Toon posts:

DVD subtitels probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ook maar eens een dvd-stoker om flinke hoeveelheden data te schrijven. Maar nu ook maar eens een filmpje geprobeerd.

Het afspelen van de film gaat wel ok, alleen ik heb een probleempje met de ondertitels.
Ik heb namelijk een vrij antieke Sony DVD-speler van een jaar of 7, 8 oud, en dat beestje slikt geen NTSC-films (zwart-wit beeld op tv), maar deze leest wel de NL-subs prima af van de gebrande DVD.
Een el-cheapo dvd-spelertje (gekocht als mp3-speler) speelt de film goed af (kleur), maar kan op een of andere manier alleen maar de engelse ondertitels weergeven.
PowerDVD op de pc doet het wel goed, maar ik wil gewoon op de bank kijken, zonder 20m kabel van de tv-out naar de tv te trekken.

Nu boeit het mij niets dat die subs het niet doen, is toch een engelse film, maar het is een principekwestie :P
Wat kan ik hier aan doen? Engelse (en spaanse ed.) subs er af gooien en alleen de NL er op laten staan werkt natuurlijk niet. Ingewikkeld lijkt het me om de nederlandse subs te hernoemen in de naam van de engelse en de engelse er af te gooien, maar er zullen vast eenvoudiger methoden zijn?
Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 20:37 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-02 16:40
Op de knop van de afstandsbediening rammen waarmee je een andere subtitle insteld?

...

Verwijderd

Topicstarter
IceM schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:56:
Op de knop van de afstandsbediening rammen waarmee je een andere subtitle insteld?
Werkt niet, zelfs uitzetten gaat niet. Bij dat el-cheapo ding uiteraard, de sony doet het perfect.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

met ifoedit bv. zou je de nederlandse subs kunnen wijzigen zodat het de engelse lijkt.. op vcdhelp en doom9 staat tutorials daarover.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !