[XSLT] Stylesheet beperken toegang

Pagina: 1
Acties:

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
Weet iemand of ik ervoor kan zorgen dat de XSLT stylesheet die ervoor zorgt dat de XML informatie van mijn site in (X)HTML wordt omgezet, ook alleen voor dit doel gebruikt kan worden?

Dat wil zeggen, de XSLT file kan niet handmatig geopend worden en kan ook niet als stylesheet gebruikt worden vanuit een andere site.

Dit kan misschien door de toegangs eigenschappen van de directories op mijn webserver goed in te stellen. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn het compilen van een XSLT stylesheet naar een binary formaat.

Iemand die hier ervaring mee heeft of mij op weg kan helpen?

Verwijderd

op de server de transform uitvoeren? ben je ook al niet meer van de UA afhankelijk om dat te doen

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Het lijkt mij dat dat niet mogelijk is, een browserrequest is een browserrequest, en of die nu rechtstreeks naar de rechtstreeks XSLT-file gaat (zoals jij niet wil) of onrechtstreeks omdat er naar verwezen wordt in de XML-file (zoals het enkel mogelijk zou moeten zijn dus), een request is een request. En volgens mij kan je een XSLT-file niet compilen, wel kan je het in bepaalde mate obfuscaten, maar dat stelt ook niet zo erg veel voor op gebied van beveiliging.

Als je het geheim wil houden, doe het dan dus gewoon serverside zoals mophor zegt :).

Skat! Skat! Skat!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
coubertin119 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:35:
Het lijkt mij dat dat niet mogelijk is, een browserrequest is een browserrequest, en of die nu rechtstreeks naar de rechtstreeks XSLT-file gaat (zoals jij niet wil) of onrechtstreeks omdat er naar verwezen wordt in de XML-file (zoals het enkel mogelijk zou moeten zijn dus), een request is een request. En volgens mij kan je een XSLT-file niet compilen, wel kan je het in bepaalde mate obfuscaten, maar dat stelt ook niet zo erg veel voor op gebied van beveiliging.

Als je het geheim wil houden, doe het dan dus gewoon serverside zoals mophor zegt :).
hmm dat is jammer. Ik zag wel 1 of ander project bij apache wat betreft compiled xslt maar dit leek me nog niet af.

Wat betekent UA? Overigens is server side wel een mogelijkheid, maar dan moet ik ASP gebruiken en wordt het door de online parser van microsoft getransformeerd naar xhtml. Ik heb net PHP een beetje onder de knie en bovendien zuigt ASP :).

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

UA = user agent. Mooi woord voor "browser".

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Niet per se hoor drm, en dat zou jij wel moeten weten :P. Googlebot is ook een useragent, en de crawler van archive.org is ook niet echt wat je een browser noemt :).

Skat! Skat! Skat!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

coubertin119:
Niet per se hoor drm, en dat zou jij wel moeten weten :P. Googlebot is ook een useragent, en de crawler van archive.org is ook niet echt wat je een browser noemt :).
Dat valt te bediscussieren ...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

ze browsen (kijken rond), dus op zich wel een browser. Maar ik doelde idd ook voornamelijk op deze groep, die zijn iha niet zo bedreven in xsl transformaties volgens mij

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Whiskeyjack schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:05:
Wat betekent UA? Overigens is server side wel een mogelijkheid, maar dan moet ik ASP gebruiken en wordt het door de online parser van microsoft getransformeerd naar xhtml. Ik heb net PHP een beetje onder de knie en bovendien zuigt ASP :).
Je kan daar prima php voor gebruiken, zie PHP's XSLT functinos.

edit:

Verkeerd gelezen. Je kan waarschijnlijk alleen maar ASP gebruiken. Maar dan nog, zo veel werken kan het niet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door chris op 26-07-2005 18:12 ]

Pagina: 1