XFX 6600GT instabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Introductie
Beste menschen, een vriend van mij en ik hebben beiden 2 identieke computers aangeschaft ter vervanging van het oude prutje. Die van mij draait perfect, die vriend echter heeft minder plezier van zijn aanschaf. Bij elk spel wat hij speelt crasht het spel, dan wel de pc, na een 5 minuten (soms haalt hij de 20 minuten). Het stomme is echter wanneer wij van kaart wisselen heeft geen van beiden last van uitvallers*.

Systeem
  • DFI Lanparty nF4 Ultra-D
  • AMD64 3000+
  • GEIL Ultra Series, 2x512MB, PC4000
  • XFX 6600GT, 128 MB DDR3
  • AOpen 400W (ATX 2.0)
  • Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB
Symptonen
  • UT2004:
    Valt stomweg uit na een tijdje spelen, je ziet dan een "Fatal Error" melding van UT en that's it.
  • UT99:
    Valt ook uit na een tijdje spelen, soms valt de pc zelfs uit!
  • C&C Generals:
    Valt uit na een tijdje spelen met een vage foutmelding.
  • 3DMark05:
    Valt uit rond tweede test, haalt soms echter het einde met een goede score.
  • Non-3D gebruik (msn, internet):
    Nergens last van, computer draait super.
Geprobeerd
  • MemTest, na 2 runs 0 errors.
  • Ruilen van GFX kaart, vooralsnog werkend op beide pc's; 3DMark05 is momenteel nog aan het draaien.
  • Voltages bekeken; alle voltages zitten vrij dicht bij het gewenste nivo (zowel bios als in NvMonitor), zal ze later vanavond posten.
  • Temperatuur bekeken; lijken ook goed, zal ze later vanavond posten.
Verdere info
De laatste drivers van NVidia worden gebruikt.
Zowel Windows x64 als XP hebben last van uitvallers.
SiSoft Sandra's Burn-In test werkte na 7 tests ook nog goed.

Het lijkt er dus op dat er iets mis is met de videokaart!?! Hoe kan ik het aannemelijk maken dat dit de boosdoener is en zorgen dat deze wordt vervangen door de desbetreffende verkoper?

[ Voor 3% gewijzigd door b19a op 26-07-2005 19:23 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 07:49

Haan

dotnetter

Het lijkt me dat je al genoeg hebt gedaan, dus waarom ga je niet gewoon terug naar de winkel?

Euh, wacht, het ligt na nog een keer lezen wat ingewikkelder..

Zoals ik begrijp heeft je vriend een probleem met zijn kaart en als jullie ruilen heeft niemand een probleem? Dan zou je natuurlijk gewoon de kaarten om kunnen draaien, als het na flink benchen en stressen nog steeds goed werkt tenminste.

[ Voor 71% gewijzigd door Haan op 26-07-2005 19:29 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 13:39
Weet je zeker dat de extra molex stekker bij je vriend wel was aangesloten? Dit veroorzaakt namelijk dit soort problemen...

I see red pixels.

• b19a
  • Niet online
wwwhizz schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:49:
Weet je zeker dat de extra molex stekker bij je vriend wel was aangesloten? Dit veroorzaakt namelijk dit soort problemen...
De 6600GT heeft geen extra stroom nodig.
Haan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:26:
Zoals ik begrijp heeft je vriend een probleem met zijn kaart en als jullie ruilen heeft niemand een probleem? Dan zou je natuurlijk gewoon de kaarten om kunnen draaien, als het na flink benchen en stressen nog steeds goed werkt tenminste.
Ik ga later op de avond weer naar beide pc's toe, ik zal straks dus kijken of beide pc's stabiel lopen zo.

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05-2025
De 6600GT heeft geen extra stroom nodig.
Ik heb zelf ook een XFX 6600GT 128 MB DDR3, en ik moet echt een molex stekker aansluiten...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 07:49

Haan

dotnetter

Dinh schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:53:
[...]

