Is dit een goed systeem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Hallo,

Ik ga een systeem samenstellen, ik heb een lijst gemaakt, maar had nog een aantal vragen.

ASUS A8N-SLI Del,Nforce4 U,939 SATA,Raid,1394,2xGlan,2x PCIe
AMD Athlon 64 3000+ 3000+ 64bit Skt 939, Retail
Aopen Geforce 6800Ultra,256Mb nVIDIA,Tvout,Vid-in,DVI,8X,DX9
1024MB 400MHz DDR2 ECC CL3 DIMM (Kit of 2)
WD Raptor SATA 74GB WD740GD, 10.000 RPM

Deze kast heb ik al thuis staan:
http://www.sunbeamtech.co...2%20ACRYLIC%20CASE-B2.jpg

Met dit koelsysteem:
http://www.sunbeamtech.co...cker-Cool/move-long-3.gif

en deze fans:
http://www.sunbeamtech.co...ed/Silent_UV_LED_Fan.HTML

Bij deze wil ik vragen of ik uiteindelijk dit systeem beetje kan overklokken, en dat ik er bijv. beter een ander soort/type geheugen;vid. kaart kan nemen.

als het maar niet extreem duurder gaat worden ;)

alvast bedankt,

mexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke cpu core heb je?
over het algemeen is die venice wat beter over te klokken, maar van te voren weet je het maar nooit.
en bij overklokken heb je ook een goede processor koeler nodig, welke ga je gebruiken?

-edit:

Ik zie net dat je die fanduct hebt, pas wel op dat niet alle coolers daar op passen (bijvoorbeeld zalman CNPS7700 cu ofzo)

Ik heb die fanduct zelf ook in combinatie met een swiftech mcx64-v en t werkt perfect :)

Trouwens, de goedkoopste 6800 Ultra in de pricewatch is 477, terwijl de 7800GTX maar een paar tientjes duurder is maar wel een stuk sneller

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Overklokken doe je door de FSB te verhogen en als je de FSB verhoogt dan gaat je geheugensnelheid ook omhoog. Ik zoie dat je goedkop CL3 geheugen uitgezocht hebt, de kans dat die goed meeklokt is altijd aanwezig, maar niet heel groot.

Wil je gaan overklokken dan kun je dus beter maar goed geheugen kopen. Ofwel geheugen waarvan bekend is dat het (meestal) goed overklokt, ofwel geheugen dat door de fabrikant al op hogere snelgheden gegarandeerd wordt zoals PC3500 of PC3700 etc.

Kijk ook eens in Die-Hard Overclocking & Cooling voor tips en truuks en goede materialen.

edit:
Woops ik kijk eens beter en zie staan: DDR2 en ECC geheugen??? neem eens heel snel gewoon DDR geheugen als je het op een AMD moederbord wilt stoppen!!

[ Voor 13% gewijzigd door makje op 26-07-2005 21:09 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Laatst online: 19-09 21:31
Ziet er best goed uit, alleen als je echt gaat overklokken zou ik zeker wel een ander cpu koeler nemen.Misschien zou je zelfs nog gaan kunnen kijken naar een kleine waterkoelingset (bijv TT bigwater) maar dat moet je zelf weten.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
Ik zelf weet niet welke koeler er juist goed op past, maar als het past is dit dan ook een efficient systeem of ziet het er alleen maar leuk uit ?

Anders kan ik misschien een ander koelsysteem nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
en als die slang op deze koeler word aangesloten:
http://www.coolermaster.c...+RR-UNH-P0U1+Hyper%206%2B

zou het dan degelijk effect hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

uit de FAQ van CSL, die je uiteraard een keertje hebt doorgelezen voordat je een topic opent.

Aikeleer in "CSL FAQ"#systeemvragen
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.