Toon posts:

probleem met xpertvision6600gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik heb onlangs een xpertvision 6600gt gekocht zonder garantie helaas.
De kaart start helemaal niet op dat wil zeggen de fan wel.Heb de extra stekker aangesloten op mijn chieftec voeding van 360w.
Mijn msi mobo heeft een ledbracket waarop je kan zien waar het mobo is in het opstart pro6 waar hij blijft hangen is daar waar hij gaat zoeken naar evt vga onboard.
Het mobo begint niet te piepen of raar te doen hij start gewoon niet door.
Monitor krijgt ook geen signal
Heb hem ook in een ander systeem gehad het zelfde verhaal alleen geen led bracket(maar probleem oogt het zelfde); voeding van deze pc is ook maar 300w..
Mijn vraag is ziet iemand een mogelijkheid om nog wat dingen te testen met zo'n kaart het zou goed kunnen dat er in de bios iets fout zit.(misschien wel een bad flash).
Een beetje hulp zou ik hier wel kunnen gebruiken ben een leek met videokaarten.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Wat je zou kunnen doen is een oud pci kaartje inbouwen naast de agp kaart. Start hiermee. Eenmaal in windows aangekomen zou je het kaartje kunnen onderzoeken op een foute bios. Hier zijn zat tooltjes voor...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Een pc met een onboard vga zou dat ook willen of krijg je dan problemen met opstarten?

Maar als ik dit eenmaal gedaan heb hoe weet ik dan wat er aan de bios niet goed zou zijn?
Is er iemand met een back-up van een bios voor een xpertvision6600gt(agp) waarmee ik hem zou kunnen flashen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:20:
Een pc met een onboard vga zou dat ook willen of krijg je dan problemen met opstarten?

Maar als ik dit eenmaal gedaan heb hoe weet ik dan wat er aan de bios niet goed zou zijn?
Is er iemand met een back-up van een bios voor een xpertvision6600gt(agp) waarmee ik hem zou kunnen flashen.
met een onboard vga moet het ook werken alleen zal je mischien even in moeten stellen in het bios welke video kaart hij standard moet aanspreken, maar volgens mij staat de onboard meestal wel als stanadard ingesteld.
Maar ik neem aan dat je de videokaart niet nieuw heb gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar nog voor veel te veel geld als hij echt kapot blijkt zijn.

Nee in mijn pc met vga onboard krijg ik het niet voor elkaar en ik heb geen pci kaart liggen alleen maar agp versies.

Verwijderd

Ik denk dat de videokaart echt dood is, aangezien je hem ook in een ander systeem heb getest.
Ik zou terug gaan met die videokaart van wie je hem gekocht heb.

uiteindelijk kom het op het zelfde neer of je die kaart test naast een agp of onboard videokaart

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand toevallig een bedrijf dat videokaarten repareerd?
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hij niet meer te repareren is.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:42:
weet iemand toevallig een bedrijf dat videokaarten repareerd?
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hij niet meer te repareren is.
Kapotte videokaarten repareren is zo goed als onmogelijk omdat het hier een geavanceerd stukje hardware betreft. Ff heel de pcb door meten en hier en daar wat condensatoren/weerstandjes vervangen gaat niet zo 1,2,3......

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1