Gestoord wordt ik van dat gebrom

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik word er echt helemaal geflipt van. Me server is een oude p90 en die fans (welke geen id) brommen als een gek... dan moet ik weer een trap tegen me pc verkopen en dan houd het wel ff op.
Me normale pc een Cel.450 heeft dat ook weleens alleen trap ik daar niet tegen.
Heeft iemand hier een goeie oplossing voor. Ik wil gewoon dat die p90 (deze staat namelijk altijd aan) gewoon STIL! is.

Alvast bedankt

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

Muggie

8 pm

Maak de kast eens open en kijk even of er niks tegen de fan aanzit (ide-kabels, stroomkabels, audiokabels), haal de fan eraf maak um helemaal schoon en draai alle schroefjes zo vast mogelijk. Mocht dit allemaal niet helpen, nieuwe fan kopen.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Als mijn PC uit gaat dan wordt het zo stil in mijn kamer dat het bijna pijn aan mijn oren doet.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Waarschijnlijk is het de FAN van de voeding, die kun je gewoon vervangen door een andere, er zijn extra stille verkrijgbaar, je zou ook kunnen kijken hoe warm het ding is als je alle FAN's los trekt, als hij niet veel staat te doen zou het kunnen dat je best zonder FAN's kunt.

• php
  • Niet online

php

Heb ik ook een tijdje met een ouwe bak gehad, lagers van de fan uitgelopen, krijg je met glijlagers (is goedkoop)

Nieuwe fan (waarschijnlijk in je voeding) en je bent weer klaar.

Verwijderd

Ik heb hier een mooie Tulip 486 DX 50MHz staan ! Hup 32mb erin, zat sowieso geen fan op de proc. fan uit de voeding gehaald (145W). En hardeschijf valt na 5 minuten uit. Geen omkijken naar. Is muisstil, tenminste als de HD uit staat. Er zit een 2,1 Gb seagatetje in. Is een kleine fileserver en werkt verder prima als proxy voor m'n @home kabelmodem.

Verwijderd

fan uit de voeding gehaald (145W).
Je hebt er wel een brandblusser naast staan, neem ik aan. >:)

Verwijderd

Nou, je bent niet de eerste die vraagt of dat wel goed gaat, een voeding zonder fan. Daarom heb ik het ook eerst even een tijdje aangekeken. De kap is eraf, dus de computer heeft altijd wel wat koeling. Maar verder staat hij met de kant waar eerst de koeler zat voor de voeding (nu helemaal open) recht voor een rooster dat op de kruipruimte onder het huis aansluit. Nu is het altijd erg koel in de kruipruimte. Ook tijdens een warme zomerdag blijft het er altijd een graad of 18. En er komt altijd een klein briesje uit. Dus eigenlijk heb ik zo een gratis, geruisloze ventilator. Die bovendien nooit kapot kan gaan. Het werkt nu al een maand of 4 goed. In het begin voelde ik altijd even of het ging met de warmte. Tegenwoordig kijk ik er niet eens meer naar om. En het is natuurlijk een lichte voeding. 145W is niet veel en het hoeft ook niet veel te voeden. Er zit niet eens een diskdrive of cdrom speler in en de HD staat ook het grootste gedeelte van de tijd uit. Het valt dus wel mee allemaal.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

welk merk/model kun je het beste nemen om de voedingsfan te vervangen want ik vindt de fan van mijn voeding van mijn Hx08 teveel herrie maken en om hem er nou uit te halen en geeneen voor terug te zetten vindt ik een beetje teveel risico nemen
(wordt de voeding toch echt wel te warm)
En ik hou niet van gokken :)

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

Voeding zonder fan kan mits:

of zelf hard blazen
of kap open laten, geeft echt voldoende koeling.

De boel in een koelkast zetten kan ook, maar as de stroom uitvalt, dan wordt je peeceetje zeiknat en kan je 'em weggooien, maar da's maar een detail.

Verwijderd

Als de fan van je voeding een integraal onderdeel is van je airflow in de kast is het niet zo'n slim idee natuurlijk.

Verwijderd

1 tip,

KOOP EEN COMPAQ!!

Verwijderd

1 tip, koop GEEN compaq

Verwijderd

COMPAQ? ikke kijken, ja ik zit toch op gathering.TWEAKERS.net. Hoe kun je dan in GODSNAAM zoiets zeggen????

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Mijn FEP32 (PPGA koeler) begon ook als een gek te ratelen en trillen enzo.

Trappen hielp soms...maar nooit echt.
De enige goede oplossing was bij mij opnieuw erop zetten...wat steviger aandrukken/draaien enzo.

Anders is je lager versleten.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:23

ChUcKiE

Dus........

Uhmmm, waarom geen COMPAQ, de mensen die zo'n onzin uitkramen hebben nog zeker nooit een compaq en/ep van dichtbij GEHOORD, je hoort um niet!! En hij heeft nog twee ventilatoren ook! (P3-450 model iig)

Dus lul dan niet zo aub, want het ging hier over een stille fan, en niet over het wel of niet goed zijn van COMPAQ computers! Denk eens een keer na voordt aje weer onzin uitkraamt aub...

precies hetzelfde als die eeuwige strijd tussen bijvoorbeeld plextor en HP, alleen maar van die flauwe postings van plextor rules, of juist niet, bah! :( :( :( :( Scheidt er toch een keer mee uit en post alleen relevante dingen! En een relevante posting was in ieder geval zeker die van Centoriun!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ik heb zelf een compaq gehad, dus weet heel goed waar ik over praat, je kunt er dus niet mee tweaken.
Oplossing: rip die ventilator uit een ouwe compaq en zet deze in je eigen bak, goed?

btw. ik prefereer plextor boven hp. :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Chaser; ga dan voor ventilatoren van Papst ( www.papst.com ).
Die zijn erg stil, en met een VarioFan kan je hem temperatuur-geregeld maken.
Kaj.

Verwijderd

Wil je helemaal geen geld uitgeven sloop dan je vent. er ffkes uit. Aan de achterkant van de vent. onder het stickertje zit als het goed is een rubber afdicht plaatje. Rubbertje verwijderen en er 1 a 2 druppeltjes 'naaimachineolie' in doen. Rubbertje erop en met wat geluk heb je weer een prima stille vent.

Works for me :)

Cheers,

Mark
Pagina: 1