Toon posts:

[Spring jsp] ${message} werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met het boek Spring in Action bezig (fijn boek trouwens), maar kom een raar dingetje tegen.
In het hoofdstuk over "building the web layer" geven ze het volgende voorbeeld om een waarde uit je Model op een jsp pagina te tonen:

code:
1
Greeting: ${message}

Message wordt als model meegeven aan de view.
Dit werkt niet, als ik de pagina opvraag krijg ik de tekst zoals hierboven staat letterlijk te zien.
Wat wel werkt is dit:

code:
1
<c:out value="${message}"/>

Message wordt dus wel netjes aan de view gegeven etc.
Is dit een fout in het boek (staat er op een aantal plaatsen) of zie ik iets over het hoofd?
In voorbeelden online zie ik eigenlijk ook alleen de <c:out versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 23:22 ]

Verwijderd

versies van JSTL (en EL) al geprobeerd?

(Dit is dus overigens niet spring gerelateerd)

Verwijderd

Topicstarter
Die <c:out is toch al JSTL?

Verwijderd

ja maar die "${message}" is EL, en in oudere/eerdere versies kun je die alleen benaderen via jstl tags, in de huidige versies is dat niet nodig. Dus nogmaals, heb je al gekeken welke versie je zelf gebruikt en welke in het boek wordt gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Na wat meer op internet gelezen te hebben snap ik je punt.
Het zal inderdaad te maken hebben dat EL het niet doet door de versie oid.
De versie wordt toch door je container bepaald? Ik gebruik de laatste versie van Tomcat.
Moet je EL nog ergens aanzetten ofzo?

Ik ben nu aan het werk, vanavond ga ik proberen het aan de praat te krijgen. Ik weet nu in elk geval in welke richting ik moet zoeken :)

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 14:48
JSTL "overal" gebruiken en niet alleen bij tags die EL expressions accepteren zet je aan of door in je web.xml <web-app version="2.4"> op te nemen of in je JSP:

Java Server Page:
1
<%@ page isELIgnored="false"%>

Let wel op het verschil in het escapen van HTML tags bij gewoon ${message} en <c:out value="${message}"/>.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, als ik dit bovenaan mijn pagina werkt het:

code:
1
<%@ page isELIgnored="false" %>
Pagina: 1