Windows 2003 loopt om 10 min. vast

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:43
mensen,

ik zit hier met een probleem. ik heb hier keurig windows 2003 op een server geinstalleerd, maar sinds vandaag loopt hij om de haverklap vast. bij 1 van de vele keren dat hij vastloopt kreeg ik een blauw scherm met daarin iets over het geheugen, maar daar is ook nix mee aan de hand (gecontroleerd met quicktech pro). Als ik event log van windows 2003 bekijk zie ik telkens dat windows is vastgelopen door een onbekent probleem.

vanmiddag om 1 uur heb ik zowat alles geprobeerd (up-dates enz) maar het werkte allemaal niet. wat mij wel opviel is dat ik op de laptop gewoon kon internetten en van het netwerk gebruik kon maken, maar als ik achter mijn eigen computer ga zitten (die ook in het netwerk hangt) en ga internetten, loopt hij binnen een paar min. vast. nu heb ik even naar het eventlog gekeken en zie dat rond de tijd dat mijn server vastloopt er een waarschuwing van die pc kwam.

deze waarschuwing is :

gebeurtenis id : 4226

TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

na een beetje zoeken kwam ik erachter dat het iets te maken had met het aantal connecties wat ik open heb staan.. (meer dan 10) maar op dat moment had ik helemaal geen 10 connecties openstaan. ook heb ik opgemerkt dat het netwerk tussen server en mijn pc traag is. als ik op een bestand klik die op de server staat duurt het een paar sec voordat hij geselecteerd is.

de site van microsoft geeft weinig informatie hierover en met de search word het me ook niet duidelijk!

ik hoop dat iemand mij een oplossing kan geven.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
virusscanner draaien op die 2003 machine (en op je laptop).. en wel direct!!!

axis: http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

B)

[ Voor 31% gewijzigd door Zwelgje op 26-07-2005 19:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Er is een freeware tooltje genaamd TCPView (1e hit in google), draai die eens.. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je misschien toch software draait (misschien zonder het zelf te weten) die een aantal connecties maakt.. Deze tool laat de connecties zien..

[ Voor 8% gewijzigd door axis op 26-07-2005 19:07 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• grote_oever
axis schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:07:
Er is een freeware tooltje genaamd TCPView (1e hit in google), draai die eens.. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je misschien toch software draait (misschien zonder het zelf te weten) die een aantal connecties maakt.. Deze tool laat de connecties zien..
bedankt voor je reactie.. en erik ook!!

ik heb het programmatje opgestart en ik zie dat de overbodige connectie's vanzelf verwijdert worden.. er zijn een stuk of 10 connectie's verwijdert.. wat ik niet goed begrijp is of het programma de connecties ook blokkeerd!

[edit]

trouwens wat mij opviel.. nadat ik mijn bericht poste op tweakers zag ik in dat programmatje tweakers een stuk of 30x staan! .. dat lijkt me niet echt goed of wel? dir stond iets van time_wait achter.. kan dit de reden zijn dat server vastloopt?

[edit2]

hier overigens een plaatje.. want na mijn eerste edit kreeg ik het ook

http://www.d-are.nl/upload/1/tcpview.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door grote_oever op 26-07-2005 22:10 ]

• grote_oever
niemand?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

Er wordt in meerdere topics gesproken over een patch/hotfix die beschikbaar zou zijn hiervoor. Geen idee in hoeverre die patch je probleem verhelpt, maar je zou ook SP1 kunnen overwegen (ervanuitgaande dat het een prive-oefening is en geen produktie-server).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kom eerst maar eens met de resultaten van een gedegen virusscan/spywarescan en patch je server eerst maar eens helemaal (windows update)

daarna praten we verder

A wise man's life is based around fuck you

• grote_oever
Erik schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:39:
[...]

kom eerst maar eens met de resultaten van een gedegen virusscan/spywarescan en patch je server eerst maar eens helemaal (windows update)

daarna praten we verder
patch voor windows update = done
restultaat virusscan (laptop/gewone pc) = done (kad er standaard norton opstaan)
server virusscan zal ik nu ff doen..

Verwijderd

trouwens wat mij opviel.. nadat ik mijn bericht poste op tweakers zag ik in dat programmatje tweakers een stuk of 30x staan! .. dat lijkt me niet echt goed of wel? dir stond iets van time_wait achter.. kan dit de reden zijn dat server vastloopt?
da's normaal voor http verkeer, elk plaatje etc heeft zijn eigen connectie. time_wait betekent niets meer dan dat de connectie bezig is met sluiten.

• grote_oever
Erik schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:39:
[...]

daarna praten we verder
oke.. ook server gescand.. en geen virussen.. daarna wou ik ad-aware er voor de zekerheid nog even overheen gooien.. en bam.. server ging weer op zijn bek! dat hij een freeze gaf vond ik beetje opmerkelijk, want ik had mijn switch van de router afgekoppeld..

net heb ik nog ff tcpview op mijn server gedraaid en het viel mij op dat er ontzettend veel dubbele bij zaten.. en voorbeeld.. isass.exe heb ik er gewoon 50x instaan.. inetinfo.exe staat er zeker 30x in mad.exe ook iets van 30x.. zo lopen de connectie's al gauw op tot een dikke 300 connecties..

op de server draai ik een mailserver (exchange), printserver (gewoon een printer aangeknoopt), ftp server en http server.
da's normaal voor http verkeer, elk plaatje etc heeft zijn eigen connectie. time_wait betekent niets meer dan dat de connectie bezig is met sluiten.
bedankt.. wist ik niet!

