Toon posts:

Keuze van Speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een zelfbouw Speaker / Entertainment systeem met waarschijnlijk 1 centrale speaker.
Het wordt een gewone speakerbox met een VIA EPIA moederbord erin en de nodig opslagmedia.
Ik ga het wrs houden bij 1 box dus dacht ik aan 1 centrale speaker

Ik had eerst een PA Speaker van 400W RMS op't oog maar dat hebben ze mij afgeraden omdat de geluidskwaliteit wel eens kan tegenzitten.

Wat voor een speaker(set?) zou ik gebruiken ? Ik kan ook een subwoofer / tweeter gebruiken of gewoon één centrale speaker. Ook moet de speaker wel afgeschermd zijn of ik ga wat probleempjes hebben :)

Kan iemand mij iets aanraden ivm de keuze van subwoofer & tweeter of speaker...
Ik ben nogal een leek op't gebied van audio ;)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarom maar één luidspreker? Dan heb je toch geen stereo weergave? Daarnaast is het geluid dan waarschijnlijk niet evenredig over de kamer verdeeld, met 2 luidsprekers wil dat veel beter.

Uit je verhaal maak ik op dat je je epia in dezelfde behuizing wil bouwen als de luidspreker? Doe dat in ieder geval maar niet!

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
m.m schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:24:
...
Uit je verhaal maak ik op dat je je epia in dezelfde behuizing wil bouwen als de luidspreker? Doe dat in ieder geval maar niet!
Waarom niet als je maar zorgt dat de epia niet in de zelfde deel zit als de luidspreker maar een stukje er boven of ernaast maar zodat de speaker er verder niet door gestoord wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Idd :) Als ik een afgeschermde luidspreker kan vastkrijgen is dit geen probleem ;) Hier ben ik nogal zeker van :) Dit is geen punt van discussie meer voor mij :)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zeg ook niet dat niet het kán, ik vraag me alleen af wáárom je het wilt. Je hebt zekerer een "unlimited" abbo op smilies ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je dus feitelijk zoekt, is een goede breedband-driver die je als centerspreaker in je 5.1 :? set kunt gebruiken. Een box met 1 speaker er in dus :) Want de rest heb je neem ik aan al? Toch?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Ok ik zal men plannen wet meer uit de doeken doen.

Ik ga een een standalone MusicBox maken. De bedoeling is een EPIA mobo en een luidspreker te monteren in 1 relatief draagbare box.
Ik ga hem configgen dat als het geboot wordt, dat hij automatisch begint te spelen en dat er knoppen op de box ( of eventuele afstandsbediennig ) komen om gewoon 'next' 'previeus' 'play' uit te voeren.
Als er nog een geldoverschot is ga ik er een tft schermpje op zetten ofzo, zodat er geen extern scherm nodig is om bv playlists te maken. ( of een remote desktop via ethernet, mor dan moet ge nog een 'volledige' pc in de buurt hebben )
Alle aansluitingenv van pc -> versterker -> speaker gaan langs buiten zodat je bv er een andere pc kan aanhangen, de speaker gebruiken op een andere versterker, of er speakers aan bij hangen...

Zo :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan denk ik aan (auto) coax speakers.

Wise enough to play the fool

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah zeg dat dan meteen :P

Voor wat betreft het eerste deel (standalone music box): Kijk eens of je ergens een el-cheapo karaoke machine op de kop kunt tikken. Die hebben meestal wel het e.e.a. in huis, en zijn denk ik ook relatief makkelijk te modden. Ik weet dat Philips ze in de jaren 80 begin 90 had - maar ik weet niet of ze die nog maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, goede tip, Ik zal er es achter zoeken

en teacher, ik heb idd ook gemerkt dat ik veel gemakkelijker speakers vind voor in auto's, idem de versterker die ik nodig heb, maar ik denk dat ik bij een auto versterker me blauw betaal voor het aantal Watt. Ik was meer achter een zelfbouw ( die dan wel al gebouwd is :p ) amp aan't denken ( bv elektuur, velleman enz.. ) als iemand nog tips heeft over nen amp, lemme know
Pagina: 1