Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Weet iemand hoe, of met welke software voor de pocketpc, kan ik syncen met mozilla thunderbird en mozilla calendar? Ik heb een MDA Compact met Windows Mobile Phone Edition 2003 (zo'n pda met foonmogelijkheid). Ik zou deze graag laten syncen met mozilla ipv outlook (outlook zuigt wat betreft icalendar ondersteuning die ik weer voor het web nodig heb).

Misschien is er een extension voor mozilla dat het mogelijk maakt of een andere calender ofzo voor mijn pda...ik heb het helaas nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

SAiKO schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:26:
Weet iemand hoe, of met welke software voor de pocketpc, kan ik syncen met mozilla thunderbird en mozilla calendar? Ik heb een MDA Compact met Windows Mobile Phone Edition 2003 (zo'n pda met foonmogelijkheid). Ik zou deze graag laten syncen met mozilla ipv outlook (outlook zuigt wat betreft icalendar ondersteuning die ik weer voor het web nodig heb).

Misschien is er een extension voor mozilla dat het mogelijk maakt of een andere calender ofzo voor mijn pda...ik heb het helaas nog niet kunnen vinden.
Zoek, zoek, zoek, zoek.

Had je dat gedaan dan had je kunnen vinden dat Thunderbird alleen het synchroniseren van je contacts op een PalmOS based PDA werkt na het installeren van een extension.
Iedere andere vorm van synchronisatie is NIET mogelijk.

Komt dat er? Jazeker wel, in de nieuwe 1.1 versie (of is dat tegenwoordig ook 1.5 om met firefox mee te gaan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Lees, lees, lees, lees.

Had je dat gedaan dan had je gelezen dat ik heb gezocht en inderdaad niks heb kunnen vinden. Ja.. er valt te lezen dat er nog geen ingebouwde synchroniseer functies in zitten.. dacht dat ik hier op de juiste plek was om dat niet meteen daarmee genoegen te moeten nemen en te zoeken naar andere oplossingen. Blijkt dat sommige mensen hier toch problemen mee blijken te hebben.

Dus mijn vraag was of iemand misschien een manier heeft om het wel te laten werken of misschien bestaat er andere software dan Sunbird of Mozilla Calendar die gesynchroniseerd kan worden met PocketPC's en icalendar files...

Op dit moment synchroniseer mijn pda met outlook en exporteer ik in outlook, met behulp van outport, een icalendar file die ik in Sunbird kan importeren en publiceren naar het web. Zo moet ik dus 2 kalenders beheren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

SAiKO schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:49:
Lees, lees, lees, lees.

Had je dat gedaan dan had je gelezen dat ik heb gezocht en inderdaad niks heb kunnen vinden. Ja.. er valt te lezen dat er nog geen ingebouwde synchroniseer functies in zitten.. dacht dat ik hier op de juiste plek was om dat niet meteen daarmee genoegen te moeten nemen en te zoeken naar andere oplossingen. Blijkt dat sommige mensen hier toch problemen mee blijken te hebben.

Dus mijn vraag was of iemand misschien een manier heeft om het wel te laten werken of misschien bestaat er andere software dan Sunbird of Mozilla Calendar die gesynchroniseerd kan worden met PocketPC's en icalendar files...

Op dit moment synchroniseer mijn pda met outlook en exporteer ik in outlook, met behulp van outport, een icalendar file die ik in Sunbird kan importeren en publiceren naar het web. Zo moet ik dus 2 kalenders beheren..
Had je gezocht dan had je hier het Mozilla Thunderbird topic gevonden.
Had je gezocht dan had je in dat topic een link kunnen vinden naar de knowledge base.
Had je gezocht dan had je daar je antwoord gevonden.

Had je hier de search gebruikt dan had je hier ook al een aantal topics over kunnen vinden.
Had je verder gezocht naar aanleiding van mijn posting dan had je geweten dat het antwoord wat ik gegeven had hetzelfde is als het antwoord op al je bovenstaande vragen:

Alleen synchronisatie met Palm PDA's is mogelijk waarbij je alleen contacts kunt synchroniseren.
Iets anders dan die XPI file is er dus gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
ppl schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:24:
[...]

Had je gezocht dan had je hier het Mozilla Thunderbird topic gevonden.
Had je gezocht dan had je in dat topic een link kunnen vinden naar de knowledge base.
Had je gezocht dan had je daar je antwoord gevonden.

Had je hier de search gebruikt dan had je hier ook al een aantal topics over kunnen vinden.
Had je verder gezocht naar aanleiding van mijn posting dan had je geweten dat het antwoord wat ik gegeven had hetzelfde is als het antwoord op al je bovenstaande vragen:

Alleen synchronisatie met Palm PDA's is mogelijk waarbij je alleen contacts kunt synchroniseren.
Iets anders dan die XPI file is er dus gewoonweg niet.
Dus als jij op microsoft.com je antwoord niet kunt vinden dan stop je ook met zoeken naar een oplossing? *zucht* ... zijn er nog echte tweakers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

SAiKO schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:52:
[...]

Dus als jij op microsoft.com je antwoord niet kunt vinden dan stop je ook met zoeken naar een oplossing? *zucht* ... zijn er nog echte tweakers hier?
Microsoft? Wat heeft Microsoft nou te maken met Thunderbird?

Op mozillazine.org staat een knowledgebase, de officiele knowledgebase van de mozilla producten.
Ze hebben daar ook nog eens een forum.
En verrek een zoekmachine op internet bestaat ook nog.

