Smartstart 7.10 op HP G3 ML570 lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Onlangs een nieuwe HP G3 ML570 aangesloten. Maar de configuratie met de meegeleverde Smartstart 7.10 lukt niet. Na het laden van de drivers kom ik in een Linux(UNIX?) bash terecht in plaats van in het standaard configuratie scherm. Zonder dat scherm is het voor mij onmogelijk om de smart array controler of het OS te installeren. Heeft iemand een oplossing of is dit 'probleem' bekend?
Misschien is het ook handig om te weten dat ik voor het de bash de melding krijg 'unable to stat /mnt/cdrom/update-rom' of iets in die richting. Het ligt niet aan de cdrom want er zijn meerdere cd's geprobeerd.

edit:
Na wat geneus op het support forum blijkt de SmartStart 7.10 software niet geschikt voor de ML570 G3. Dus er word een nieuwe CD met SmartStart 7.20 geleverd.

[ Voor 16% gewijzigd door uruviel359 op 26-07-2005 12:35 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Gewoon effe bij HP downloaden.....

PNS :?

• uruviel359
PNS is op dit moment geen optie omdat er nog in het geheel geen OS op staat. En dat alleen kan als er een of meerdere logical devices zijn. Ook het downloaden van de software is, op deze werkplek, niet je van het. Een 'normale' ADSL (zonder proxy) verbinding voor de ICT afdeling is bij het ministerie van Justitie nog niet helemaal doorgedrongen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

uruviel schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:57:
[...]

PNS is op dit moment geen optie omdat er nog in het geheel geen OS op staat. En dat alleen kan als er een of meerdere logical devices zijn. Ook het downloaden van de software is, op deze werkplek, niet je van het. Een 'normale' ADSL (zonder proxy) verbinding voor de ICT afdeling is bij het ministerie van Justitie nog niet helemaal doorgedrongen
Ik denk dat er bedoelt wordt dat het topic niet PNS waardig is. (PNS is in dit geval, Professional networking & Servers)

[ Voor 32% gewijzigd door Equator op 26-07-2005 15:54 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

uruviel schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:28:
Onlangs een nieuwe HP G3 ML570 aangesloten. Maar de configuratie met de meegeleverde Smartstart 7.10 lukt niet. Na het laden van de drivers kom ik in een Linux(UNIX?) bash terecht in plaats van in het standaard configuratie scherm. Zonder dat scherm is het voor mij onmogelijk om de smart array controler of het OS te installeren. Heeft iemand een oplossing of is dit 'probleem' bekend?
Misschien is het ook handig om te weten dat ik voor het de bash de melding krijg 'unable to stat /mnt/cdrom/update-rom' of iets in die richting. Het ligt niet aan de cdrom want er zijn meerdere cd's geprobeerd.

edit:
Na wat geneus op het support forum blijkt de SmartStart 7.10 software niet geschikt voor de ML570 G3. Dus er word een nieuwe CD met SmartStart 7.20 geleverd.
Smart start cd's laden vroegah met een windows schil maar sinds langere tijd alweer met een linuxschil. Je Smart array controller kun je ook zonder smart start configuren..... door gewoon op F8 ofzo te drukken kun je prima arrays etc aanmaken en gewoon booten vanaf de windows server cd. Nadien kun je alsnog de agents etc erop installeren.... Dit is inderdaad niet echt PN&S worthy topic.

• uruviel359
Lock maar.

• uruviel359
offtopic:
Pure nieuwsgierigheid, maar waar zit je bij ICTRO :? * uruviel359 heeft daar 3,5 jaar gewerkt o.l.v. C. Koot
[oftopic[
Ik ben een scholier met vakantiewerk :p . Zit op de afdeling SAFIR van Justitie (lange houtstraat).
Ben inderdaad niet echt een pns (17 jaar... maar ervaring moet je toch ergens op doen?).
[oftopic]

[ontopic]Het topic kan gelocked worden of verplaatst worden[ontopic]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

<knip>

[ Voor 97% gewijzigd door Equator op 26-07-2005 15:54 ]

Verwijderd

Dusch.