EPS bestand openen

Pagina: 1
Acties:
  • 53.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46689

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een EPS bestand gekregen.
Deze zou ik graag willen openen.
Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Misschien kan ik em ook converteren?

Heeft iemand een idee?

Ik heb um gekregen van iemand met Mac..

Groet,

Alco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

www.filext.com
Kijk daar maar eens ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 26-07-2005 17:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

EPS bestand kun je o.a. openen met Adobe Photoshop :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46689

Topicstarter
Dankje.... Ik heb idd photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een EPS is een vector bestand (doorgaans) en die open je dan ook met een vector-programma als Adobe Illustrator of iets dergelijks. Je kunt het wel met Photoshop openen, maar die zullen het al gauw converteren naar een Bitmap (hoewel recentere versies van PS volgens mij wel beter met vectors overweg kunnen).
Het hangt er een beetje van af wat je met je bestand wil gaan doen om het te bewerken. Als je het als vectors wil opslaan zul je toch van PS af moeten blijven IMHO en dus Illustrator gebruiken (of een willekeurig andere programma dat EPS bestanden kan openen en/of bewerken).

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 26-07-2005 17:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Die vallen dus inderdaad te openen met o.a. Photoshop. Je had ook even in de Software Algemeen FAQ kunnen duiken. Dan had je ongetwijfeld het volgende item gezien: SA FAQ: overig
Als je een bestand met bijvoorbeeld de extensie .sit tegenkomt weet je misschien niet wat je er mee kan en welke programma's het kunnen openen. Om hier achter te komen, kan je gebruik maken van de zoekfunctie van FILExt.com.
Als dat niets oplevert: probeer natuurlijk ook iets als zoeken bij google naar 'sit file format' of naar 'sit file extension'.

Als je er met de extensie niet uit komt, of de extensie klopt niet, kan je bijvoorbeeld File Investigator proberen, dit probeert voor je uit te vinden wat voor bestand het is.
Dit kan je ook zelf doen: open het bestand in een hex editor of desnoods in kladblok, en kijk of je iets herkenbaars tegenkomt, dat als aanknopingspunt kan dienen voor een verdere zoektocht (je kunt bijv. ook de eerste regel van het bestand hier posten als je denkt dat wij er iets aan hebben).

Tenslotte kan je, als je denkt dat het om een plaatje gaat, het bestand openen in IrfanView, of in Windows Media Player als je denkt dat het een filmpje is, in Winamp voor muziek, etc.
Sterker nog, Windows XP heeft de feature om op het web te zoeken naar de beste applicatie voor een programma als het geen default programma heeft. :)

Dit had je dus heel makkelijk kunnen uitvinden, door bijvoorbeeld te [search=.eps bestand] of [google=.eps file]. :) Omdat ik helemaal geen eigen inzet zie in je eigen topic, sluit ik het. Ik zou je willen aanraden om Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door te lezen, alsmede de [FAQ=]Registratievoorwaarden[/FAQ], want volgens mij heb je ben je daar te snel doorheen gegaan. ;)

Ik zal even het belangrijkste deel quoten van de Registratievoorwaarden. :)
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren
. Simpele vraagjes als dit kunnen zonder al te veel moeite (2 seconden Google gebruiken noem ik geen moeite) door je zelf opgelost worden. Vandaar dat ik je topic sluit. :)

offtopic:
De huidige layout zorgt zelf voor linebreaks, die hoef jij dus niet meer zelf in te voeren, tenzij je natuurlijk alinea's wilt typen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pasta op 26-07-2005 17:16 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.