Daar maak ik gebruik van ipv op een site als microsoft.com wat proberen te vinden. Dat lukt je niet, daar iets vinden is near impossible en dat hebben veel grote sites helaas.
Een blik op mozillazine waar de officiele en communitydriven support zit (en dus ook voor veel extensions) had je het antwoord gegeven.

Een blik in de help van Thunderbird had je naar een site doorlaten gaan waar een link staat naar die knowledge base.

Daarbij is er hier op gathering.tweakers.net ook een zoekfunctie waarmee je het grote thunderbird topic had kunnen vinden waarin in de openingpost ook het e.e.a. staat, bijv. een zekere knowledgebase.

Je kunt tot in de den eeuwigheid zoeken maar uiteindelijk kom je maar op 1 antwoord:
het is niet mogelijk. Het synchronisatie deel is meer onderdeel van het Lightning project wat langzaam aan in Thunderbird moet komen en dat kan nog al wat releases duren., aangezien pas voor versie 2.0 (die volgend jaar zou moeten uitkomen) dit op de planning staat.

Tot die tijd heb je zekersteweten geen synchronisatie met Thunderbird tenzij Microsoft en Mozilla ineens gaan samenwerken of wanneer iemand iets van ActiveSync heeft gehackt of een extension heeft geschreven die tussen ActiveSync en Thunderbird zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Ik gebruik Mobile Master http://www.mobile-master.com/.
Het werkt met een groot aantal mobiele telefoons, gewoon proberen of het met je MDA ook werkt.

specs

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
ppl... doe ff niet zo triest. Misschien neem jij "het is niet mogelijk" als een antwoord.. ik in ieder geval niet. En met mij nog een paar duizend mensen op dit forum. Daarom stel ik mijn vraag hier en niet op een ander forum. Ja, ik had gevonden dat het niet mogelijk is.. daarom zoek ik naar een manier om het mogelijk te maken. Als je daar niet in geinteresseerd bent, of niks zinnigs hebt in te brengen: reageer dan niet!

Zo zou er misschien een tooltje kunnen zijn als Mobile Master dat bepaalde sync problemen oplost. Helaas is deze tool niet voor Windows Mobile 2003 edities maar wellicht is er een ander tooltje dat de klus wel klaart...

Ook hoeft niemand activesync niet te hacken want daar zijn al een aantal alternatieven voor. Had je kunnen vinden als je ook eens wat zou zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door SAiKO op 11-08-2005 15:25 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

SAiKO schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:23:
ppl... doe ff niet zo triest. Misschien neem jij "het is niet mogelijk" als een antwoord.. ik in ieder geval niet. En met mij nog een paar duizend mensen op dit forum. Daarom stel ik mijn vraag hier en niet op een ander forum. Ja, ik had gevonden dat het niet mogelijk is.. daarom zoek ik naar een manier om het mogelijk te maken.
Gaarne voor jezelf spreken en niet meteen voor een hele grote groep.

Dan zul je dus zelf aan het programmeren moeten, simple as that...
Dan kun je wel zo koppig naar een oplossing blijven zoeken, maar die bestaat al 2 jaar lang niet.
Dan is het verstandig om je er dan maar bij neer te leggen. Lijkt me nogal logisch dat als er in 2 jaar tijd nog geen enkele oplossing hiervoor is dat het er dan ook gewoon niet is en dat je het zelf moet gaan realiseren. Of je moet gaan afwachten op Thunderbird 2.0 waarin gepland staat dat men daar wel zaken als een Calender e.d. in willen opnemen.
Vergeet niet dat Mozilla Thunderbird al aardig ontwikkeld is maar dat het nog steeds in de kinderschoenen staat. Het Calendar project is nog niet eens aan een stable versie toe en loopt een gigantisch eind achter op Thunderbird, het is nog eigenlijk maar net in de Alpha fase.
Met name support voor Sunbird en Mozilla Calendar is er bijna niet, daarvoor zul je dus geluk moeten hebben.
Ook hoeft niemand activesync niet te hacken want daar zijn al een aantal alternatieven voor. Had je kunnen vinden als je ook eens wat zou zoeken.
Je bedoeld IntelliSync of iSync, of Missing Sync (waarbij laatste 2 voor de mac zijn)?

Op dat mozillazine forum is deze vraag dus al tich keer in de afgelopen 2 jaar voorbij gekomen met telkens maar 1 oplossing: het kan niet tenzij je een PalmOS pda hebt, dan kun je alleen in hotsync de conduit voor het synchroniseren van je contacts vervangen zodat die met Mozilla Mail & News oof Mozilla Thunderbird gesynchroniseert worden. Dat werkt trouwens wel prima.

Op gebied van Pocketpc's (of Windows Mobile of hoe je het verder wilt noemen) is de synchronisatie een lastig iets. Zodra je iets anders hebt dan Windows en Outlook zit je met de gebakken peren want dan is het nagenoeg (!) onmogelijk. Middels heel veel gekloot en gehack kun je nog wel het e.e.a. bereiken onder Linux/Unix en MacOS X, maar onder Windows bijna niet.

Combineer de zaken als bijna geen support, al 2 jaar lang geen prioriteit en ook geen oplossing voor een sync met een pda en het moeilijk kunnen synchroniseren van een pocketpc/windows mobile met iets anders dan mag ik toch wel eens concluderen dat het niet mogelijk is en dat je of moet wachten of zelf wat in elkaar moet knutselen. Dat is realistisch zijn, niet ongeinteresseerd of wat dan ook, puur en alleen realistisch. Als je zo koppig blijft en niet wil inzien, tja, dat moet je dan maar zelf weten.
Pagina: 1