[2003] Trage accounts met netwerk-shares*

Pagina: 1
Acties:

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:52
Ik heb voor m'n eigen documenten een server ingericht, zodat ik op 2 pc's altijd bij dezelfde documenten kan. Hij draait op windows server 2003.
Ik heb alle shares op de server beveiligd met een password..

Er zijn 2 client pc's. 1 waarop m'n familie kan werken en 1 waarop alleen ik kan.
Nu is het probleem dat sinds ik de instelling heb gedaan dat de map "mijn documenten" zich op de server bevindt, de andere accounts van m'n familie-leden onnoemelijk traag zijn geworden.

Ik heb ingelogd als een ander familie-lid en heb toegang gegeven tot de gedeelde map op de server en heb "wachtwoord onthouden" aangevinkt. Nu zijn de account van de familie-leden wel weer gewoon zo snel als ze moeten zijn.

Zet ik nu de server uit, dan zijn de accounts van de familie-leden weer onnoemelijk traag, maar zij hebben eigenlijk niets met de server te maken, omdat hun "mijn documenten" - mappen gewoon op de pc staan waarop ze werken.
Als de server uit staat en ze openen bijvoorbeeld "deze computer" dan duurt het +/- 30 seconden voordat er iets te zien is.

Is er iets te veranderen, dat deze accounts wel gewoon "snel" zijn als de server niet aan staat?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar aub ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Volgens mij is het probleem gewoon dat wanneer users inloggen de PC automatisch op zoek gaat naar de shares op de server. Als de server uitstaat en de shares dus niet beschikbaar zijn zal het werkstation toch nog een tijdje door blijven zoeken naar de shares voordt er besloten wordt dat de shares niet beschikbaar zijn.

Dit speelt dus ook wanneer je My Computer opent.

Oplossing:

- Server altijd aan laten staan
- Instellen op Client dat er niet automatisch gemapped wordt naar de Shares
- Redirection van de My Documents Folder uitzetten.

Het idee van Filesharing is dat de Computer/Server waarop de shares staan gewoon altijd beschikbaar en online is..

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:52
[b]Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:25:- Instellen op Client dat er niet automatisch gemapped wordt naar de Shares
- Redirection van de My Documents Folder uitzetten.
En hoe doe ik dit precies?