System 6.0.8 images ->flop in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Hallo,

Ik heb vandaag een (werkende!) Macintosh SE FDHD gekocht. Deze Mac heeft als het goed is een harde schijf van 40 MB en een 1.44 MB floppydrive. Deze info heb ik van Apple History.

Nu staan er een aantal System 6.0.8 disk images op de site van Apple, hier welteverstaan. Het gaat hier dus om .sea.bin bestanden.

Ik heb begrepen dat deze images met een Mac self-extracting zijn en dan zijn te branden met een Mac programma genaamd Disk Copy.

Helaas is dit nog de enige Mac die ik bezit. Is er een manier om die .sea.bin bestanden op een flop te krijgen vanuit Windows?

Met Stuffit Expander kom ik niet verder dan de bin erachter werkrijgen, het .sea bestand is een 'unknown format'.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Iemand met een echte mac en macos9 vragen het even te doen. .sea-files zijn Self-Extracting Archives, zoals je al zei. Eigenlijk gewoon programma's die zichzelf unstuffen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Overigens kun je dat spul ook uitpakken als je je Classic environment hebt geïnstalleerd op Mac OS X.
Ik heb dat overigens niet, dus ik kan je er niet mee helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21
dawuss schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:51:
Overigens kun je dat spul ook uitpakken als je je Classic environment hebt geïnstalleerd op Mac OS X.
Hij zegt dat ie verder geen mac heeft, dus dat zal wel niet gaan lukken denk ik ;)

• Sijmen
Nau, het is gelukt om die Mac te booten. De batterij op het moederbord was leeg, en dan moet je het PRAM resetten met Command+Apple+P+R tijdens het opstarten.

Wat een prachtding.

Maar de floppydrive is helemaal malfunctioneel. Er zit veel stof in en er zijn veel initialization errors en dergelijken. Ik heb van diverse websites begrepen dat daarvoor de drive schoongemaakt moet worden met hogedruk lucht of iets dergelijks.

Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat>

Verwijderd

Misschien gewoon even een luchtspuit op je fdd zetten in de zin van een compressor, of zo'n dustoff blik? Je vind deze al voor zes euro, en je komt bijna overal bij. Wellicht kun je ook gewoon je stofzuiger gebruiken :P , succes in elk geval :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ace-systems.nl/Menu/Electronica/Spuitbussen/Spuitbussenpics/67_200UPDOWN.JPG

• Sijmen
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:57:
Misschien gewoon even een luchtspuit op je fdd zetten in de zin van een compressor, of zo'n dustoff blik? Je vind deze al voor zes euro, en je komt bijna overal bij. Wellicht kun je ook gewoon je stofzuiger gebruiken :P , succes in elk geval :)

[afbeelding]
Dank je voor de tip.

Het is in ieder geval met de stofzuiger niet gelukt, na het zuigen was er nog net zo veel stof als ervoor. Dan moet ik denk ik toch nog maar zo'n busje halen. Tanks again ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Sijmen, betekent dat je die floppies hebt gecreerd ondertussen?
Via windows of met een echt mac?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Sijmen
Nee, ik krijg nog steeds de 'Initialisatie is mislukt' na het initialiseren van een floppy. Als ik dat onder Windows met een tooltje doet slikt hij hem nog steeds niet.

Daarom probeer ik nu dat ding schoon te krijgen, maar met een stofzuiger lukt dat niet. En er zijn wel een paar winkels in de buurt, maar die hebben alleen grotere flesjes van € 11,30, da's meer dan 2 keer de prijs van dat machientje zelf.

Het liefst zou ik er een externe CD drive oid. aan willen hangen, maar ik heb geen SCSI drives hier, en ik maar liever die kast van het apparaat ook niet open. Da's zoeentje met monitor ingebouwd, en dat risico vind ik wat te groot.
Pagina: 1