Ik heb zelf ook een XFX 6600GT 128 MB DDR3, en ik moet echt een molex stekker aansluiten...
Dan heb jij een AGP kaart, de TS heeft een PCI-express kaart aan het mobo te zien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 26-07-2005 22:47 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
idd er moet een molex bij, ook bij mij Maar welke foutmelding krijg je?

*edit, bij de pci versie hoeft inderdaad geen molex in, de pci 16x regelt dat.

[ Voor 37% gewijzigd door Vini op 26-07-2005 22:50 ]

BF2 stats

• b19a
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:47:
[...]

Dan heb jij een AGP kaart, de TS heeft een PCI-express kaart aan het mobo te zien. :)
Juist ja :). Er hoeft zeker geen molex aangesloten te worden op deze videokaart!

Een update over het verwisselen van de videokaarten:
De pc met de "defecte" videokaart blijft gewoon draaien, terwijl 3dmark05 op de pc van die vriend vastloopt (met mijn/goede videokaart).

Zitten de vastlopers dan in een andere oorzaak? Moederbord / CPU / HD / Voeding? Wat is een goede methode om zoiets uit te vogelen? |:(
TrippleSix schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:47:
Maar welke foutmelding krijg je?
Ik zal ze zodadelijk voor je maken ;).

[ Voor 14% gewijzigd door b19a op 26-07-2005 22:53 ]

• Vini
Lijkt me raar, de voeding moet het zooitje wel kunnen trekken. Het kan een specifieke combinatie zijn de iets verkeerd veroorzaakt. Ik w8 op de foutmelding :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vini op 26-07-2005 22:56 ]

BF2 stats

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Ik denk dat met beide kaarten niets aan de hand is. Ik denk dat de voeding het niet trekt. Ik ken zat mensen die ook een 400watt voeding hadden (sommige zelfs een zalman) maar daar trok de voeding het ook niet. Tijdens heavy load (lees 3d) hadden zij dezelfde symptonen.

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 09:15
Lees: Als ze de kaarten omdraaien is er nergens problemen mee.
Waarom ruil je niet van 6600GT zijn toch identiek :P en dan werken beide pc's 100%. of wil je dit tot op de bodem uitzoeken

• b19a
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:40:
Lees: Als ze de kaarten omdraaien is er nergens problemen mee.
Waarom ruil je niet van 6600GT zijn toch identiek :P en dan werken beide pc's 100%. of wil je dit tot op de bodem uitzoeken
Tsjah... en dan blijkt het straks toch de videoplank te zijn en zit ik met een kutplank :P. Ik ga liever voor de bodemprocedure!

Ok, de foutmeldingen!
Generals
Afbeeldingslocatie: http://www.haarsma.de/bouke/got/johannes/generals.jpg

UT 99
(under construction)

UT 04
UT2004 Build UT2004_Build_[2005-02-15_17.02]

CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 1810 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6600 GT (Microsoft Corporation) (6761)

General protection fault!

History: RequiresSorting <- FDynamicActor::Update <- AActor::UpdateRenderData <- GibBotCalf CTF-)AO(-BarnBurnerLGI99.GibBotCalf <- IterateOverActors <- RenderLevel <- CTF-)AO(-BarnBurnerLGI99.myLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- Level -)AO(-BarnBurner UT99 Edtion <- UpdateWorld <- MainLoop <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Realloc <- 676F4C57 0 FArray <- FArray::Realloc <- 0*2 <- FMallocWindows::Free

[ Voor 41% gewijzigd door b19a op 27-07-2005 08:09 ]

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 09:15
Best vreemd.. je krijgt ook geen blue screens? dus sluit overhitting enz uit..
driver probleem? je had windows ook al us opnieuw geinstalleert dus dat zou ook niet kunnen zijn.
Voeding zou ik dan ook naar kijken hoewel ik dat niet verdenkt. maar dat onderdeel zou het makkelijkst iets van stuk kunnen gaan. pak eens een andere voeding

