SAiKO schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:23:
ppl... doe ff niet zo triest. Misschien neem jij "het is niet mogelijk" als een antwoord.. ik in ieder geval niet. En met mij nog een paar duizend mensen op dit forum. Daarom stel ik mijn vraag hier en niet op een ander forum. Ja, ik had gevonden dat het niet mogelijk is.. daarom zoek ik naar een manier om het mogelijk te maken.
Gaarne voor jezelf spreken en niet meteen voor een hele grote groep.
Dan zul je dus zelf aan het programmeren moeten, simple as that...
Dan kun je wel zo koppig naar een oplossing blijven zoeken, maar die bestaat al 2 jaar lang niet.
Dan is het verstandig om je er dan maar bij neer te leggen. Lijkt me nogal logisch dat als er in 2 jaar tijd nog geen enkele oplossing hiervoor is dat het er dan ook gewoon niet is en dat je het zelf moet gaan realiseren. Of je moet gaan afwachten op Thunderbird 2.0 waarin gepland staat dat men daar wel zaken als een Calender e.d. in willen opnemen.
Vergeet niet dat Mozilla Thunderbird al aardig ontwikkeld is maar dat het nog steeds in de kinderschoenen staat. Het Calendar project is nog niet eens aan een stable versie toe en loopt een gigantisch eind achter op Thunderbird, het is nog eigenlijk maar net in de Alpha fase.
Met name support voor Sunbird en Mozilla Calendar is er bijna niet, daarvoor zul je dus geluk moeten hebben.
Ook hoeft niemand activesync niet te hacken want daar zijn al een aantal alternatieven voor. Had je kunnen vinden als je ook eens wat zou zoeken.
Je bedoeld IntelliSync of iSync, of Missing Sync (waarbij laatste 2 voor de mac zijn)?
Op dat mozillazine forum is deze vraag dus al tich keer in de afgelopen 2 jaar voorbij gekomen met telkens maar 1 oplossing: het kan niet tenzij je een PalmOS pda hebt, dan kun je alleen in hotsync de conduit voor het synchroniseren van je contacts vervangen zodat die met Mozilla Mail & News oof Mozilla Thunderbird gesynchroniseert worden. Dat werkt trouwens wel prima.
Op gebied van Pocketpc's (of Windows Mobile of hoe je het verder wilt noemen) is de synchronisatie een lastig iets. Zodra je iets anders hebt dan Windows en Outlook zit je met de gebakken peren want dan is het nagenoeg (!) onmogelijk. Middels heel veel gekloot en gehack kun je nog wel het e.e.a. bereiken onder Linux/Unix en MacOS X, maar onder Windows bijna niet.
Combineer de zaken als bijna geen support, al 2 jaar lang geen prioriteit en ook geen oplossing voor een sync met een pda en het moeilijk kunnen synchroniseren van een pocketpc/windows mobile met iets anders dan mag ik toch wel eens concluderen dat het niet mogelijk is en dat je of moet wachten of zelf wat in elkaar moet knutselen. Dat is realistisch zijn, niet ongeinteresseerd of wat dan ook, puur en alleen realistisch. Als je zo koppig blijft en niet wil inzien, tja, dat moet je dan maar zelf weten.