Booten vanaf netwerk en bpbatch

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Beste mensen,

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want het is een nogal specifiek probleem, maar ik zit met het volgende:

ik heb een DHCP service en bootrom service op een server geinstalleerd, samen met de Intel PXE PDK. Alles is goed geconfigureerd. Nu wil ik bpbatch installeren, en ik heb het image al op de TFTP server gezet. Een PC in het netwerk start wel vanaf het netwerk op (dus vind DHCP server, maakt contact met Bootserver), maar zo gauw bpbatch start, krijg ik de foutmelding dat bpbatch zijn scriptfile niet kan openen (Error on line 1: can't OpenFILE). Ik heb al van alles geprobeerd, ik heb op de DHCP server al bpbatch argumenten meegegeven (DHCP optie 135 en 150) maar dat maakt niets uit, ik blijf die foutmelding krijgen. Weet iemand hoe ik een scriptfile kan specificeren? Ik heb gewoon een bpbatch.bpb file in dezelfde dir als waar het bpbatch image staat gemaakt (daar kan bpbatch als het goed is via TFTP bijkomen)... Naja allo hulp is welkom, ook andere ervaringen met het installeren van remoteboot-omgevingen.

Alvast bedankt,

Byteripper.

• Milmoor
  • Laatst online: 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wow, even geleden dat ik de boel geconfigureerd heb. Even uit mijn hoofd:
De bpbatch.ovl en de bpbatch.p moeten beiden in de root van de tftp directory staan. De locatie van de eerste batchfile mag je specificeren in de dhcpd.conf (of een vergelijkbare file), ik meen me te herinneren dat je de extensie (.BPB) moest weglaten. Let wel, veel tftp-servers ondersteunen alleen downloads uit de tftp directory, subdirs daarvan gaan meestal goed, maar niet via links. Onder Redhat kon het wel, en onder NetBSD bijvoorbeeld niet.
Je bent van harte welkom om een werkende config op Fanaat (spellenvereniging op UTwente) te bekijken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 23:32 schreef Joost E. Boere het volgende:
Wow, even geleden dat ik de boel geconfigureerd heb. Even uit mijn hoofd:
De bpbatch.ovl en de bpbatch.p moeten beiden in de root van de tftp directory staan.
Die staan beide in de root van de TFTP server (van Intel in mijn geval). Ik heb bpbatch.p een andere naam gegeven (bpbatch.0) omdat de Intel TFTP server geen andere extensie ondersteund (?).
De locatie van de eerste batchfile mag je specificeren in de dhcpd.conf (of een vergelijkbare file), ik meen me te herinneren dat je de extensie (.BPB) moest weglaten. Let wel, veel tftp-servers ondersteunen alleen downloads uit de tftp directory, subdirs daarvan gaan meestal goed, maar niet via links. Onder Redhat kon het wel, en onder NetBSD bijvoorbeeld niet.
Ik draai onder NT Server (4.0), en heb dus de Microsoft DHCP Service geinstalleerd als DHCP server, en alle DHCP parameters die er niet standaard instaan maar wel nodig zijn voor remoteboot en bpftp er zelf handmatig ingezet. Dit werkt goed, een client kan ook vanaf het netwerk booten, maakt verbinding met de DHCP server, krijgt de parameters door, vindt dan de Bootserver en laadt via TFTP bpbatch. Ik neem dus aan dat de TFTP instellingen wel goed zitten, de overlay file (bpbatch.ovl) wordt ook met succes ingelezen. Het enige dat mij niet lukt is dus de batchfile te laden. Ik zou het heel erg op prijs stellen als je jouw dhcp.conf file zou willen mailen, dan kan ik kijken welke dhcp parameters je meegeeft. Volgens mij zit daar bij mij namelijk iets fout, ik heb al van alles geprobeerd, maar niets leek door bpbatch "opgepakt" te worden.
Je bent van harte welkom om een werkende config op Fanaat (spellenvereniging op UTwente) te bekijken.
Daar houd ik je aan, mocht ik het echt niet werkend krijgen... :).

Bedankt voor je (snelle) reactie,

Byteripper.

• Milmoor
  • Laatst online: 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb de dhcpd.conf alleen op de server zelf staan, en die staat op de vereniging. Ik zal maandag even de keywords noteren. Let wel: het is linux (rodehoed weetikveel), dus de syntax kan afwijken.
Let op bij de naamgeving:
bpbatch.p => de client verwacht een enhanced tftp-server (grotere blokgrootte)
bpbatch.* => de client verwacht een standaard tftp-server
In de dhcpd.conf kan je aangeven welke file opgestuurd moet worden als image. Deze kan je als absoluut en als relatief pad opgeven. Volgens mij werkt alleen dat laatste. Zet je script in je tftp-directory en probeer zowel "script.bpb" als "script". Eventueel kan je bpbatch ipv met een script als interactief opstarten. Quote uit online-documentatie op:
http://cui.unige.ch/info/pc/remote-boot/howto-4.html#ss4.1

# BpBatch command-line argument : -i == interactive
# You can also specify a script name (do not include the
# trailing .bpb extension)
option option-135 "-i";

Met interactief kan je uitgebreid testen wat wel en wat niet werkt.

Joost

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, ik zal de argumenten eens proberen... Als je die dhcp.conf file nog door zou willen sturen zal ik dat zeer op prijs stellen.

Byteripper.