Toon posts:

Bank 2 van mijn geheugenslots stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu had ik al een Kingston kvr400x64c3a/512 in mn kast zitten dus ik dacht laat ik er nog 1 van zelfde merk en type indoen, lijkt me geen probleem. Maar als ik dus die nieuwe in de 2e bank doe start windows niet op maar zegt die: beschadigd of ontbrekend bestand in system32/config/system en dat ik met windows setup iets moet regelen... ja hoe en wat... Als ik de nieuwe in bank 1 doe en de oude eruit laat start hij wel weer normaal op, doe ik de oude in bank 2, dan start hij weer niet op en geeft hij weer hetzelfde bericht. Lijkt mij dan dat bank 2 niet in orde is, maar ik zit nu al 3 avondenlang problemen te lezen, over mixen, dus zou volgens mij nog best iets anders kunnen wezen...

(Zelf zit ik nog te twijfelen aan 2 problemen:
- oude kvr400x64c3a/512 kan registered zijn en nieuwe niet(/unbuffered?) omdat ik de nieuwe besteld heb via internet. alleen is mijn vraag dan eigenlijk ook weer: hoe check ik dit?
- op de oude zit een sticker met Kingston en een gekleurd stukje met erop: "Genuine Kingston" en op de nieuwe een sticker met: Kingston en ook "Valueram" erop, alleen dan zonder "genuine kingston"; misschien dat deze 2 dan toch niet samen gaan?! lijkt me op zich toch sterk, maarja denk ik meld t maar...)

...is mijn 2e bank stoek? :?
zo niet; misschien een oplossing voor me?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Vermeld in ieder geval altijd je moederbord in dit soort gevallen. Anyway, registered is het vast niet, want dan stond er wel ergens een 'R' in de typebenaming (en ik doel niet op de 'r' in KVR). Overigens staat in de FAQ wel hoe je zo'n DIMM kunt onderscheiden.

Blaas voor de grap je tweede DIMM socket eens goed schoon, kan zijn dat deze stof heeft opgevangen in al die tijd dat er geen DIMM in heeft gezeten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

^^ with abbadon

Verder wat zijn je specs precies, dat zou het voor de mensen die je proberen te helpen wel ies makkelijker maken misschien.

Ik ben nooit te beroerd mensen ergens mee te helpen maar dan wil ik als het ff kan wel alle info hebben .....