Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] MP3-Dockingstation

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
De afgelopen weken had ik vakantie, dus ik heb me begeven aan een nieuw knutselwerkje. Ik had behoefte aan een speakerset voor aan mijn Creative Zen Touch, en ik heb dat gelijk fatsoenlijk aangepakt:

Ingredïënten:

- Creative SBS250 2.0 setje
- Een zooi ledjes, en 9v adapter en wat andere elektronische meuk
- Wat hout, verf en andere doe-het-zelfmaterialen
- UV reactief plexi

Resultaat:

Bij licht:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~timmyboy_/mp3_1.jpg
In het donker:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~timmyboy_/mp3_2.jpg
In actie, ook in het donker:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~timmyboy_/mp3_3.jpg

Filmpje: Klikkerdeklik
Tis wel baggerkwaliteit, maar de beste die ik uit mijn Powershot A80 kreeg... :X en ook nog 14MB groot... ;)

Dit kastje is dus nu ideaal om mijn favoriete muziek overal te kunnen luisteren, of ik nu in de tuin werk of zit te solderen oid... Anywhere! En zonder die irritante oordopjes/kabeltjes/mp3spelers in je broekzak enz... En s'avonds dus ook met mooie verlichting. Achterop zit een mooi zwart schakelaartje voor de verlichting en een draaiknopje voor het volume. Hij kan ontzettend hard, en dat is fijn voor in de tuin, anders hoor je niks.

Ik wil bij deze ook Exter heel erg bedanken voor het printje voor de AudioVUMeter die erin zit!

Graag hoor ik jullie commentaar, tips en opmerkingen!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Geniaal ding :)

Misschien zorgen dat die leds bovenop minder zichtbaar zijn, zeg maar zelfde effect als aan de zijkanten ?

En de gaten aan de zijkant mooier afdichten?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Tim_R
NoepZor schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:04:
Geniaal ding :)

Misschien zorgen dat die leds bovenop minder zichtbaar zijn, zeg maar zelfde effect als aan de zijkanten ?

En de gaten aan de zijkant mooier afdichten?
Ik heb er inderdaad over gedacht om er diffuus plastic voor te plaatsen, maar wegens plaatsgebrek heb ik dat achterwege gelaten. De gaten aan de zijkant wil ik nog van dat A.C. Ryan MeshX-spul voor gaan doen. Dit stof wat er nu voor zit is het stof wat je normaal ook voor speakers vindt. :)

Verwijderd

Erg mooi dingetje :)

Zat er zelf ook al over na te denken om zoiets te maken voor mn mp3 speler maar jij bent me nu voor :9

• Tim_R
Tnx.
Tjsah niks aan te doen he >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 28-07-2005 22:20 ]

Verwijderd

Heb je nog foto's en filmpjes van die dockingstation? ik vind hem echt wel cool...
wat zit er trouwens precies in binnenin? welke boxen, en welke lichtjes zijn dat?

• Tim_R
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:14:
Heb je nog foto's en filmpjes van die dockingstation? ik vind hem echt wel cool...
wat zit er trouwens precies in binnenin? welke boxen, en welke lichtjes zijn dat?
Ze staan er nog gewoon :?

Speakers zijn Creative SBS250 dingen... de lampjes zijn leds die aan een LM3915 hangen via een schemaatje van exter. :)

Verwijderd

Heb je voor ons dan misschien die Schema van die mooie led vu meter?

Alvast : THNKS _/-\o_

• Tim_R
Dat schema stond op de site van exter, maar wegens te weinig belangstelling bestaat die niet meer. Je zou exter dus even kunnen mailen, waarschijnlijk heeft hij het schema nog gewoon.

Hij heeft het btw voor mij gesoldeerd, nogmaals dank daarvoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tim_R op 21-01-2006 19:50 ]

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 10:11

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:37:
Heb je voor ons dan misschien die Schema van die mooie led vu meter?

Alvast : THNKS _/-\o_
Hier een schema van Circuits Online
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/pic/000059.gif

My Discogs

• Tim_R
Het schema van exter stabiliseerde en bufferde het signaal ook nog eerst dacht ik, dmv elco's. Het lijkt me dus beter om die te gebruiken, alhoewel deze ongetwijfeld ook zal werken ;)

Verwijderd

Timmyboy_ schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:44:
[...]

Ze staan er nog gewoon :?

Speakers zijn Creative SBS250 dingen... de lampjes zijn leds die aan een LM3915 hangen via een schemaatje van exter. :)
ik bedoelde: heb je fotootjes waarin je de binnenkant kunt zien (want ik zie wel die insnijding aan de zijkant maar niet de binnenkant) of fotos van het bouwproces? of zag ik een linkje over het hoofd?

• Tim_R
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:11:
[...]

ik bedoelde: heb je fotootjes waarin je de binnenkant kunt zien (want ik zie wel die insnijding aan de zijkant maar niet de binnenkant) of fotos van het bouwproces? of zag ik een linkje over het hoofd?
Oh nee die heb ik helaas niet... Alleen foto's van het resultaat. Aan de binnenkant is het ook één zooitje, er zitten een 9v AC en een 9v DC adapter in, het printje van de speakers, het printje van de VU meter en een shitload aan wiring. :)

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47
Sweet :)
Was een leuk ding geweest voor me ouwe mp3 spelertje ( Rust nu in stukjes :P )
Maar aangezien k nu n koptelefoon met ingebouwde mp3 heb,
zit zo'n dockingstation er voor mij er niet in :(
Nevertheless een zeer mooi dingetje, met wsl een mooi geluid :7
[miereneukermodus] Het is broekzak, niet broekak 8) {/miereneukermodus]
Pagina: 1