[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 28-07-2005 18:20 ]

• grote_oever
mmm raar..

vanmorgen wou ik de server opstarten en eerst deed hij helemaal nix.. toen resette ik hem en toen ging die een stukje verder.. maar zag dat windows 2003 logo niet.. toen weer een paar keer geresset en toen kreeg ik windows 2003 logo.. maar bleef daar telkens hangen.. nog een paar keer geresset en uiteindelijk werkte de server gewoon weer..

nu is het wachten op weer een vastloper van de pc..

ik denk dus dat er wat anders is dan een netwerkfout.. kan iemand dit bevestigen? en als dat zo is.. zou een mod dit topic naar een schopje willen geven?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 09:01
wat voor hardware heb je ?

Ik heb meer het idee dat er hardwarematig iets niet goed zit ..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• grote_oever
Tonnetje schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:26:
wat voor hardware heb je ?

Ik heb meer het idee dat er hardwarematig iets niet goed zit ..
amd xp 1600 +
512 mb geheugen
2x hd (80 gb en 120 gb)
ati videokaart (welk type weet ik zo niet)
chaintech 7vjda moederbord..

geheugen kan het niet liggen.. want ik heb het geheugen getest met programma quickteck pro. en daar kwam hij zonder fouten doorheen. de hardeschrijf geeft trouwens nu en dan wel een hoge piep toon.. maar dat doet mijn maxtor hardeschrijf boven in pc ook als hij aan het schrijven is. en het rare is dat het systeem verschillend vastloopt.. ene keer is het na 5 min. en gisteren heb ik er een uur en kwartier achter kunnen werken..

ad-aware heb ik trouwens nu ook gedraaid.. en geen spyware of zo

[edit]

ik snap er dus ook echt geen hol van.. nu heb ik weer een uptime van dik uur!

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 29-07-2005 12:23 ]

• grote_oever
nahh 2 uur uptime.. keb server volgens mij wel zwaar belast.. (beetje programma's tegelijkertijd draaien) ging allemaal goed.. toen wou ik het toch ff proberen om switch er weer aan te doen.. ga op normale pc ff internetten.. binnen 5 min. was de server weer vastgelopen..

ik snap er nix meer van.. verhelp ik het probleem om windows opnieuw te installeren op server? want het probleem is een beetje irritant omdat ik er veel programma's opdraai.. of kan ik de pc nog op andere manieren testen?

het probleem is in de laatste 3 dagen voorgekomen en daarvoor nooit..

• grote_oever
niemand ideeen? want zit al paar dagen te kloten!

hij loopt trouwens nog steeds vast.

[ Voor 29% gewijzigd door grote_oever op 29-07-2005 17:05 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

grote_oever schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:20:
net heb ik nog ff tcpview op mijn server gedraaid en het viel mij op dat er ontzettend veel dubbele bij zaten.. en voorbeeld.. isass.exe heb ik er gewoon 50x instaan.. inetinfo.exe staat er zeker 30x in mad.exe ook iets van 30x.. zo lopen de connectie's al gauw op tot een dikke 300 connecties..
Je draait exchange? met actieve users?

lsass (LSASS.EXE) bedoel je.

Ik zou me eerder druk maken over welke endpoints ze naartoe connecten dan dat het er zoveel zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• grote_oever
BackSlash32 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:51:
[...]

Je draait exchange? met actieve users?

lsass (LSASS.EXE) bedoel je.

Ik zou me eerder druk maken over welke endpoints ze naartoe connecten dan dat het er zoveel zijn.
ik installeer windows wel ff overnieuw.. tis volgens mij niet anders.. loopt die dan nog steeds vast.. dan hoor je het :D

bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kom dan niet hier posten als je toch al voor de easy way out kiest.
Met de houding die je nu tentoonspreid is het gewoon een kwestie van tijd (dag of 3) dat je "probleem" weer terug komt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• grote_oever
BackSlash32 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:13:
Kom dan niet hier posten als je toch al voor de easy way out kiest.
Met de houding die je nu tentoonspreid is het gewoon een kwestie van tijd (dag of 3) dat je "probleem" weer terug komt.
wat lul jij nu dan :?. ik weet niet wat jij bedoelt met de houding.. maar dat was toch een gewone vraag. ik heb alles al geprobeerd wat er te proberen valt.. dit leek mij de enigste optie.. en omdat er toch telkens gesproken werd over de hardware problemen wou ik dat ff uitsluiten..

nu heb ik net een dos programmatje gedraaid die alles test.. en keb hardeschijf eruit gehaald.. netwerkkaarten en ander videokaart ingedaan.. en hij loopt nog steeds vast. dus denk dat het aan moederbord of processor moet liggen (geheugen heb ik ff omgewisseld, voor de zekerheid).

zou modje dit topic willen verplaatsen naar PMG?
Pagina: 1