Toon posts:

beeld van pc naar tv

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Na jullie Faq gelezen te hebben zet ik toch deze vraag hier neer.
Zelf heb ik een Geforce 3 Ti 200
Nu onze DVD speler kapot is hebben we een Kabeltje gekocht om Film vanaf de PC op de TV te zien.

Heb zelf al heel wat gepuzzelt hiermee maar kom er nu dus niet meer uit,

Heb nu eindelijk wel beeld op de TV maar geen kleur
alles is dus zwart wit.
ohja dit via TVTOOLS 6.8

Af en toe zijn de testlijnen wel in kleur dus het is ergens de instelling denk ik
maar ik kom er niet uit Zelfs niet met de Faq,
We hebben een kabel met Scartblok gekocht die was prima te gebruiken volgens de verkoper
Nu lees ik dat je die liever niet moet gebruiken??

Verder zet ik een foto neer met wat ik dus niet kan veranderen in het scherm van de Videokaart.
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b344/marielle231/PCTOTTV.jpg

misschien dat het hier aan ligt?

Hoop dat jullie me kunnen helpen
wil graag vanavond nog een filmpje kunnen kijken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knal dat SCART blokje er tussenuit, die veroorzaakt altijd gezeur icm TVout is mijn ervaring.

enne, met de printscreen knop kun je gewoon screenshots nemen van je monitor ipv er een foto van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:29:
Knal dat SCART blokje er tussenuit, die veroorzaakt altijd gezeur icm TVout is mijn ervaring.

enne, met de printscreen knop kun je gewoon screenshots nemen van je monitor ipv er een foto van te maken.
Hoi,

die kabel zit een Vaste scart aansluiting aan Zodoende dat ik dacht dat dit een scartblok was
Dit weet ik dus niet zeker??

De Printscreen doet het niet op een of andere manier op dit toetsenbord de doormiddel van foto kan ik het toch laten zien.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:27
zo ver ik het afschuwwelijke plaatje kan bekijken staat je beelt op NTFC, dit moet PAL-B zijn, hierna je systeem nog een keer booten en alles moet werken.

zorg wel dat je tv aan staat op het AV kannaal tijdens je boot.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:55:
[...]

Hoi,

die kabel zit een Vaste scart aansluiting aan Zodoende dat ik dacht dat dit een scartblok was
Dit weet ik dus niet zeker??

De Printscreen doet het niet op een of andere manier op dit toetsenbord de doormiddel van foto kan ik het toch laten zien.
Heb je de mogelijkheid om s-videok of composite te gaan gebruiken? Daarmee lukte het mij altijd om de problemen op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:03:
zo ver ik het afschuwwelijke plaatje kan bekijken staat je beelt op NTFC, dit moet PAL-B zijn, hierna je systeem nog een keer booten en alles moet werken.

zorg wel dat je tv aan staat op het AV kannaal tijdens je boot.
Hoi,

Dit kan ik dus niet veranderen alles is in het grijs en kan ik dus niet aanklikken.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:27
dan aanklikken voordat je je tv aan sluit of zo. ik zie dat dat verkeerd staat, en dat is de enige oplossing. Of je moet een americaanse TV kopen die dat ondersteund.....

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat zijn die testlijnen waar je het over hebt dan? Weet je wel zeker dat je TV een S-Video (maakt dus niet per se uit of dat via het scartblok gaat) signaal aankan? Veel oudere TV's hebben daar nl moeite mee.

Is dat niet zo, kun je kippy's tips proberen op te volgen. Werkt dat ook niet, zou ik overwegen om met een composite kabeltje de boel aan te sluiten. Dan is de kans groot dat je kleur krijgt. Natuurlijk is het S-Video signaal wel beter, dus probeer eerst dat goed te krijgen :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb m'n pc ook naar m'n tv lopen via S-video kabel.

de kabel gaat uit de pc (NVidia GeForce 4 MX440) en komt in de tv in een scartblok binnen.

werkt perfect, en het de kleurenstelling is op de tv (na veel gepiel, dat wel) beter dan op de PC monitor.

