Toon posts:

[XP] "Tweak" vraagje PC geheugen sneller maken?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik lees op de site van planetinternet het volgende:

http://www.planet.nl/plan...ontentid=599425/sc=6d3a48

Kan dit nou echt? Wordt je geheugen nu wat sneller?
Zelf heb ik 1,5 gig. Dus het minimale van 512 mb heb ik zeker.
Ik heb winxp home en geen winxp pro.

Maar op een andere site (link ben ik vergeten) lees ik dit:

"Windows 2000 runs better when you enable the option to use minimum Pagefile usage by editing the following key to 1:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ Memory Management \ DisablePagingExecutive=1

However, Windows XP runs much smoother in multi-tasking environments with its default setting of 0. So don't get the idea that WinXP is similar to Windows 2000 and change this value. Keep it at its deafult setting of 0. That's the mistake I made and looks like I'm paying for it now!"

Groetjes,

Mart

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Oei.... Dit is wat we hier noemen een Search vraag.
Dit had je makkelijk kunnen vinden in de search of de FAQ's, aangezien het al vaker is langsgekomen.

Maar zo uit mijn hoofd, kun je het beter niet doen, aangezien Windows die pagefile verwacht, dus zodra je m uitzet kan dit leiden tot conflicten in je systeem.

[ Voor 81% gewijzigd door vormstreber op 26-07-2005 13:16 ]

www.gijsbesselink.com

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

vormstreber schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:14:
Oei.... Dit is wat we hier noemen een Search vraag.
Dit had je makkelijk kunnen vinden in de search of de FAQ's, aangezien het al vaker is langsgekomen.

[url=http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=DisablePagingExecutive&data%5Bboolean%5D=OR&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bxq%5D=&data%5BxDB%5D=&data%5BxFILTERS%5D=&select_forum]Kijk maar{/url]

Maar zo uit mijn hoofd, kun je het beter niet doen, aangezien Windows die pagefile verwacht, dus zodra je m uitzet kan dit leiden tot conflicten in je systeem.
En dat niet alleen: op bepaalde systemen wordt Windows alleen maar trager, ook als je 1024mb hebt :( Dat deze 'tweak' zo weidverspreid is, heb ik nooit begrepen...

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 26-07-2005 13:16 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Motrax schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:16:
[...]

En dat niet alleen: op bepaalde systemen wordt Windows alleen maar trager, ook als je 1024mb hebt :( Dat deze 'tweak' zo weidverspreid is, heb ik nooit begrepen...
Precies. Als dit zou werken, waarom zou Microsoft dit zelf niet standaard door Windows laten uitvoeren.

www.gijsbesselink.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit - verder - zoek eens rond op 'disablepagingexecutive' en je krijgt er erg veel meningen over ofdat deze aanpassing nou echt 'werkt' of juist niet :)

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-03 21:32

chaser

of ik die registerinstelling nou verander in mijn computer of niet mijn HDDs blijven ratelen
heb ook 1024mb ram en gebruik W2k maar toch word er maar maximaal +/- 400mb ram gebruikt volgens taakbeheer
heb ook al eens geprobeert om het wisselbestand uit te zetten maar dan gaan er verschillende programma.s over de rooie waaronder bv photoshop

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Pagina: 1