Toon posts:

Virtueel geheugen onnodig groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld photoshop opstart laad hij ook veel naar het Vm-groote ( virtueel geheugen )

terwijl ik 1 gig ram heb en geeneens naar harddisk hoeft te swappen.

ik heb wisselbestand al uitgezet maar werkt niet

ik zie dus als ik grootte programmas opstart het VM-grootte heel groot worden bijvoorbeeld 100 mb en geheugen maar 20 mb:S niet echt effectief lijkt me. is dit een standaard bug in windows of kan ik het veranderen dat hij niet heel veel naar de virtuele geheugen schrijft( want dat levert vetraging op )

http://img195.imageshack.us/img195/237/untitled11md.jpg

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Je computer is slim! Hij gaat nl geheugen dat hij niet verwacht te gebruiken wegswappen.. Waarom? Zodat er meer ruimte in het geheugen voor applicaties die wel snel toegang tot data (via je geheugen) nodig hebben!

..om het simpel uit te leggen

[ Voor 8% gewijzigd door MrBarBarian op 26-07-2005 21:28 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
haha

die slimheid vind ik een beetje dom. msn staat voor 30 mb in me harddisk:S terwijl ik het wel gebruik waarom is die dan slim:O

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Euh, je moet het abstracter zien.. Als er staat dat MSN geswapped is, hoeft dat zeker niet in te houden dat de gehele applicatie vanaf swapspace draait. Dat kunnen slechte enkele onderdelen zijn...

Je computer bepaald aan de hand van bepaalde algorithmes wat wel/niet geswappend gaat worden, vertrouw er maar op dat dat erg efficient gebeurt. (sterker nog, je computer probeert zelfs te voorspellen wat hij gaat lezen (tenminste, Unix doet dat, Windows ook wel denk))

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heeft virtueel geheugen iets met hardware te maken :?

Niet echt he, je OS maakt het aan op een harddisk (of ander medium). Dus heeft deze topic hier niets te zoeken...

Jij daarentegen hebt WEL een en ander te zoeken, het wordt eens tijd dat je dat doet voor je lukraak topics opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.