DVD Speelt wel af, maar heeft corrupte data

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo iedereen,

Een half jaar terug heb ik een DVD gebrand met allemaal vakantiefilmpjes. De DVD is goed bewaard gebleven enzo, en pas heb ik hem nog met wat vrienden zitten terugkijken.

Nu wou ik er een kopietje van draaien, wat ik voorheen al met andere DVD's zonder problemen heb gedaan met CloneDVD2.

De DVD speelt in een goedkope standalone DVD speler prima af, de DVD speelt met PowerDVD op de computer prima af, maar als ik hem in CloneDVD2 probeer te kopieren dan zegt hij:

"Ongeldige block startcode". Éen of meer blocks zijn corrupt door een eerder kopieerproces of doro het bronapparaat welke de kritieke leesfouten controleert. Probeer de videobestanden (opnieuw) naar de harde schijf te kopieren en probeer het nogmaals. [PS 10 VOBU 4 98 14 PictureReader]

Nu geeft hij die melding ergens op 2 seconden van de hoofdscene. Die speelt wel gewoon af!

Wie heeft er een oplossing voor mij? Is het niet mogelijk om gewoon die foutcontrole even uit te schakelen ofzo?

Wietse

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Heb je al eens andere software geprobeerd?
dvd-decrypter is een toppogramma om dvd's te backuppen.
Smart-ripper is handig als een dvd fysiek stuk is, hij slaat (met de juiste instellingen) de kapotte sectoren over en gaat dan toch verder met de dvd.

• wietse.cc
DVD Decrypter slikt hem ook niet, in dezelfde scene. Smart Ripper heb ik nog niet geprobeerd, maar de DVD is niet fysiek stuk, helemaal onbeschadigd, nog geen haarkrasje. Ik ben bang dat het meegebakken zit in die DVD...

• wietse.cc
Ik heb nu de hele DVD geripped met SmartRipper, en als ik dan de overgebleven files van mijn harddisk met CloneDVD weer naar een DVD probeer te branden gaat hij weer de fout in...

De fout zit in VTS_08_1 naar mijn weten, gezien dat de scene en het chapter is waar hij de fout in gaat na 2 seconden... Is het niet mogelijk dat bestand door een check te halen op een of andere manier en die paar seconden er desnoods afhalen?

PowerDVD speelt hem wel, dus moet hij daar een of andere foutcontrole uit hebben staan of de fout gewoon negeren, waar CloneDVD die fout niet kan negeren ofzo. Is het niet omgelijk om CloneDVD die fout gewoon te laten negeren?

[ Voor 22% gewijzigd door wietse.cc op 26-07-2005 22:40 ]