[FTP] FTP via IIS 6.0

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Ik probeer een FTP verbinding op te zetten met IIS, 1 website aangemaakt met hieronder virtual directory's, lokaal op de server (win2k) gebruikers aangemaakt met dezelfde naam als deze virtual directory en via NTFS de juiste rechten op de juiste map toegepast.
Als ik nu extern een FTP gaat opbouwen door FTP:\\IP en de juiste gebruikersnaam en wachtwoord intyp komt hij goed terecht in de juiste map.

Het probleem is echter als ik dit met Windows Commander doet, kan ik ook in de andere virtual directory's kijken.
Dit komt doordat op elke virtual directory via NTFS de rechten van \\servernaam\users toe staat gevoegd (dit staat standaard zo)
Als ik deze rechten weghaal kan ik er helemaal niet meer bij, niet via FTP maar ook niet meer lokaal, ook al staat de lokale user en domain admin zelf wel als full control ingesteld, in deze map (die dus als virtual directory staat ingesteld in IIS) kan niet meer gekeken worden, met geen enkele user meer.

Het is dus de bedoeling dat de juiste gebruiker alleen in zijn virtual directory kan kijken, en nergens anders.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Even een flinke kick in dit topic.

Ik zit met hetzelfde probleem(daarom de kick, zonde om nieuw topic voor te openen), gebruik alleen geen virtuele directory's. Heb jij of iemand hier ondertussen al een oplossing voor?

Ik heb ook geprobeerd met isolating users, maar dan krijg ik het niet voor elkaar om een 'superuser(admin)' account te maken die wel in alle mappen kan kijken(dus ook in de root). Dan krijg ik een melding dat de root van die user niet gevonden kan worden.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ik heb een ftp draaien met iis6.

Op de ftp server heb ik de anonieme toegang uitgeschakeld, waardoor je moet inloggen om toegang te krijgen.

In de ftp root heb ik de directories aangemaakt voor de gebruikers. deze gebruikers zijn alleen lid van de groep ftp gebruikers.

per user directory heb ik op NTFS niveau de rechten ingesteld (administrators volledig en de user alles behalve full control).

Na controle blijkt dat de users alleen in hun eigen directory kunnne (en eventueel in een publieke directory (lees rechten ftp gebruikers groep))\

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Ja, ok.. Maar heb je dan ook een administrator account die wel in alle mappen kan kijken?

Verwijderd

niemand? :?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:26:
Ja, ok.. Maar heb je dan ook een administrator account die wel in alle mappen kan kijken?
Als je de home directory voor een administrator instelt op de hoofddirectory waar alle andere mappen staan volgens mij wel.
Ik heb het draaien via Filezilla, imo een stuk beter als IIS, ook kwa beveiliging enzo

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

EJVL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:50:
[...]

Als je de home directory voor een administrator instelt op de hoofddirectory waar alle andere mappen staan volgens mij wel.
Ik heb het draaien via Filezilla, imo een stuk beter als IIS, ook kwa beveiliging enzo
Nja dat dacht ik ook, maar werkt dus niet. Dan geeft ie melding(in command prompt) dat 'users main(of root) directory was not found' omdat je in de map LocalUser de juiste mappen aan moet maken.

En ik loop stage, en krijg hier de opdracht om dat voor elkaar te krijgen voor weer iemand anders. En diegene heeft het al een I.I.S. en wil niet naar ander programma uitwijken.. Dus dat is ook geen optie |:(

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:47

McMiGHtY

- burp -

iisweb draaien, hiermee zet je de rootfolder en rootdir per gebruiker. Dit heb ik zelf draaien in Active Directory Isolating.
Pagina: 1