Mijn vader heeft een laptop van z'n werk en wilt hiermee graag thuis internetten. Hij meldt zich aan op het domein van z'n werk. Nu heb ik geprobeerd het internet te fixen, maar dat lukt niet omdat ie op dat domein zit (denk ik). Ik heb al geprobeerd te switchen naar een werkgroep, maar daarna kon ie niet meer inloggen en moest ie de laptop terugbrengen naar z'n werk.
Anyway, nu heeft ie dus z'n laptop weer terug zoals ie was en heb ik nog eens lopen kijken, maar het lukt me gewoon niet. Volgens de systeembeheerder daar moest ik de proxy uitzetten. Dat heb ik gedaan en sindsdien kan ik bij de router komen (heb geen server verder hier staan ofzo). Echter werkt internet nog steeds niet.
Ik heb net lopen zoeken en daar zie ik veel oplossingen staan als 'log in als lokale computer met werkgroep' en ik weet 100% zeker dat als ik dat doe, dat het zal werken. Probleem is alleen dat ik niet het wachtwoord heb van de lokale computer / administrator, dus kan ik ook niet inloggen. Het enige dat ik kan doen is dus inloggen op het domein. Ik heb wat rond gekeken bij de system settings en daar zag ik een adres staan bij DNS prefix. Moet ik dat weghalen? Ik ben beetje bang om nu weer de computer te verneuken gezien vorige keer er speciaal iemand van 100km verderop moest komen om het te fixen.
Ik heb net lopen zoeken en daar zie ik veel oplossingen staan als 'log in als lokale computer met werkgroep' en ik weet 100% zeker dat als ik dat doe, dat het zal werken. Probleem is alleen dat ik niet het wachtwoord heb van de lokale computer / administrator, dus kan ik ook niet inloggen. Het enige dat ik kan doen is dus inloggen op het domein. Ik heb wat rond gekeken bij de system settings en daar zag ik een adres staan bij DNS prefix. Moet ik dat weghalen? Ik ben beetje bang om nu weer de computer te verneuken gezien vorige keer er speciaal iemand van 100km verderop moest komen om het te fixen.