Toon posts:

[RMA] hoe hebben jullie het verzonden naar guillemot?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

mijn Hercules radeon 9700 pro is stuk gegaan na 2,5 jaar. ik heb een RMA aangevraagd en kreeg het volgende mail (wel drastisch ingekort):

Please send your defective product to the following address:

Cordon Electronics / Activité Guillemot
ZA Le pigeon blanc
35370 St Germain du Pinel
France

Please proceed as follows in sending us your shipment:

When sending out your shipment:
- Send your package via a reputable courier such as UPS, FedEx, Purolator or Colissimo to ensure that it reaches us safely. Unfortunately we are not able to accept packages delivered in person or via regular post. We also regret that we cannot accept shipments sent COD (Cash On Delivery).

Kind regards,

Guillemot Technical Support

dus ik heb even bij UPS gekeken en een vragenformuliertje online ingevuld, 70 euro kwam eruit rollen als verzendkosten. Bij TNT kost het 40 euro ongeveer. TPG mag niet volgens de regels van RMA? als het wel via TPG gaat kost het 5,50 plus 2 euro verzekering plus 2 euro aangetekend pakketje.

graag ervaringen voordat ik het daadwerkenlijk ga sturen... (in een ander topic zei iemand dat ie toch via TPG had gestuurd maar wel naar een nederlands adres en kreeg hij uit frankrijk een pakketje met een nieuwe kaart erin)

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Als je het aangetekend laat opsturen, is het niet "regular" he.
Aangetekend dan is er bij de post wel ergens een spoor, wel niet tracking zoals bij de normale koerierdiensten. Dus aangetekend zal wel goed zijn.
Maar gaat dat wel aangetekend opsturen naar buitenland?

[ Voor 4% gewijzigd door anglico op 26-07-2005 22:25 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon aangetekend versturen via TPG, kost je 7,25 voor binnenland en 11 euro voor buitenlandse zendingen.

Verwijderd

Topicstarter
angelico en terw_dan, hebben jullie zelf ook een hercules kaart verstuurt? er staat btw met bolded letters in 1e post van mij dat ze zulke niet verzonden door koerierbedrijven pakketjes mogen weigeren?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48
Zelf al wel eens een Hercules(Hercules Kyro2) kaart opgestuurd, gewoon via TPG gedaan, gaf totaal geen problemen. Verzekerd opsturen is wel verstandig, als het pakketje kwijtraakt is TPG nog altijd aansprakelijk

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:01:
angelico en terw_dan, hebben jullie zelf ook een hercules kaart verstuurt? er staat btw met bolded letters in 1e post van mij dat ze zulke niet verzonden door koerierbedrijven pakketjes mogen weigeren?
Is de pakketdienst van TPG dan geen koeriersbedrijf? (en als het internationaal moet is er een grote kans dat TNT het verder afhandelt)

Verwijderd

- Send your package via a reputable courier such as

betekend niets meer dan dat het verzonden moet worden via een letterlijk vertaald; goed bekend staand postbedrijf.

- to ensure that it reaches us safely

zodat het ons ook daadwerkelijk en veilig bereikt.

- Unfortunately we are not able to accept packages delivered in person or via regular post.

Helaas kunnen we uw pakketje niet aannemen indien U het persoonlijk of via de normale post opstuurt.

Aangetekend via TPG zou dus voeldoende moeten zijn daar het aan ALLE eisen voldoet die in je post zijn gesteld, het is natuurlijk toch raadzaam om voor verzekering bij verzending te kiezen zoals reeds geopperd in een vorige post.

Succes

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:27:
- Send your package via a reputable courier such as

betekend niets meer dan dat het verzonden moet worden via een letterlijk vertaald; goed bekend staand postbedrijf.

- to ensure that it reaches us safely

zodat het ons ook daadwerkelijk en veilig bereikt.

- Unfortunately we are not able to accept packages delivered in person or via regular post.

Helaas kunnen we uw pakketje niet aannemen indien U het persoonlijk of via de normale post opstuurt.

Aangetekend via TPG zou dus voeldoende moeten zijn daar het aan ALLE eisen voldoet die in je post zijn gesteld, het is natuurlijk toch raadzaam om voor verzekering bij verzending te kiezen zoals reeds geopperd in een vorige post.

Succes
ach, standaard aangetekend is al verzekerd tot 450 eur. Niet veel videokaarten zijn duurder dan dat over het algemeen.
en TPG aangetekende post valt idd niet onder de reguliere post.

