AV, IPS, IDS & firewall zouden eigenlijk pas op het 2e plan moeten komen, het zijn slechts lapmiddelen. belangrijk is het OS zo correct mogelijk te configureren, met de nadruk op het afsluiten van systeemprocessen die onnodig poorten openzetten en het werken met LUA voor dagelijks gebruik. in de howto pc-beveiliging vind ik daar bijvoorbeeld niets van terug. (niet dat ik wil beweren er alles van af te weten - de 1025 poort in XP is voor mij nog steeds grotendeels een mysterie helaas)
((/me _heretic_:) als je denkt dat dit een schrale topicstart is, dan heb je gelijk - maar dat komt omdat-ie is afgesplitst door een admin - dus deze ts vormt geen excuus noch precedent om zelf deze schraalheid in een eigen b&v-ts in te voeren
)
edit:overigens ter verduidelijking:deze commentaar hoort naar mijn mening ook nog steeds in de originele draad, maar dit terzijde. tevens dient hij begrepen te worden in het licht van de thuisgebruiker, en niet van de bedrijfsomgeving.
((/me _heretic_:) als je denkt dat dit een schrale topicstart is, dan heb je gelijk - maar dat komt omdat-ie is afgesplitst door een admin - dus deze ts vormt geen excuus noch precedent om zelf deze schraalheid in een eigen b&v-ts in te voeren
edit:overigens ter verduidelijking:deze commentaar hoort naar mijn mening ook nog steeds in de originele draad, maar dit terzijde. tevens dient hij begrepen te worden in het licht van de thuisgebruiker, en niet van de bedrijfsomgeving.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 113297 op 26-07-2005 21:36 ]