Toon posts:

[Access 2000] Comprimeerfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn database van 1,9 Gb ga comprimeren, krijg ik na ongeveer 10 minuten de foutmelding "kan veld Description niet vinden". Nu heb ik voor de tabel, rapport en formulier de beschrijving ingevuld bij eigenschappen, maar krijg desondanks nogsteeds de foutmelding.
Wie o wie kan mij helpen? Want hier bij de helpdesk weten ze ook niets over access.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

veld Description zal in dit geval verwijzen naar een tabel, query, formulier oid die een (foutieve) verwijzing bevat naar Description?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet heb ik nergens een veld Description aangemaakt waarnaar verwezen kan worden en verwijs ik daar ook nergens naar. Tenzij Access dat zelf bedenkt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt 1 tabel, 1 formulier en 1 rapport?

Dan zou ik eerst een backup maken :+ en vervolgens het formulier en rapport wegflikkeren. Kan je kijken waar de constraint zit :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

misschien dat het deze is...

http://support.microsoft.com/?kbid=296389

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas.... Ik heb geen memovelden.

Verwijderd

poging 2: ;)

Error 3799: Could not find field Description - The table definition in one of the tables is damaged. You will need to have the client send the data here. First try running the Access Repair option. If this doesn't work then you will then want to extract all non-corrupted tables into a new access database. Using the import option. Then reconstruct the damaged table.

Verwijderd

Mogelijke oplossing:
Maak een nieuwe lege database en importeer de objecten uit je oude.

Als je gaat comprimeren zorg dan dat je genoeg schijf ruimte en geheugen hebt

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt allemaal niet :(
Maar gevraagd of er een backup van vorige week neergezet kan worden, kijken of die nog wel in orde is.
Pagina: 1