Harddisk data weg? (K8NE-deluxe)

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 12:57

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste mensen,

In mijn computer (ASUS K8NE-Deluxe) zit 1 SATA 120 GB harddisk.
Deze werkte perfect. Hier stond Windows XP op. Vandaag heb ik 2 x SATA 200 GB Maxtor's toegevoegd. Deze wilde ik in RAID0 (stripe) hebben. Maar door een foutje van mij heb ik per ongeluk in de BIOS van de RAID controller gezegt daat die eerste HD (120GB, met alle data) verwijderd kon worden. Het was dus echt super snel gebeurt. (niet eens "weet je het zeker?" ofzo). Ik heb toen meteen de PC uitgezet en die 2 nieuwe HD's afgekoppeld om zo die eerste (Windows XP) HD terug te krijgen. Ik krijg met geen mogelijkheid Windows te zien, en dus ook geen data. Maar omdat het "verwijderen" zo snel ging neem ik aan dat de data er nog ergens op staat.

Ik heb de vele topics over RAID-problemen al doorglezen en ook die links naar de FAQ. Maar de meeste gaan echt over dat een RAID harddisk is uitgevallen of een RAID-config is mislukt ofzo. Niet echt hetzelfde probleem dus ;)

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Toch geeft de FAQ wat mogelijke oplossingen. OM FAQ / Beleid Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 26-07-2005 22:33 ]

ARME AOW’er

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 12:57

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Zo, na wat testen met de tooltjes in de FAQ is het me gelukt. Het probleem is dat er totaal geen informatie aanwezig is over hoe die tools werken. Ook bij de software zelf zit geen hulpzame informatie. Dus na wat klooien (op goed geluk) heb ik de schijf kunnen redden. Het enigste probleempje wat ik nu heb is dat ik een soort van ijzer geluidje hoor (hoge pieptoon soms). Dat zal natuurlijk één van die 3 HD's zijn... maarja welke, en wat doe je eraan?!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

atmoz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:43:
Het enigste probleempje wat ik nu heb is dat ik een soort van ijzer geluidje hoor (hoge pieptoon soms). Dat zal natuurlijk één van die 3 HD's zijn... maarja welke, en wat doe je eraan?!
Lijkt erop dat een van de HD's langzaam aan de geest gaat geven. Download wat testprogramma's van de producent en test er op los zou ik zeggen.

(Onder DOS vanaf floppy disk)

ARME AOW’er