Verwijderd

Topicstarter
@Terw_Dan: Mijn kaart was op 10-10-2002 478 euro. nu is ie dat allang niet meer waard of krijg ik soms 478 euro als mijn pakketje zoek raakt?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen, voor alle reacties, het scheelt ontzettend in mijn portomonnee. toen ik 70 euro zag, donderde ik van me burostoel, 41 euro had ik nog zoiets van pffff. maar 11 euro of zelfs 15 (doos kost 2 euro, eventueel verzekeren is 2 euro) vind ik al veel beter klinken.

wel hoop ik nog even antwoord te krijgen van Terw_Dan, dan weet ik dat ook weer...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het pakketje opgestuurd, wat terw_dan vertelde sprak de TPG tegen; aangetekende post is niet automatisch verzekerd tot 450 maar iets van 50 euro of zo. dus heb ik voor 2 euro extra het pakketje verzekerd tot 500 euro. verder is het 7,35 verzendkosten voor het buitenland. ik heb ook 1,39 euro bijbetaald om een kaart thuisgestuurd te krijgen dat het pakketje is afgeleverd.

7,35 verzendkosten aangetekend pakketje
2,00 verzekering
2,05 doos
1,39 bevestiging aflevering kaartje thuisgestuurd krijgen

in totaal 12,79.

en dan nu maar afwachten op wat gaat komen....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:28:
ik heb het pakketje opgestuurd, wat terw_dan vertelde sprak de TPG tegen; aangetekende post is niet automatisch verzekerd tot 450 maar iets van 50 euro of zo. dus heb ik voor 2 euro extra het pakketje verzekerd tot 500 euro. verder is het 7,35 verzendkosten voor het buitenland. ik heb ook 1,39 euro bijbetaald om een kaart thuisgestuurd te krijgen dat het pakketje is afgeleverd.

7,35 verzendkosten aangetekend pakketje
2,00 verzekering
2,05 doos
1,39 bevestiging aflevering kaartje thuisgestuurd krijgen

in totaal 12,79.

en dan nu maar afwachten op wat gaat komen....
Wellicht dat het voor het buitenland anders is, maar de dingen die ik altijd verstuurde waren binnen nederland verzekerd tot 450 euro (was pakket van meer dan een x aantal kilo ook).
Het zou heel goed kunnen dat voor het buitenland andere tarieven e.d. gelden

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:10:
[...]
Is de pakketdienst van TPG dan geen koeriersbedrijf? (en als het internationaal moet is er een grote kans dat TNT het verder afhandelt)
Voor Pakketen heb je zeker kans dat het via TNT verstuurd gaat worden. TGP Pakketen dienst gaat namelijk helemaal "verdwijnen" en zal in de toekomst TNT worden.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:31:
Wellicht dat het voor het buitenland anders is, maar de dingen die ik altijd verstuurde waren binnen nederland verzekerd tot 450 euro (was pakket van meer dan een x aantal kilo ook).
Het zou heel goed kunnen dat voor het buitenland andere tarieven e.d. gelden
op de achterkant van mijn verzendbewijs lees ik het volgende:"De aansprakelijkheid van TPG Post voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraging van een aangetekende postzending is zowel voor binnenlandse als voor buitenlandse bestemmingen beperkt tot 46 euro (eventueel exclusief verzendkosten) per postzending."

ik weet wel zeker dat je niet moedwillig tegen me zit te liegen, misschien heb je altijd al foute info in je hoofd gehad, misschien zijn de regels verandert? ik weet het niet...

edit: misschien is het kilogerelateerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 14:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:45:
[...]

op de achterkant van mijn verzendbewijs lees ik het volgende:"De aansprakelijkheid van TPG Post voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraging van een aangetekende postzending is zowel voor binnenlandse als voor buitenlandse bestemmingen beperkt tot 46 euro (eventueel exclusief verzendkosten) per postzending."

ik weet wel zeker dat je niet moedwillig tegen me zit te liegen, misschien heb je altijd al foute info in je hoofd gehad, misschien zijn de regels verandert? ik weet het niet...

edit: misschien is het kilogerelateerd?
Ik heb hier niet zo snel een aangetekend verzendbewijs liggen, maar ik kan me herineren dat het altijd tot 450 euro gedekt was. Wellicht dat ik me zwaar vergis hoor, maar voor zover ik weet was het altijd zo.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48
Naar het buitenland is het inderdaad niet standaard 450 euro aangetekend, daar zul je echt dieper voor in de buidel tasten.

