Toon posts:

Router onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn router.
Ik kan het configuratiescherm namelijk niet meer bereiken. Eerst deed ik dit altijd door http://192.168.2.1/ in de adresbalk in te typen. Nu volstaat dit echter niet meer.
Het gaat om het volgende model:
Belkin draadloze router, 54Mbps, 802.11g

Hier zijn twee computers op aangesloten:
Ten eerste m'n laptop waarmee ik gebruik maak van een draadloze netwerkkaart:
Belkin high speed draadloze netwerkkaart, 125Mbps, 802.11g
Draait op XP home

En nog een oudere computer die op 98 draait, die is gewoon via een kabeltje aangesloten.

Het internet werkt allemaal perfect, maar ik kan dus nu gewoon niet meer "in m'n router komen". :(

Kan iemand mij niet heel duidelijk en heel simpel uitleggen hoe ik dit probleem kan verhelpen, zodat ik weer in m'n router kan komen. :)

Alvast bedankt. _/-\o_

MVG Jan

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17
bij mij werkt het altijd om de router uit te zetten, het reset-knopje in te drukken en dan weer aan te zetten :)

veel suc6 dr mee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar helaas heeft het bij mij geen effect, toch bedankt. ;)

Iemand anders een oplossing?

Verwijderd

1. reset je router
2. zet je pc aan
3. ga op je pc naar start uitvoeren:
tik daar in "cmd"
en in de command prompt "ipconfig"
4. Het adres van je default gateway (waarschijnlijk anders dan 192.168.2.1) is het adres van je router.
gebruik dit eens in je browser

Verwijderd

Topicstarter
OK, dit heb ik ook geprobeerd. Er staat in het dos-scherm alleen geen default gateway.
Wel een "standard gateway", IP: 192.168.5.1

Maar als ik dit invoer in me browser kom ik terecht bij het configuratiescherm van me Livebox(modem).

Kan het misschien te maken hebben met het feit dat ik m'n draadloze netwerk niet beveiligd heb? :?

:O |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( :O

Verwijderd

standaard gateway is ook goed ;)
haal je livebox eens uit je router en probeer het dan nog eens, je krijgt nu kennelijk een ip-adres van je livebox...

Verwijderd

Topicstarter
Best wel vreemd, ik heb hem er uit gehaald, nog eens geprobeerd, maar nu staat er niets meer bij "Standaard gateway" :?

Verwijderd

[message=23854949,noline]Laptop_user schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 7:43/message]:
Best wel vreemd, ik heb hem er uit gehaald, nog eens geprobeerd, maar nu staat er niets meer bij "Standaard gateway" :?
wat staat er verder wel?
een ipadres dat begint met 169.254.x.x ??

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad, dat staat er 2 plekjes boven. Dat heb ik ook ingetypt (nog steeds zonder de livebox erin overigens)(ik weet niet of dat uitmaakt) maar werkt dus ook niet. Erg vreemd, maar zou het niet iets te maken hebben met de beveiliging van het netwerk, niet beveiligd namelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:51:
Ja, inderdaad, dat staat er 2 plekjes boven. Dat heb ik ook ingetypt (nog steeds zonder de livebox erin overigens)(ik weet niet of dat uitmaakt) maar werkt dus ook niet. Erg vreemd, maar zou het niet iets te maken hebben met de beveiliging van het netwerk, niet beveiligd namelijk.
Oké,

je router geeft dus geen ip-adressen af. Hoe heb je hem gereset?
het is de bedoeling dat je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen...

deze dus:

b. Restoring the Factory Defaults
Press and hold the Reset button for 10 seconds then release it. When the
Power/Ready light becomes solid again, the restore is complete.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon het reset-knopje aan de achterkant van de router ingedrukt. Met de netvoeding heb ik niets gedaan, maar ik denk dat dat niets uitmaakt(de netvoeding). Hoe kun je hem dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:01:
Ik heb gewoon het reset-knopje aan de achterkant van de router ingedrukt. Met de netvoeding heb ik niets gedaan, maar ik denk dat dat niets uitmaakt(de netvoeding). Hoe kun je hem dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
zo:
b. Restoring the Factory Defaults
Press and hold the Reset button for 10 seconds then release it. When the
Power/Ready light becomes solid again, the restore is complete.

Verwijderd

Topicstarter
O sorry dat had ik niet gelezen, zal het ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
OOOOOOO, hij doet het weer

BEDANKT

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Pagina: 1