kunnen verwerken (dat wil zeggen als mijn 100 mBit verbinding roodgloeiend is wil ik ook nog normaal daarnaast kunnen werken/programmeren/film kijken etc)

Nu kwam ik tijdens het uitzoeken van de diverse onderdelen langs het volgende:
Ik heb gelezen dat het niet mogelijk is om een venice core te plaatsen op een MSI K8N SLI Platinum mobo zonder een condensator te verbuigen, waar ik dus niet echt op zit te wachten.

Is het ook echt zo dat je een condensator moet verbuigen en zo ja weet iemand dan een alternatief moederbord (ik heb deze gekozen omdat die een bus snelheid van 1000 MHz zou ondersteunen net als de processor) dat in staat is om sata op 300 MB/s te draaien in een raid config met een venice core?
Zelf had ik deze al gezien in de BBG: Asus A8N-SLI nForce4 SLi maar of dat een echt goed alternatief is kan ik zelf dus niet zeggen.

Hieronder staat wat ik samen gesteld heb:
als hier nog dingen bij zijn die echt niet fijn zijn zou ik dat ook graag horen.
1 AMD Athlon 64 3200+ (2 GHz)
OPGA, "Venice", boxed

1 Moederborden Socket 939
K8N SLI Platinum (nVidia nForce4 SLI)

1 Behuizingen Midi Tower
Thermaltake Armor (10x 5,25" / 1x 3,5")

1 Voedingen
Thermaltake Purepower Butterfly
480 watt
vanwege de -5V die het mobo nodig heeft om het geluid goed te laten werken.

2 keer Geheugen DDR-SDRAM MDT
DIMM 512 MB (voor PC)

1 Grafische kaarten nVidia PCIe
NX6200-TD (128 MB DDR-SDRAM)

1 Muizen & Trackballs
Optical Wheel Mouse B58B OEM (3 knoppen)

1 Toetsenborden
Internet Keyboard Pro OEM (PS/2)

1 DVD-drives IDE
D16 (16/48x)

1 DVD-reWriters IDE
NEC ND-3540A (16/8/16x, 48/24/48x)

2 Harddisks Serial ATA
western digital Caviar SE (160 GB) sata2 300MB/s

geluid lan raid zijn intern op dit mobo
speakers heb ik al
beeldscherm: Philips 170S5FB 17" TFT (Zwart)
muis en toetsenbord heb ik al van logitech.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:08
Sinds wanneer moet je voor een processor een condensator verbuigen, denk toch eerder dat voor een koeler geldt :)

Alle Nforce4 moederborden hebben support voor SATA II en hebben allemaal een HTT bus van 1000MHz
Ik zou die MSI gewoon doen, ben zelf in het bezit van de K8N Neo4 Platinum(officieel zonder SLI, wel evt modbaar) en ben er erg tevreden mee(zit in dezelfde Thermaltake case)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik denk niet dat je 2 hdd's nodig hebt voor 100 mbit ;)

verder is het BS dat je voor een proc je condensatoren\mobo moet slopen.
Echt onzin van hier tot tokyo.

Als je er een oversized koeler opzet wellicht. Wat mischien wel slim is, is wat goed ram kopen (kingston? corsair? ).

Zeker als je veel geheugen intensieve stuff gaat doen (zoals grote meuk programmeren) is wat goed ram wel fijn (ik ben zelf programmeur dus ik kan het imo wel een beetje weten).

waarom muis+tobo los kopen als het al hebt?

Verwijderd

Ik weet niet wat je budget is maar de videokaart is nogal aan de trage kant.
Ik zou minimaal een 6600GT nemen.
Voor prestatie vergelijking klik hier
Voor Doom 3 vergelijking klik hier

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 01:58 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Allereerst welkom op GoT Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif
beefstick schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:49:
[...]

Ik wil een systeem bouwen waar ik wel een spel mee kan spelen maar ik hoef geen doom op ultra settings te draaien, verder moet het vooral snel data kunnen verwerken (dat wil zeggen als mijn 100 mBit verbinding roodgloeiend is wil ik ook nog normaal daarnaast kunnen werken/programmeren/film kijken etc)
Ten eerste is het Mbit :)
Ten tweede staat 100 Mbit (of Mbps) gelijk aan 100.000.000 bit / 8 / 1024² = 11,92 MB/s.
Elke hedendaagse harde schijf zal dit met gemak kunnen verplaatsen en nog genoeg over hebben voor comfortabel gebruik aan jouw kant.
(ik heb deze gekozen omdat die een bus snelheid van 1000 MHz zou ondersteunen net als de processor) dat in staat is om sata op 300 MB/s te draaien in een raid config met een venice core?
Dat één SATA-schijf 150 MB/s zou halen is pure marketing.
In de praktijk ligt deze waarde eerder rond de 50 à 60 MB/s.
Wanneer je er twee in RAID-0 fietst zul je, met een beetje mazzel, rond de 100 MB/s zitten.
300 MB/s haal je in elk geval niet ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Rone op 27-07-2005 03:14 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

r00n schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 02:57:
Allereerst welkom op GoT [afbeelding]

[...]

Dat één SATA-schijf 150 MB/s zou halen is pure marketing.
In de praktijk ligt deze waarde eerder rond de 50 à 60 MB/s.
Wanneer je er twee in RAID-0 fietst zul je, met een beetje mazzel, rond de 100 MB/s zitten.
300 MB/s haal je in elk geval niet ;)
Om je dat nog beter te laten realiseren (of zoiets): als je 300 MB/s zou kunnen laden, zou Windows binnen een seconde geboot zijn. (:)) (mits bootvis is gebruikt)

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 27-07-2005 03:34 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 16:55
dat verhaal van condensator ombuigen op dat mobo heeft nix met de CPu te maken maar met 2 7800GTX in SLI.

bij ik dacht de bovenste PCI Express slot is een condensator die in de weg zou zitten van de fan stecker van de 7800GTX.

vor de rest is het systeem wel aardig.
geheugen 2x tekst ..... 512MB
is dit 2x512Mb of 2x en dan 512Mb in het totaal.
anders zou ik voor 2x512Mb gaan want geheugen is op het moment niet duur en 1GB word steeds meer gevraagd.

de VGA is leuk de 6200 is een leuke budget kaart maar ik zou zelf meer voor de 660GT gaan deze is zeer snel in bv doom3 en zal denk ik in toekomst iets langer meegaan en duur is hij ook niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bergen schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 03:34:
[...]
Om je dat nog beter te laten realiseren (of zoiets): als je 300 MB/s zou kunnen laden, zou Windows binnen een seconde geboot zijn. (:)) (mits bootvis is gebruikt)
Een vaak voorkomend misverstand. Bootvis analyseert het opstarten maar doet verder niets. :)

@TS

/me Welkom op goT *

Zoals al eerder gezegd, iets verbuigen omdat een CPU anders niet zou passen is onzin.

Verder wordt er van een Tweaker verwacht zelf zijn keuze te bepalen. Dit kan aan de hand van reviews en ook door het lezen van topics waar problemen worden aangekaart.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Beste beefstick. Het is helaas niet de bedoeling dat we wat-moet-ik-nemen? lijstjes gaan beoordelen, zie ook de PMG FAQ :)

Er zijn genoeg reviews te vinden over wat goed of minder goed spul is (eigenlijk is alles tegenwoordig wel goed, alleen verschilt het qua features en prijs/prestatie verhouding). En we hebben natuurlijk nog de GoT search functie. In ieder geval gaat alles wat je daar hebt wel samenwerken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.