Op het moment dat jij echter je pakket hebt verzekerd tot 500 euro en TPG raakt het pakket kwijt, zijn zij aansprakelijk voor 500 euro.

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:49:
Naar het buitenland is het inderdaad niet standaard 450 euro aangetekend, daar zul je echt dieper voor in de buidel tasten.

Op het moment dat jij echter je pakket hebt verzekerd tot 500 euro en TPG raakt het pakket kwijt, zijn zij aansprakelijk voor 500 euro.
dieper? 2 euro maar hoor. vraag me niet waarom maar voor 2 euro kon ik hem verzekeren tot 500 euro.

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik lees hier ook inderdaad dat het naar het buitenland voor 46 euro is verzekerd ik meende ook dat het anders was.

* De aansprakelijk van de TGP Post voor schade als gevolg van verlies, beschadeging of vertraging van een aangetekende postzending is zowel voor binnenlandse als buitenlandse bestemmingen beperkt tot 46 euro per postzending

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Topicstarter
Het duurde wel erg lang maar het is vandaag toch nog aangekomen bij guillemot lees ik in de mail :D (had het afgelopen woensdag verstuurd). ik begon me al af te vragen of ik niet toch nog beter een koerier had moeten gebruiken.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 15:40

sjaak

un giorno credi

Mwah, duurt wat langer, maar het scheelt je wel dikke euro's. :P

Verwijderd

Topicstarter
bij de 1e RMA kreeg ik een defekte duidelijke oude stoffige kaart terug na 2 weken die veelal artifacts vertoonde. teruggestuurd en een 2e RMA geregeld. de kaart daarop zag er echter spiksplinternieuw uit. maar ook deze was stuk, alle games knalden eruit na 2 seconden, zelfs 3dmark01 kon niet langer dan 2 seconden lopen. in een vriend pc knalde hij ook steeds uit na 2 sec. nu ook weer teruggestuurd en krijg nu weer een nieuwe kaart.

al met al is de verzendkosten 34,30 geworden (3 RMA verzendingen naar frankrijk) en Guillemot heeft een cheque van 12,80 opgestuurd, de resterende bedrag zijn ze vergeten en komt nog eraan.

toch ben ik blij dat ik geen 80 euro heb betaald voor een koerier van UPC.... dan zat ik nu op 240 euro en gezien de tempo waarbij je verzendkosten vergoed krijgt...

ik wordt wel sikkeneurig van die verzendingen steeds.... |:(

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou toch eens serieus gaan praten met ze. Je moet echt vragen of ze wel nog een goede hebben anders zouden ze geld moeten retourneren.

ik heb gesproken ooit met Benq over een FP591 die tot 4 x aan toe een defect stuurde. En mijn klant kwaad en ik ook. En die helpdesk met die gozer die zijn tong ingeslikt had en vroeg of ik de monitor wel had aangesloten. Hallo zeg(cursus nederlands en helpdesk zou hem goed doen) dus nu heb ik wel een nieuwe FP791 toen gekregen met TV Tunerbox wat ik niet had en 17 inch. Top service zo met Benq maar geef mij geen reparatieschermen maar meer terug. Mijn Benq FP557 was ook terug gehad maar ik heb nu een FP557S die is ook reparatie maar die is gelukkig "maar" een 2e scherm. Die is namelijk ook niet goed. Dit was trouwens best vaak bij mij gebeurd met RMAen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een serieus gesprek gehad met de nederlandse klantenservice van guillemot, ik heb zelfs voorgesteld of ze een betere kaart dan 9700pro willen opsturen, dan claim ik de inmiddels gemaakte verzendkosten niet (34,30 euro dus). vreemd genoeg namen ze mijn voorstel niet aan. hun antwoord was dat ze alleen betere kaarten sturen als de betreffende kaart op zijn.

ze zeggen zoals alle voorafgaande keren dat ze dit keer een betere kaart zullen sturen. je kan er idd op rekenen dat dit de laatste kaart is die ik krijg, is deze ook al stuk dan wil ik geld zien ja. ze beloven me een lichtgevende koeler op een 9700pro. een beetje om mij te matsen omdat zij weten dat ik lichtgevende dingen in me pc mooi vind om te zien.

maar als ik jouw verhaal zo lees, BenQ staat bij hoog aangeschreven net als guillemot (alhoewel dat nu wel gezakt is), en zo te lezen gaat het gwoon overal hetzelfde? jammer...
Pagina: 1