Wat ik in moest stellen is het volgende:

jij hebt single display - tv staan, ik heb clone display, dus je tv krijgt met die instelling hetzelfde beeld als je pc monitor. dat alvast veranderen.

en dan zit er ergens in de nview instelling een optie 'fullscreen device' en dat moet dan zijn display 2, oftewel het scherm dat naar de tv uitgang verwijst.

dit houdt dus in dat als je in windows media player bijv. een film/dvd afspeelt, dat de tv automatisch op full screen springt, ook al blijft het beeld op de pc monitor in een schermpje spelen.

met windows 98 werkt het dubbele beeldschermen gedoe anders dan op xp. maar komt in grote lijnen wel op hetzelfde neer.

oh editje: mijn tv heeft geen s-video ingang, ook al is ie maar 2 jaar oud ofzo, een philips stereo tv, 51 cm ofzo, met teletekst en dubbele scart aan boord.

nog een editje: mijn scart blok heeft een schakelaar in/out, hier ben ik zelf ook eens vreselijk de mist mee ingegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door EdwardTheGreat op 26-07-2005 21:28 ]

Last.FM

• EdwardTheGreat
en een printscreen knop werkt wel degelijk, maar dan moet je dus MS Paint of beter Paint Shop Pro e.d. openen en de zojuist geknipte screendump plakken in het programma.

Last.FM

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 00:24

WPN

ik heb een ati kaart vanwaar ik met een s-video naar mn tv ga, die ik via scartblockje dus aansluit omdat mn tv geen s-video aansluiting heb

in mn beeldinstellingen van mn tv kan ik wel de input veranderen dat ie dus S-VIDEO input krijgt, zet ik dat niet aan, dan heb ik ook alleen zwart wit beeld anders kleur

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
jij hebt single display - tv staan, ik heb clone display, dus je tv krijgt met die instelling hetzelfde beeld als je pc monitor. dat alvast veranderen.
Ook dit kan ik niet veranderen helaas...

Die testlijnen staan verticaal op het beeld
ene keer in kleur andere keer zwart wit
Ik heb we een oudere TV Grundig

maar om even een nieuwe te kopen sorry maar daar heb ik het geld niet voor

Printscreen doet het echt niet
ik heb Paint shop pro 9

Iedereen alvast bedankt voor het helpen..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 22:25 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je kijkt bij de eigenschappen van je desktop, zie je daar wel 2 monitoren staan waar je uit kunt kiezen. Hij zou de TV namelijk als 2e monitor moeten zien.

en heb je dat SCART blokje er al eens tussenuit getrokken, en gewoon direct Svidoe of composite aangesloten? want vaak komt het door het SCART ding dat het geval gaat buggen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:24:
Als je kijkt bij de eigenschappen van je desktop, zie je daar wel 2 monitoren staan waar je uit kunt kiezen. Hij zou de TV namelijk als 2e monitor moeten zien.

en heb je dat SCART blokje er al eens tussenuit getrokken, en gewoon direct Svidoe of composite aangesloten? want vaak komt het door het SCART ding dat het geval gaat buggen.
Ja er zijn idd wel 2 monitoren

Ik heb een vaste Scart die dus aan de kabel zit die kan ik dus niet eruit halen.

Mijn TV heeft geen andere ingang dan de Scart en voor de KabelTV zeg maar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:27:
[...]

Ja er zijn idd wel 2 monitoren

Ik heb een vaste Scart die dus aan de kabel zit die kan ik dus niet eruit halen.

Mijn TV heeft geen andere ingang dan de Scart en voor de KabelTV zeg maar.
Probeer het dan eens op een andere TV, want grote kans dat je TV het gewoon niet kan.

Toen ik nog bij PB werkte heb ik dit probleem zo vaak gezien, mensen die hun pc aan een 12 jaar oude TV hingen en dan verbaast zijn dat het niet werkte. Lag gewoon aan het feit dat zo'n TV te oud is of niet in staat is het signaal te snappen. Als de TV geen composite of S-video aansluiting heeft is de kans groot dat je het niet gaat lukken.

• EdwardTheGreat
Schiet me nog iets te binnen: Het beeld moest bij mij op een bepaalde instelling staan om kleur te krijgen, anders had ik zwart wit. Het was iets van de keus tussen S-Video en Composite ofzo? En er zat ook nog een combined bij geloof ik. EDIT: al genoemd.

Welke Windows gebruik je eigenlijks. EDIT: zie een XP taakbalk |:(

Want bij 98 moet je in het eigenschappen venster van beeldscherm aangeven dat je 2 monitoren wilt gebruiken ofzoiets, en bij XP moet je eerst in Nieuwe Hardware een televisie toevoegen ozfo.

In XP kun je bijna alles regelen vanuit het NView tabblad onder geavanceerd (die van je foto)

In 98 ging dat iets anders.

