Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:55
Spelling en grammatica fouten onder voorbehoudt. Ik ben nou eenmaal slecht in nederlands, geef mij maar engels!

Mijn excuus als dit het verkeerde forum is, maar als ik de snel door gelezen sticky goed begrepen heb mag dit hier gepost worden :)

Ik heb het optische gedeelte van een Logitech MX510 in mijn old trustee Logitech Wingman gestopt. Afbeelding (Helaas zijn de foto's met een mobiele telefoon gemaakt, omdat mijn digi cam op vakantie is.)

De MX510 bestond oorspronkelijk uit 3 printplaatjes. 1 grote met het optische gebeuren erop, 1 middel maatje met de knopjes + scrollwheel en 1 kleintje in de bovenkant voor de zijknopjes. Ik heb alles netjes los gemaakt zodat ik alleen het printplaatje met de optische sensor overhield. Deze een klein beetje op maat gemaakt met een dremel, de knoppen van me wingman eraan gesoldeerd en in elkaar gezet.

Ik heb een stukje van de bodem van de MX510 in de bodem van me wingman gemaakt zodat de optische sensor op precies dezelfde hoogte zou moeten zitten als hiervoor. Afbeelding

Knoppen etc werken prima, het enigste is dat hij af en toe ineens stopt met detecteren lijkt het. Muis hangt ff, til ik hem op, zet ik hem weer neer en doet het gelijk weer normaal.

De MX510 was 1 dag oud en ik heb hem eerst getest voordat ik hem in me wingman stopte. Deze deed het perfect voor die tijd. Het enigste wat er nu verandert is is dat hij in een ander omhulsel zit en het printplaatje waar de knopjes + scrollwheel opzaten vervangen is door een andere en nu toont hij ineens kuren :'(

Ik vermoedt dat het iets elektronisch is, maar heb alleen geen id wat. Iemand suggesties wat het kan zijn?

bvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het reflectie spiegeletje wel terug gezet bij het oogje ende led? dus dat hij reageert als je heb zeg maar uit standby haalt door te bewegen? Lijkt er veel op dat die er dus niet meer bij zit :|

Verder zal ik het ook niet zo 1 2 3 weten...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

lijkt me dat er ergens een contactje niet helemaal goed zit...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:25:
Heb je het reflectie spiegeletje wel terug gezet bij het oogje ende led? dus dat hij reageert als je heb zeg maar uit standby haalt door te bewegen? Lijkt er veel op dat die er dus niet meer bij zit :|

ledje van de mx510 is naar mijn weten continue aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixje
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:25:

Ik heb verder totaal niets verwijdert van de hoofd printplaat dus neem aan dat hij erbij zit (weet niet precies wat je bedoelt). Hij werkt prima vanuit standby etc, het probleem is dat hij juist tijdens het muizen/bewegen af en toe ineens stopt. De knoppen blijven trouwens wel werken wanneer het bewegen van de cursor stopt.
DoD Cerberus schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:25:
lijkt me dat er ergens een contactje niet helemaal goed zit...
Daar zit ik ook aan te denken, maar kzou niet weten waar of hoe het komt. Ik heb namelijk niets verandert aan de hoofd printplaat waar de sensor opzit kwa elektronica. Ik heb het stekertje waarmee de originele printplaat met knopjes+wheel verbonden zat aan de hoofd printplaat door geknipt en deze draadjes zo verbonden aan de knopjes van mijn oude wingman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixje
The_Scarabial schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:31:
[...]

ledje van de mx510 is naar mijn weten continue aan
Klopt ja. Hij brandt hier continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer of je nergens contact hebt gemaakt waar geen contact mag zijn, als je gesoldeert hebt maak dan alles goed schoon, eventueel met wat parfum ofzo (of iets anders wat je muis niet te veel oplost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ixje schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:14:
[...]
De MX510 bestond oorspronkelijk uit 3 printplaatjes. 1 grote met het optische gebeuren erop, 1 middel maatje met de knopjes + scrollwheel en 1 kleintje in de bovenkant voor de zijknopjes. Ik heb alles netjes los gemaakt zodat ik alleen het printplaatje met de optische sensor overhield. Deze een klein beetje op maat gemaakt met een dremel, de knoppen van me wingman eraan gesoldeerd en in elkaar gezet.
[...]
Heb je hier niks verkeerd gedaan? In deze stap? Misschien ergens iets geraakt?
Of bij:
[...]
Ik heb een stukje van de bodem van de MX510 in de bodem van me wingman gemaakt zodat de optische sensor op precies dezelfde hoogte zou moeten zitten als hiervoor. Afbeelding
[...]
Misschien dat het toch niet helemaal goed, zit net iets te ver of een beetje schuin?
En als je zegt:
[...]
Knoppen etc werken prima, het enigste is dat hij af en toe ineens stopt met detecteren lijkt het. Muis hangt ff, til ik hem op, zet ik hem weer neer en doet het gelijk weer normaal.
[...]
Bedoel je dan gewoon opheffen of moet je hem met een (redelijk) harde tik neerzetten?
Pagina: 1