Toon posts:

OSX Tiger: hoe /etc/hosts te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag dat OSX Tiger /etc/hosts gebruikt bij DNS lookups en volgens mij maakt hij nu alleen gebruik van netinfo. Weet iemand hoe je kan zorgen dat netinfo /etc/hosts ook gaat gebruiken?

Thanx!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:49

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, die had ik ook gevonden maar omdat ie zo oud was (2002) heb ik er niets mee gedaan... Zojuist toch even geprobeerd maar niutil is een niet-bestaande applicatie in Tiger...

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Wil je /etc/hosts gebruiken op je Mac, dan moet je zorgen dat de resolving order aan wordt gepast. Normaal gesproken wordt namelijk alleen de Net Info database geraadpleegd...

Momentje... Heel ff zoeken...

Ah, gevonden dankzij m'n "Mac OSX Panther for UNIX geeks" boek :) Best prettig boek trouwens... In /Applications/Utilities vind je de applicatie Directory Access. In het tab-blad Services zie je de optie "BSD flat files and NIS"... Enable die en het hoort te werken :)

Maar de Netinfo Manager gebruiken is voor hosts ook niet lastig. Goed, het is meer omslachtig dan /etc/hosts, daar heb je gelijk in...

Liege, liege, liegebeest!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, ik kan me niet herinneren dat ik iets aan heb moeten passen om /etc/hosts iets te laten doen. Laatste keer was volgens mij in OSX 10.2.

Waarschijnlijk zit je tegen de cache van lookupd aan te hikken. Typ nadat je iets toe hebt gevoegd eens 'lookupd -flushcache' en probeer dan eens een ping naar die naam?

Even gecheckt. Als ik in /etc/hosts een regel toevoeg en die probeer te pingen werkt dat prima. En BSD/flat files staat gewoon uit hier. Directory Access is ook meer voor authenticatie, trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 26-07-2005 17:40 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:36:
Ah, gevonden dankzij m'n "Mac OSX Panther for UNIX geeks" boek :) Best prettig boek trouwens... In /Applications/Utilities vind je de applicatie Directory Access. In het tab-blad Services zie je de optie "BSD flat files and NIS"... Enable die en het hoort te werken :)
Thanks! Dat was em inderdaad :D Die ben ik nog niet op internet tegengekomen bij mijn google zoektocht naar 'tiger' en '/etc/hosts' ;) Toch handig zo'n boek :P

ps. cyber.. ik las idd op internet ook dat het in sommige versies wel standaard werkte maar in Tiger dus blijkbaar niet? Weird... overigens stond bij mij 'Netinfo' uitgevinkt in de Directory Access applicatie en die gebruikte hij ook toch echt. :) weird

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 01:03 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Ik heb ook tiger, werkt hier prima. NetInfo en BSD/flat files beide uit. Zoals ik al zei gaat dat alleen om users en groups.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:22:
Mja. Ik heb ook tiger, werkt hier prima. NetInfo en BSD/flat files beide uit. Zoals ik al zei gaat dat alleen om users en groups.
Werkt het bij jou dan ook op de GUI? Want ik kan doen wat ik wil in /etc/hosts, maar zonder die optie werkt het echt niet in bijv. Safari. Pingen werkt (uiteraard) wel.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, werkt prima.

Pagina: 1