Als het echt niet lukt dan kan ik boven wel ff kijken, want hier heb ik ook een NVidia GeForce 4 MX440 maar gebruik hier de S-Video uitgang niet en dus zijn de instellingen anders. Kan op deze pc nu niet vinden wat ik boven allemaal wel heb ingesteld.

Ook heb ik boven nog een oud beestje met 98SE en NVidia RIVA TNT2 of hoe dat ding ook heet, met 32 MB, zonder TV-Out. Dus dat kan ik eventueel ook nog effe bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwardTheGreat op 26-07-2005 22:34 ]

Last.FM

• EdwardTheGreat
Je kunt ook vanuit Paint Shop Pro een screenprint maken trouwens (even offtopic)

Menu Capture (bij mij in 8.1 en in 7 en 5.3 ook) en in de setup kun je iets instellen, dan Capture of Capture Now.

Last.FM

• EdwardTheGreat
Heb je al een nieuwe NVidia videokaart driver gedownload (waar dit NView eigenschappen venster inzit)

Misschien komen je instellingen dan weer los :|
Modbreak:Als je nog iets bedenkt na het doen van een post, gebruik die edit-knop nou toch eens :o - binnen 24u schoppen is (ook al is het je eigen topic niet) niet de bedoeling...

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 26-07-2005 22:55 ]

Last.FM

Verwijderd

Ah, TVtool... heb ik ook vaak genoeg mee zitten klieren.

Maar goed, is je monitor ook uit als je signaal krijgt op je tv?

Als ik TV toel gebruikte met een n-vidia kaart of andere video kaart, schakelde de monitor altijd uit omdat dan de pc de signalen verstuurde naar de tv... Oudere videokaarten hebben dit probleem vaker als ze niet dual head zijn (2 monitoren tegelijk dus ;) )

Altijd erg leuk om dan degene die achter de computer dan de muis te laten sturen...
Persoon pc: 'Waar zit ik nu???'
Persoon tv: 'Rechter boven hoek dus naar beneden... naar beneden... naar beneden... HOOOOO!!! K*T muis verdwenen :+ '

Leve de PC AB :)

@TS aka Marielle321... laat je even weten of het is gelukt en wat nou de oplossing was???
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:29:
Moet je wel een S-Video ingang hebben op je tv :X Scartblokje heeft bij mij altijd gewerkt ;) hoeft niet altijd in de hardware te zitten maar in het persoontje die met de hardware omgaat :+

offtopic:
@TrukkingOtto... anders post je ff 3x achter elkaar :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 22:57 ]

Verwijderd

OK mijn story,

Ik heb een GeForce 4 ti4200 ViVo van LEADTEK
nu heb ik ook een grundig P25 449/12 TVtje
Daar zit een scart aansluiting op en een composite video aansluiting
Als ik mijn pc boot dan krijg ik gewoon beeld en dergelijke ok in BIOS menu
zodra ik in windows kom begint ie vaag te doen.
geeft grijze strepen alsof hij de resolutie niet ondersteund als ik namelijk iets beweeg over het beeld reageert mijn tv daar wel op en veranderen de strepen.
Ik heb diverse settings geprobeerd maar zelfs onder 640x480 werkt ie niet met 8bits kleuren.
de tv zit aangesloten met de composite van mijn pc naar de scart of gewoon maakt niks uit voor het resultaat.

moet je nadat je van resolutie en pal instelling perse rebooten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:56:
OK mijn story,

Ik heb een GeForce 4 ti4200 ViVo van LEADTEK
nu heb ik ook een grundig P25 449/12 TVtje
Daar zit een scart aansluiting op en een composite video aansluiting
Als ik mijn pc boot dan krijg ik gewoon beeld en dergelijke ok in BIOS menu
zodra ik in windows kom begint ie vaag te doen.
geeft grijze strepen alsof hij de resolutie niet ondersteund als ik namelijk iets beweeg over het beeld reageert mijn tv daar wel op en veranderen de strepen.
Ik heb diverse settings geprobeerd maar zelfs onder 640x480 werkt ie niet met 8bits kleuren.
de tv zit aangesloten met de composite van mijn pc naar de scart of gewoon maakt niks uit voor het resultaat.

moet je nadat je van resolutie en pal instelling perse rebooten?
Ook misschien een tip voor de TS -> zitten de stekkers wel lekker? Hielp bij mij wel eens... ff rotzooien met de stekkers, nog een keer er goed insteken en een deel van je strepen kunnen al verdwenen zijn.

