Toon posts:

Gratis MSI maker.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.682 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet een freeware msi maker? Ik wil setup bestanden aanpassen zodat mensen alleen op i agree hoeven te toetsen en dat de rest vanzelf wordt ingevuld. Net zoiets als hitmanpro, als je die start installeert hij de andere software zelf.

Ik zoek een heel simpel werkend progje en het lifst freeware.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welk OS heb je ? Als het XP is msiexec.exe

[ Voor 45% gewijzigd door Herby op 26-07-2005 16:22 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp pro.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.softpedia.com/...up-creators/MAKEMSI.shtml

Als je er meer wil hebben klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij hoe het ongeveer werkt???

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Waarom niet gewoon de msi silent installeren (je krijgt wel de windows installer ff te zien):

msiexec /i <path\msi> /qb
(beperkte interface)

of

msiexec /i <path\msi> /qn
(volledig silent)

[ Voor 18% gewijzigd door Darth Malak op 26-07-2005 16:25 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Setup bestanden aanpassen is denk ik niet zo makkelijk omdat de installscripts gewoon gecompiled worden.

Een single klik install van 3rd-party software is ook niet altijd mogelijk. Ze moeten de optie "silent install" hebben, anders lukt het niet.

Je zou kunnen kijken naar NSIS. Is opensource, gratis en is ontwikkeld door NullSoft. Ik werk er nu kort mee en het is vrij simpel in gebruik. Het bouwt alleen geen msi packages.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

hmm... bovenstaande suggestie werkt wel maar zal bij jou waarschijnlijk niet zomaar werken aangezien je allerlei zaken automatisch will hebben ingevuld... je zult hiervoor wise package studio ofzo nodig hebben.

Met een vb script kun je wel bepaalde zaken uit een MSI strippen (is immers gewoon een database) maar ik vraag me af of hier freeware appliacaties voor te krijgen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 26-07-2005 16:32 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Toch wel... aanpassen is heel goed mogelijk aangezien het gewoon een database is. Je kunt deze met vbscript bijv. aanpassen.
Standeman schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:24:
Setup bestanden aanpassen is denk ik niet zo makkelijk omdat de installscripts gewoon gecompiled worden.

Een single klik install van 3rd-party software is ook niet altijd mogelijk. Ze moeten de optie "silent install" hebben, anders lukt het niet.

Je zou kunnen kijken naar NSIS. Is opensource, gratis en is ontwikkeld door NullSoft. Ik werk er nu kort mee en het is vrij simpel in gebruik. Het bouwt alleen geen msi packages.

• Herby

Herby

Stalknecht

pulleke schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:27:
hmm... bovenstaande suggestie werkt wel maar zal bij jou waarschijnlijk niet zomaar werken aangezien je allerlei zaken automatisch will hebben ingevuld... je zult hiervoor wise package studio ofzo nodig hebben.

Met een vb script kun je wel bepaalde zaken uit een MSI strippen (is immers gewoon een database) maar ik vraag me af of hier freeware rommel voor te krijgen is.
Freeware rommel :? nouja goed. Wil je nu zelf meerde setups aanroepen (zoals hitman pro) of wil je gewoon een setup strippen van vragen en aan 1 stuk door laten gaan? In het laatste geval msiexec.exe en lees de parameters is door leer je een hoop van :)

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif probeer dat knopje eens is beter als 2 keer achter elkaar posten

[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 26-07-2005 16:31 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:13

Shunt

Boe

probeer eens wininstall 2003 le.
Ik heb hier een hoop mee gewerkt in een aantal projecten. werkt heerlijk simpel en het is gratis :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

excuse me.. ik heb helemaal niks tegen freeware... komt zelfs vaak het beste uit voort.... post is aangepast.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verkeerde beentje vannochtend?? :Z
offtopic:
[afbeelding] probeer dat knopje eens is beter als 2 keer achter elkaar posten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even kijken of het me lukt met windows installer. Ik wil gewoon dat als iemand het progje installeert dat ze alemaal hetzelfde zijn ingesteld. Sommige mensen gaan andere dingen aanvinken wat niet moet en soms werkt de software niet goed. als ik nou de belangrijkste opties al heb gekozen hoeven zijn daar niet mee te klooien en heb ik gelijke progjes...

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:36:
Ik ga even kijken of het me lukt met windows installer. Ik wil gewoon dat als iemand het progje installeert dat ze alemaal hetzelfde zijn ingesteld. Sommige mensen gaan andere dingen aanvinken wat niet moet en soms werkt de software niet goed. als ik nou de belangrijkste opties al heb gekozen hoeven zijn daar niet mee te klooien en heb ik gelijke progjes...
Dit kun je heel goed doen met msiexec

@Pulleke Ik wijs je even vriendelijk op een algemene regel ;) maar wat wil je nu precies zie nog even mijn vorige vraag

offtopic:
ik zie ineens dat pulleke niet de TS beetje verwarrend

/me HerbyNL loopt naar de koffieautomaat

[ Voor 90% gewijzigd door Herby op 26-07-2005 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
het liefst wil gewoon een setup strippen van vragen en aan 1 stuk door laten gaan dat lijkt me wel het beste.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://msdn.microsoft.com...us/msi/setup/orca_exe.asp

Kun je MSI's mee aanpassen. Of het is wat je wil mag je zelf uitzoeken, daar heb ik me niet in verdiept.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

pulleke schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:35:
Verkeerde beentje vannochtend?? :Z

[...]
offtopic:
Deze opmerkingen kun je vervolgens in een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif (topic report) melden. :)

@Eri: [google=freeware msi maker] moet volgens mij wel meer dan genoeg resultaten leveren. ;) Dat was een stap die je zelf al had moeten maken voordat je hier een topic op GoT opende. Ik zou je willen adviseren om Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens goed door te lezen over wat we hier verwachten van jou bij het starten van een topic. Gezien ik een hele hoop informatie mis sluit ik het topic. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.