Toon posts:

input output error tijdens branden van cdtje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kreeg gisteren tijdens het branden deze error:

?: I/O error. : scsi sendcmd: retryable error
CDB: 2A 00 00 02 73 81 00 00 1A 00
status: 0x2 (CHECK CONDITION)
Sense Bytes: 70 00 03 00 02 70 E4 0A 00 00 00 00 0C 00
Sense Key: 0x3 Medium Error, Segment 0
Sense Code: 0x0C Qual 0x00 (write error) Fru 0x0
Sense flags: Blk 159972 (not valid)
cmd finished after 0.073s timeout 180s
ERROR: Write data failed.
ERROR: Writing failed - buffer under run?
ERROR:
ERROR: Writing failed.

iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:28:
kreeg gisteren tijdens het branden deze error:

ERROR: Write data failed.
ERROR: Writing failed - buffer under run?
ERROR:
ERROR: Writing failed.

iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
Je krijgt dus een bufferunderrun.
Wat zijn de specs van je bak en van je fikker om mee te beginnen.

Een bufferunderrun wordt veroorzaakt door data die niet snel genoeg naar de brander gestuurd kan worden.
Zorg er dus voor dat je snel genoeg de data kunt verplaatsen en dat er geen progs op de achtergrond lopen die het zaakje willen blokeren.
Daarnaast kan je fikker ook gewoon dood zijn.

Verwijderd

Tegenwoordig hebben de meeste branders een dermate goede underrun protection dat het wel gigantisch raar moet gaan wil een schijf door underruns echt mislukken. In de regel kan jouw harde schijf makkelijk een keer een steek laten vallen zonder meteen de schijf te verprutsen. Nu weet ik overigens niet of dat voor CD in dezelfde mate geldt als voor een DVD, dus het kan best zijn dat je systeem inderdaad te langzaam data aanlevert. In dat geval is het simpel: sluit alle overbodige processen af, defragmenteer je schijf en start geen zware applicaties op tijdens het branden. Kijk of het dan wel werkt. Of probeer een lagere snelheid en kijk hoe je systeem zich dan gedraagt, dan heb je ook een goede indicatie of het aan de snelheid ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een amd 2800+
moederbord - nvidia nForce 2

1024 geheugen

brander een nec 1300a

Hier voor had ik altijd emule en azureus op de achtergrond lopen (nooit een probleem mee gehad)

vanmorgen nog een nieuwe bios driver voor de brander geinstall heft niet geholpen kreeg dezelfde error ( en had emule en azureus uit staan ).

Oh ja brand altijd op 4 speed

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 11:50 ]

Verwijderd

Mijn ervaring is dat met sommige combinaties van software de Java-omgeving waar Azureus in draait soms gezeik geeft bij branden op hoge snelheid, maar dat is echt puur persoonlijk en bovendien heb jij het nu uitgeschakeld. Sowieso, op welke schijfjes fik je? Al eens andere media geprobeerd (RW als je niet continu schijven wilt verneuken)? Gebeurt dit vaker of is dit de eerste keer?

OK, zie dat je op 4X brandt. Ik heb ooit eens iemand hier horen zeggen dat sommige schijfjes het juist beter doen op een hogere snelheid, omdat ze gewoon niet meer gemaakt zijn voor viervoudige snelheid (mijn ouwe A-Open kon niet eens meer onder de 8X branden). Hoe manifesteert die error zich trouwens? Gaat je buffer echt langzaam naar beneden of is het gewoon out of the blue, bam ineens error?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nou een paar keer opgelet, en tijdens het branden is hij al over de helft en dan zie ik die error verschijnen, ik brand met het proggie Burrrn en hij gaat qua % wel verder tot de 100%, maar zie dat het lampje van de brander uit is.

Heb zonet het cdtje getest die vast liep, en van de 18 nummers, liep hij vast bij nummer 10.

hen nog niet getest met een RW

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:33:

==SNIP==

ik brand met het proggie Burrrn en hij gaat qua % wel verder tot de 100%, maar zie dat het lampje van de brander uit is.

hen nog niet getest met een RW
Je zou het ook eens kunnen proberen met erkende kopieerapplicaties ..

Ik noem nero burning rom bijvoorbeeld. Een demo is te verkrijgen via downloads.com
Mochten het dvd-images betreffen (iso,img) dan zou je het ook nog kunnen proberen met dvddecrypter.

Hou je hetzelfde probleem dan zou je de firmware eens kunnen bekijken. Heb je hier misschien aan gesleuteld? of zou je dit eens moeten doen ivm mediacodes.

Wat voor merk schijfjes gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 12:57 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:57:
[...]

Je zou het ook eens kunnen proberen met erkende kopieerapplicaties ..
Please define: 'erkend'
Burrrn is gebaseerd op de cdrdao engine, die algemeen is geaccepteerd, met name in de Linux wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 26-07-2005 13:28 ]

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:59

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Henk007 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:27:
[...]

Please define: 'erkend'
Burrrn is gebaseerd op de cdrdao engine, die algemeen is geaccepteerd, met name in de Linux wereld.
Weet je zeker dat die applicatie de underrun protectie ook AAN zet?

Bij cdrecord moet ik dat in ieder geval altijd handmatig instellen.....

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
thunder7 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:45:
[...]

Weet je zeker dat die applicatie de underrun protectie ook AAN zet?

Bij cdrecord moet ik dat in ieder geval altijd handmatig instellen.....
Weet ik eigenlijk niet zeker, lijkt me van wel. Voor de gelegenheid maar even een vraagje gepost in dit topic @HA.org.
Een ander programma, gebaseerd op dezelfde engine is BurnatOnce. Daarin kun je BurnProof wel aan en uit zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 26-07-2005 21:22 ]

Pagina: 1