Toon posts:

vraag over het mobo A8N SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een nieuw systeem bestelt en wil graag een paar dingen weten
ik zal mijn systeem eerst ff voorstellen

Systeem
- AMD Athlon 64 3500+
- A8N-SLI (nVidia nForce4 SLI)
- 1x Maxtor Diamond Max Plus 8 40GB ( ATA )
- 1x Western Digital 120 GB SATA
- 2x Asus EN6600 GT /TD 128 MB (in SLI )
- 2x 512MB PC3200 DDR400 (Dane-Elec )
- Onboard geluidskaart
- DVD speler en DVD Brander
- VOEDING: Chieftec 360 watt heb ik nu
- PCTV Pinacle Stereo tvkaart

Ik heb mijn systeem al eerder gepost om te weten welke voeding ik nodig had, mij werd 400 watt aangeraden maar er is geen merk genoemt nu heb ik is gekeken naar mijn moederbord.
http://4live-gaming.nl/tweakers/A8N_SLI_board_big.jpg

en nu zie ik 3 dingen Het eerste wat mij opviel was dat ik geen (Nr.3) 20poorts voeding stekker had maar 24 nu vroeg ik me af wat het dan zou moeten zijn dus ik
dacht dat het misschien een 12v was.
maar toen zag ik dat er ook al (Nr.2) één bij me socked zat, dus dat kon het niet zijn toen dacht ik mischien bij de nieuwe voedings standaard is en dan hoef je niet meer los te voeden ? of sli voeding...
toen zag ik bij mij sli kaarten ook een voeding zitten

mijn vraag is wat is dit alles en welke voeding raden jullie me aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 23:45 ]

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

Hier al die vraag gesteld?

Verwijderd

ik heb zelf een vergelijkbaar systeem (zie sig) met nog een los geluidskaartje, Antec-kast en Antec voeding 380w. Ik kom erachter dat het allemaal maar net aan is, soms start de boel helemaal niet op, en afsluiten gaat oook moeizaam (stroom gaat er niet af). Ergo, ik ontvang morgen mijn nieuwe voeding, een Tagan 480 U22.

Verwijderd

Topicstarter
mij vraag is eigelijks hoe het zit met die poortjes niet over welke merk ik nodig heb maar over die voeding poortjes

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:46:
[...]

mij vraag is eigelijks hoe het zit met die poortjes niet over welke merk ik nodig heb maar over die voeding poortjes
Uh, dan is je vraag niet helemaal duidelijk. Als je een voeding hebt met een 24 pins, helemaal goed, als je nog een molex overhoudt om in het mobo Sli connectortje te proppen ook goed. Heb je geen 20-pins dan kun je een 20-24-pins adapter overwegen maar moet je wel goed kijken wat je krijgt wat ze zijn niet allemaal hetzelfde opgebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:51:
[...]

Uh, dan is je vraag niet helemaal duidelijk. Als je een voeding hebt met een 24 pins, helemaal goed, als je nog een molex overhoudt om in het mobo Sli connectortje te proppen ook goed. Heb je geen 20-pins dan kun je een 20-24-pins adapter overwegen maar moet je wel goed kijken wat je krijgt wat ze zijn niet allemaal hetzelfde opgebouwd.
ik word er niet echt zo erg wijs van kun je me dit wat beter uitlegen door wat makkelijker te praten :)
ik heb nu een chieftec kast met een 360 voeding er in standart voeding dus en er zit aan die voeding dus 20 pins connector voor je mobo en een 12v stekkertje nu heb ik het zo er zijn dus bij me mobo
4pinnetjes niet aangesloten is dat erg? nodig moet ik daarom een aparte voeding kopen ofzoiets
en bij mijn cpu zit ook een 12v poortje die heb ik aangesloten nou wil ik weten wat ik vraag :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb even vluchtig op de Asus rond gesnuffeld en zie hier de handleiding: http://dlsvr02.asus.com/p...A8N-SLI/e2068_a8n-sli.pdf

Als ik het goed zie vereist dit moederbord een EATX voeding. EATX voedingen hebben een 24 pins ATX stekker. De vierkante 12Volt stekker wordt gewoon aangesloten op het moederbord naast de CPU socket. Verder zal, denk ik, de molex aansluiting gebruikt worden voor een SLI opstelling. Ik zou zeggen lees de handleidng eens door. Zie onderandere pagina 1-25. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 27-07-2005 00:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
deze voeding lijkt mij meer dan genoeg tog :P
Antec TruePower 2.0 550 Watt ActivePFC

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Je kunt je huidige PSU ook wel gebruiken (20 pins past ook wel in 24pins connector, past maar op één manier). Blijkt je PSU toch tekort te schieten kun je altijd een andere kopen met gelijk een 24pins ATX connector.

Zie verder ook het 'welke voeding heb ik nodig?' topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.