• b19a
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:49:
Best vreemd.. je krijgt ook geen blue screens? dus sluit overhitting enz uit..
driver probleem? je had windows ook al us opnieuw geinstalleert dus dat zou ook niet kunnen zijn.
Voeding zou ik dan ook naar kijken hoewel ik dat niet verdenkt. maar dat onderdeel zou het makkelijkst iets van stuk kunnen gaan. pak eens een andere voeding
Hij had eerst wel last van BSOD's, maar na een BIOS-update was dat verholpen. We gebruiken beiden 77.72 van ForceWare... dus ja een driver probleem :S (de uitvallers zijn onder x64 en XP...). Morgen dan maar eens mijn huidige (lichte) voeding erin proppen!

• Vini
tja de voeding zou het misschien net niet kunnen redden, dus een andere betere voeding kopen is misschien een oplossing. En de foutmelding verteld je eigenlijk niks, alleen dat je pc het spel niet aan kan om welke reden dan ook.

BF2 stats

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Stuur je kaart maar retour. Of kijk het even aan en stuur je kaart retour als het erger wordt. Zoveel fouten kan niet door een driver komen. M'n broertje had ook een defecte 6600GT. Die gaf ook fouten en na 2 weken verschenen in vrijwel alle spellen dikke artifacs. In Far cry kreeg hij de eerste artifacs. Maar na een paar uur spelen had ook arties op z'n bureaublad en in andere spellen. Z'n mem was doorgefikt op standaart snelheid en met een casefan er op gemikt.

Uitvallers krijg je niet door driver problenem. Hooguit fouten met AA en AF of schaduwen die niet kloppen of in het geval van de 80.40 driver een kaart die zich af en toe terug clockt naar 11,3 Mhz.

Specs van broertjes PC

AMD 64 3000
2x 512MB
2xmaxtor 160gig
6600GT
350Watt voeding AOpen

Die AOpen voeding is echt sterk zat. Bij revieuws is het ook al gelukt om uit een 350Watt voeding van AOpen bijna 450 watt te trekken. Ook heeft die voeding een erg sterke 12 volt lijn. Ik heb ook een AOpen voeding gehad: een 350 watter met 25 ampere op de 12 volt lijn (300 watt) en die hield een BartonM@2,7 bij 2,2 volt gig en een 6800GT@440/1100 op 1,4 volt + 2HD,s 2x 512 intern en 8 fans.

[ Voor 16% gewijzigd door martijn_tje op 27-07-2005 13:30 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
Niet dat je er heel veel aan hebt, maar die C&C: Generals error komt bij heel veel mensen voor (waaronder ik). Dit heeft, zover ik weet niets met je videokaart te maken.
Waar het wel aan ligt weet zelfs EA niet (check google maar voor die error-melding, je krijgt -tig gefrustreerde posts hierover...).

• b19a
  • Niet online
Kleine update:
De grafische kaart is niks mis mee, het bleek uiteindelijk een defecte DIMM module te zijn. Deze fout was niet ontdekt door MemTest, alleen na wat DIMM wissellen tussen pc's deed dit blijken. De module is inmiddels verstuurd voor garantie...

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Toch vreemd dat het wisselen van videokaart de defecte dimm het swijgen oplegt. :?

Vreemde problemen allemaal, maar fijn dat het is opgelost.

Goud is geen geld

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
HIJ HEEFT AL GEZEGD DAT ZIJN KAART OOK IN DE PC VAN ZIJN VRIEND VASTLIEP TIJDENS 3DMARK05!!! Sorry voor de caps maar als we nou eens begonnen met lezen... Het staat er toch echt duidelijk. Eerst dacht hij dat het dan was afgelopen, maar achteraf blijkt toch dat ook zijn kaart op die pc vastloopt.
Pagina: 1