En een reboot nadat je de PAL instellingen misschien goed hebt, helpt wel eens... maar zowiezo is het een stuk handiger om te starten met beeld op je monitor ipv je tv... Ontzettend schrikken is dat als je je pc opstart en ineens je beeld verdwijnd naar de tv :+

Trouwens... waarom schakel je (Harde Kak) ook niet pas over naar de tv als al je tv signaal instellingen + filmpje of iets dergelijks op je pc goed zijn om over te schakelen? Daarmee kan je dan gelijk je tv testen en als die instellingen op je tv niet goed zijn, gooi je de signalen naar de tv weer uit en ga je die instellingen (van je tv signaal dus) goed instellen.

Verwijderd

Topicstarter
TruckingOtto schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:46:
Heb je al een nieuwe NVidia videokaart driver gedownload (waar dit NView eigenschappen venster inzit)

Misschien komen je instellingen dan weer los :|
Modbreak:Als je nog iets bedenkt na het doen van een post, gebruik die edit-knop nou toch eens :o - binnen 24u schoppen is (ook al is het je eigen topic niet) niet de bedoeling...
die Nvidia videokaart driver is toch gewoon te downloaden op hun site?
Zoja die heb ik dan daar weg gehaald.

Maar wat voor Venstertje bedoel je?

• EdwardTheGreat
die je op de foto had staan. omdat daar je instellingen kennelijk vast staan. (EDIT voor duidelijkheid: bij installeren van nieuwe driver worden de instellingen van dit venstertje ook opnieuw herschreven)

ik zou gewoon de nieuwste driver van de Nvidia site pakken, en die installeren, rebooten, en weer proberen.

helpt dat niet, dan misschien driver effe de-installeren, en rebooten, en opnieuw driver installeren en weer proberen (eventueel met weer een reboot als daar om gevraagd wordt.)

veel gedoe maar als je niks kunt instellen klopt er toch echt iets niet....

[quote] edit: offtopic:
@TrukkingOtto... anders post je ff 3x achter elkaar :X [/quote]

sorry had ik niet in de gaten dat het al 3x was.

op andere fora waar ik vaak zit (die met renault en tuning en club 8) te maken hebben) gebeurt het vaak dat je tijdens het editten al 'ingehaald' bent door een nieuwe poster, en bovendien is een nieuwe post voor een goed idee of iets ander onderwerp wel duidelijker dan tussen alle andere regels tekst

[ Voor 47% gewijzigd door EdwardTheGreat op 27-07-2005 13:16 ]

Last.FM

Verwijderd

Topicstarter
Even een update

heb de Kabel terug gebracht dus deze topic kan opslot ofzo

Allemaal bedankt voor jullie hulp..

gr Marielle

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

topic hoeft niet op slot, aangezien die dan vanzelf wel weer wegzakt :)

maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig, heb je niets anders geprobeerd (via composite bv?)?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
deze ook bekeken ?
[tv-out] zwart/wit beeld

werkte voor mij :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:05:
Even een update

heb de Kabel terug gebracht dus deze topic kan opslot ofzo

Allemaal bedankt voor jullie hulp..

gr Marielle
dus voortaan helemaal geen pc meer op je tv? :/

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zonde ja... ik weet voor 99% zeker dat je met behulp van een composite kabel en een scartblokje gewoon beeld met kleur krijgt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:36:
[...]

dus voortaan helemaal geen pc meer op je tv? :/
zal het ooit wel weer proberen maar dan op een andere manier
de TV is ook alweer 10 jaar oud en misschien ligt het daar wel aan,

anders koop ik over een tijdje een andere kabel misschien werkt het dan wel

Maar op dit moment helaas geen PC via TV

gr Marielle

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:38:
[...]

zal het ooit wel weer proberen maar dan op een andere manier
de TV is ook alweer 10 jaar oud en misschien ligt het daar wel aan,

anders koop ik over een tijdje een andere kabel misschien werkt het dan wel

Maar op dit moment helaas geen PC via TV

gr Marielle
Naja, als er scart aan je tv zit, hoor je gewoon beeld te kunnen krijgen. Als er bv. een playstation op kan spelen, waarom dan geen pc?

Ik heb ook een redelijk oude tv, ik weet niet eens hoe oud, vaag onbekend merk maar goed, hij doet t wel. Het is gewoon door blijven spelen uiteindelijk met de instellingen van je videokaart / nvidia driverspul zit wat je dus onder je beeldscherm instellingen krijgt en spelen met de instellingen van TVtool...

Ik klier meestal maar wat aan, dan kost het maar een uurtje, maar dan doet ie t wel en weet je ook voortaan wat de instellingen moeten zijn :)
Pagina: 1