Introductie
Beste menschen, een vriend van mij en ik hebben beiden 2 identieke computers aangeschaft ter vervanging van het oude prutje. Die van mij draait perfect, die vriend echter heeft minder plezier van zijn aanschaf. Bij elk spel wat hij speelt crasht het spel, dan wel de pc, na een 5 minuten (soms haalt hij de 20 minuten). Het stomme is echter wanneer wij van kaart wisselen heeft geen van beiden last van uitvallers*.
Systeem
De laatste drivers van NVidia worden gebruikt.
Zowel Windows x64 als XP hebben last van uitvallers.
SiSoft Sandra's Burn-In test werkte na 7 tests ook nog goed.
Het lijkt er dus op dat er iets mis is met de videokaart!?! Hoe kan ik het aannemelijk maken dat dit de boosdoener is en zorgen dat deze wordt vervangen door de desbetreffende verkoper?
Beste menschen, een vriend van mij en ik hebben beiden 2 identieke computers aangeschaft ter vervanging van het oude prutje. Die van mij draait perfect, die vriend echter heeft minder plezier van zijn aanschaf. Bij elk spel wat hij speelt crasht het spel, dan wel de pc, na een 5 minuten (soms haalt hij de 20 minuten). Het stomme is echter wanneer wij van kaart wisselen heeft geen van beiden last van uitvallers*.
Systeem
- DFI Lanparty nF4 Ultra-D
- AMD64 3000+
- GEIL Ultra Series, 2x512MB, PC4000
- XFX 6600GT, 128 MB DDR3
- AOpen 400W (ATX 2.0)
- Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB
- UT2004:
Valt stomweg uit na een tijdje spelen, je ziet dan een "Fatal Error" melding van UT en that's it. - UT99:
Valt ook uit na een tijdje spelen, soms valt de pc zelfs uit! - C&C Generals:
Valt uit na een tijdje spelen met een vage foutmelding. - 3DMark05:
Valt uit rond tweede test, haalt soms echter het einde met een goede score. - Non-3D gebruik (msn, internet):
Nergens last van, computer draait super.
- MemTest, na 2 runs 0 errors.
- Ruilen van GFX kaart, vooralsnog werkend op beide pc's; 3DMark05 is momenteel nog aan het draaien.
- Voltages bekeken; alle voltages zitten vrij dicht bij het gewenste nivo (zowel bios als in NvMonitor), zal ze later vanavond posten.
- Temperatuur bekeken; lijken ook goed, zal ze later vanavond posten.
De laatste drivers van NVidia worden gebruikt.
Zowel Windows x64 als XP hebben last van uitvallers.
SiSoft Sandra's Burn-In test werkte na 7 tests ook nog goed.
Het lijkt er dus op dat er iets mis is met de videokaart!?! Hoe kan ik het aannemelijk maken dat dit de boosdoener is en zorgen dat deze wordt vervangen door de desbetreffende verkoper?
[ Voor 3% gewijzigd door b19a op 26-07-2005 19:23 ]