IMAP voor delen Thunderbird mailbox? Altijd duur op Windows?

Pagina: 1
Acties:

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54
Ik heb hier twee bijna identieke workstations, verbonden via 100MBit netwerk. Ik wil de mailbox hiervan (inclusief Sent Messages, etc.) ook op beide PC's identiek hebben. 's Ochtends wordt op #1 gewerkt, 's middags op #2. Op #1 staan de mailtjes, want die PC staat 24/7 aan.

Er zijn meerdere (schijnbare) opties:
  1. Mailbox op #2 via Windows Netwerk Share geopend.
  2. Mailbox voor elk gebruik op #2 kopieeren vanaf #1.
  3. Mailbox op #2 via IMAP-server op #1.
Hiaten:
  1. Via Netwerk Share blijkt gruwelijk langzaam tot onmogelijk, inladen duurt minstens een kwartier.
  2. Synchroniseren is erg foutgevoelig; stel dat je vergeet te synchroniseren, dan loopt het al niet meer synchroon.
  3. De meest ideale optie, werkt perfect. Gebruik nu demo-versie van Mailtraq Professional. Nadeel: volledige licentie kost meer dan EUR 200,-
De vraag: zijn er meer goede opties? Is er een goedkope IMAP-server die op Windows XP draait?

Ik had geprobeerd Exchange te installeren, maar dat bleek alleen voor Windows 2003 te zijn ofzo.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

Hoicks

Techno!

Mercury Mail server doet het bij mij al minimaal een jaar prima op windows 2000 Advanced Server en is gratis te verkrijgen. (http://www.pmail.com/)

Denk dat deze ook wel goed op XP draait.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoicks op 26-07-2005 12:31 ]

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 21:58
boe
Modbreak:Als je niets nuttigs te melden hebt, niet reageren :/

[ Voor 92% gewijzigd door pasta op 26-07-2005 13:07 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54
Bedankt Hoicks, Mercury Mail lijkt perfect te werken. Mercury haalt de mail nu op bij pop.planet.nl, en zet de mail in een mailbox, en Thunderbird op #1 opent de mailbox perfect. Ik ga 'm zo instellen op #2.

Verwijderd

[OFFTOPIC] Robbert wil je zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen? SPOED.
Pagina: 1