computer start soms zomaar in een keer opnieuw op

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
een vriend van mij heeft een tijdje geleden op een computer beurs een pc gekocht.En daar stond op de doos dat er een amd sempron 2400 inzat.

Maar weet je wat nou het rare is toen ik er thuis windows xp op heb gezet. (als je dat door hun moest laten doen was je iets van 70 euro ofzo kwijt dus)zei die ineens na een paar keer opstarten dat het een amd sempron 2800 was dus ik kijken met cpuz en ja hoor daar zei die ook dat het een amd sempron 2800 was, is natuurlijk nie erg maar het probleem is dat ie nou soms zomaar in een keer opnieuw opstart en dat is wel irri.Dus mijn vraag aan jullie is weten jullie wat dit kan zijn?Heb pas nog een fresh instal gedaan en hij doet het nog steeds dus ik heb ook gekeken in de bios of ie was overgeklockt was ook niet het geval.Alles staat gewoon op auto of standaard het geheugen staat gewoon op 200 mhz.

dit zit er allemaal in:

amd 2400/2800CPU
asrock K7S41
arctic koper silent 2
256 mb pc 3200 geheugen van micron technology
provieuw dvd speler
philips DVD brander
maxtor 80gig hardeschijf
300 watt voeding

de vcore is 1,6 volt
ik heb er nieuwste bios opgezet ik heb er al een keer een andere voeding ingehad.Het probleem doet zich nog steeds voort.
Dus ik weet het niet meer dus ik hoop dat jullie het wel weten bij voorbaat dank.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:24
Begin eens met in te stellen dat Windows niet opnieuw opstart bij een crash. Je krijgt dan een blauw scherm. Met behulp hiervan kunnen we wat wijzer worden.

Hoe vertel je WIndows niet opnieuw op te starten: Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Geavanceerd --> Opstart en herstel instellingen--> hier aangekomen vink je af "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Op een blauw scherm staat altijd een foutcode en vaak een foutnaam en minder vaak een bestand dat betrokken zou kunnen zijn bij de crash.

Met de code en de naam kijk je hier: Windows XP en 2000 BSOD guide . En Google er eens mee.

Ik gok dat je wellicht het mobo iets te enthousiast hebt ingesteld.

Check eens met CPUz en CBid (Central Brain Identifier) en Everes welke CPU je hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door EricJH op 27-07-2005 00:11 ]

• Jazekerrrrr
EricJH schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:10:
Begin eens met in te stellen dat Windows niet opnieuw opstart bij een crash. Je krijgt dan een blauw scherm. Met behulp hiervan kunnen we wat wijzer worden.

Hoe vertel je WIndows niet opnieuw op te starten: Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Geavanceerd --> Opstart en herstel instellingen--> hier aangekomen vink je af "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Op een blauw scherm staat altijd een foutcode en vaak een foutnaam en minder vaak een bestand dat betrokken zou kunnen zijn bij de crash.

Met de code en de naam kijk je hier: Windows XP en 2000 BSOD guide . En Google er eens mee.

Ik gok dat je wellicht het mobo iets te enthousiast hebt ingesteld.

Check eens met CPUz en CBid (Central Brain Identifier) en Everes welke CPU je hebt.
cpuz geeft aan dat het een amd sempron 2800 is.Maar het rare hier is dat de multiplier op 10x staat terwijl dat het bij een 2800 12 x zou moeten zijn.in bios staat trouwens alles op standaard dus ik niks anders ingesteld in het bios en ik heb dat vinkje van automatisch opstarten ook uitgezet bedankt voor de info.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazekerrrrr op 27-07-2005 00:32 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:21

PeaceNlove

Deugleuter

Jazekerrrrr schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:30:
[...]

cpuz geeft aan dat het een amd sempron 2800 is.Maar het rare hier is dat de multiplier op 10x staat terwijl dat het bij een 2800 12 x zou moeten zijn.in bios staat trouwens alles op standaard dus ik niks anders ingesteld in het bios en ik heb dat vinkje van automatisch opstarten ook uitgezet bedankt voor de info.
En laat zo'n sempron nou ff niet op een bussnelheid van 200mhz werken. Het gaat denk ik behoorlijk helpen wanneer je in je bios de boel even terugzet op 166mhz. Dat vind ie denk ik toch wel fijner.
http://www.amd.com/us-en/...0_118_11599_11604,00.html

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

klinkt idd als een overgeklokte 2400+, toevallig vandaag nog eentje van 2600+ naar 3200+ geholpen, die deed dit eerst ook, daarna voltage klein beetje verhoogt (0,05 volt) en toen liep ie zonder enig probleem.(als je voltage omhoog doet, zorg dan dat je koeling dat aankan)

fsb terug naar 166 zou idd moeten helpen

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-07-2005 23:36 ]

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

tzou natuurlijk ook kunnen dat je een slechte contactdoos hebt.
Kheb het bij mijn vroegere PC ook gehad. Hij viel op willekeurige momenten uit.
Sluit ook indien mogelijk je scherm of subwoofers apart aan.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:49:
tzou natuurlijk ook kunnen dat je een slechte contactdoos hebt.
Kheb het bij mijn vroegere PC ook gehad. Hij viel op willekeurige momenten uit.
Sluit ook indien mogelijk je scherm of subwoofers apart aan.
Ik denk dat dit toch wel ietsver gezocht is in dit geval. Hier is gewoon sprake van een slechte overclock die crashes veroorzaakt. Bus terug en klaar.

• Jazekerrrrr
Hoogie2004 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:34:
klinkt idd als een overgeklokte 2400+, toevallig vandaag nog eentje van 2600+ naar 3200+ geholpen, die deed dit eerst ook, daarna voltage klein beetje verhoogt (0,05 volt) en toen liep ie zonder enig probleem.(als je voltage omhoog doet, zorg dan dat je koeling dat aankan)

fsb terug naar 166 zou idd moeten helpen
dat is het hem net hij is nie overgklokt want in de bios staat alles op auto.alleen het geheugen staat op 200 mhz omdat het moederbord 400 mhz fsb ondersteunt.en hij wordt idle al 41 graden met open kast en 45 graden met dichte kast, en dat vind ik opzich best warm. En het zou opzick gewoon een goede koeler moeten zijn want het is een arctic copper silent 2.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 01:51
Zet die eens op 166.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er ergens op het mobo een jumper welke 200mhz fsb forceerd. Een Sempron 2400 is 10 X 166mhz. Dus dat verklaart je reboots.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

Jazekerrrrr schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:10:
[...]

dat is het hem net hij is nie overgklokt want in de bios staat alles op auto.alleen het geheugen staat op 200 mhz omdat het moederbord 400 mhz fsb ondersteunt.en hij wordt idle al 41 graden met open kast en 45 graden met dichte kast, en dat vind ik opzich best warm. En het zou opzick gewoon een goede koeler moeten zijn want het is een arctic copper silent 2.
en zoals mkleingeld al zegt, die processor heeft een 166 MHz fsb nodig en geen 200 MHz. 200 MHz kan eventueel werken door voltage aan te passen, maar et slimste is gewoon terug naar 166 MHz en dan (als dat kan) in je bios je geheugen op 120% van de fsb laten lopen (dit kan bij veel moederborden) dan loopt je geheugen evengoed op die 200 MHz

kun je de fsb van de processor niet veranderen in de bios heb je idd een jumper op je moederbord, die 2 standen kent. bij die jumper staat iets van fsb oid. (check dit ff in je handleiding) als je die jumper omzet, zul je die fsb wel kunnen selecteren in je bios

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-07-2005 23:30 ]

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1