Advies nodig met keuze laptop school/gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken van een laptop voor school en thuis.
Alleen ik heb al iets gevonden maar zit een beetje met het feit dat de batterij slechts een levensduur heeft van 2 uur.
Het gaat om de Fujitsu Siemens Amilo 3438.
de belangerijkste specs bij deze laptop vind ik toch wel:

Zeer dun, videokaart 6800GO, 120gb hd ruimte, 1gb geheugen, 17" tft en een zeer goede beeldkwaliteit.

Ook heb ik al een rugzak gevonden waar deze laptop prima in past en dus mee naar schoolgenomen kan worden.
Alleen ik vind de de werktijd van deze laptop heel erg laag en vroeg me daarom af of er ook soortgelijke laptops zijn met deze specs en een langere levensduur van de batterij :)

iemand enig idee? :>

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Als je een langere levensduur wilt, kan je best kijken naar laptops met een 14" scherm. Zo'n groot scherm zuipt battery power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
racoontje schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:08:
Als je een langere levensduur wilt, kan je best kijken naar laptops met een 14" scherm. Zo'n groot scherm zuipt battery power.
ja ok das waar, maar als ik verder kijk voor laptops met dezelfde specs vind ik weinig tot niks in die richting.
meestal zijn ze nog slommer ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een standaardverhaaltje wat ik altijd heb:
Een laptop voor school moet in mijn ogen altijd zo anti gaming mogelijk zijn. Het is een SCHOOL laptop en eenvoudige dingen als typen en powerpoint moeten erop gaan. Een mp3 luisteren ook, maar gamen, dat doe je toch zeker niet op school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan je zeggen dat je als je naar een hogeschool of uni gaat, batterijtijd geen hark uitmaakt omdat je je laptop toch overal aan stroom kunt hangen :) Ik zou niet al teveel eisen stellen aan de batterijtijd of anders kun je meestal nog een krachtigere accu kopen voor je laptop.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:55
racoontje schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:08:
Een 15" voldoet eigenlijk prima, 1024x768 is een nette resolutie, iig; ik werk ermee 8u p/d, 40u p/wk :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Voor de mensen die willen weten wat voor notebok het precies is:
Fujitsu Siemens Amilio M 3438G (17" Sonema + 6800 GO)

Tja vind je het gek dat je maar max 2 uur kan werken op zo een ding, 17 inch scherm vreet veel stroom, net als je 2 harddisks en de rest van je hardware. Ik bedoel als je 4 uur wilt werken dan zou je nog 1kg op mogen tellen aan de zwaardere batterij.

vraagje, waarom in hemelsnaam een 17 inch? met reso 1440x900?
Kan je net zo goed een 15 inch met 1400x1050 nemen imho, daar kan je net zo veel op kwijt als op die 17 inch.

Welke games ga je er op spelen en voor welke software (ofwel wat voor gebruik) ga je hem kopen?
Want om nou elke dag met 4kg aan notebook mee te zeulen, en dan nog eens je schoolspullen ... :X

Ik bedoel kan je dan niet beter thuis gamen? Ik bedoel met een mobe x700 128mb kom je al aardig ver. En 120gb harddisk? Wat wil je allemaal erop zetten wat je niet thuis kan laten?

Ik vind zoals je het nu neerzet meer dat het om te patsen is dan dat je daadwerlijk hebt zitten kijken naar je gebruik (nofi trouwens) .... als je nou verder onderbouwd waarom 17 inch behalve dat het een mooi scherm is, waarom precies die 6800go behalve voor games (en dan vermeld je ook niet welke games je wilt spelen en op welke settings), waarom per se 120gb (wat wil je er allemaal op kwijt) etc ....

Wat kost dan ding en wat is je budget?

Alternatieve 17 inch notebooks, zie Sony en Acer.

edit:
Als je toch thuis blijft wonen waarom dan niet zoals al eerder gezegd een goede 14 of 15 inch notebook en een goede thuis game bak? Ik bedoel je gaat toch niet op school gamen lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door FongWan op 26-07-2005 12:46 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
ja dat snap ik ook wel maar goed ik vraag me gewoon af of er laptops zijn met zulke specs.. niet om het 17" scherm maar meer om de inhoud.
ik gebruik de laptop niet alleen dus vandaar mijn vraag voor het gaming gedeelte.
mijn budget gaat tot 1700 euro en de res moet boven de 1280x1024 zitten wegens het feit dat ik graag met meerdere venster aan het werk ben.

games:

BF 2, HL 2

software:

vooral programma's zoals photoshop, fireworks en dergelijken.
ook word en de standard office troep.
Ook hou ik me bezig met het compilen van videofilm en dergelijken en gebruik daar allerlei software voor.

[ Voor 27% gewijzigd door mydogisgone op 26-07-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bespaar op je laptop en steek dat geld in verbetering van je pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:23:
[...]

ja ok das waar, maar als ik verder kijk voor laptops met dezelfde specs vind ik weinig tot niks in die richting.
meestal zijn ze nog slommer ook :(
Ik werk zelf in een pc zaak. We hebben nu een mooie Acer binnen gehad. 1199, Turion proc. Ik zal morgen is even kijken voor de rest van de specs. Die is ook wel mooi. Wil je echt een 17"? Dan ga je die batterijduur nooit lang rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:15:
[...]

Ik werk zelf in een pc zaak. We hebben nu een mooie Acer binnen gehad. 1199, Turion proc. Ik zal morgen is even kijken voor de rest van de specs. Die is ook wel mooi. Wil je echt een 17"? Dan ga je die batterijduur nooit lang rekken.
die 17" hoeft niet persee :) als de rest maar goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb even gekeken, sta nu weer in de shop.
Hier zijn de specs:

Acer Aspire 5024WLMI
15,4'TFT WXGA Crystal Brite
AMD Turion 64 1,80Ghz
512MB RAM (eventueel uitbreidbaar)
1mb L2 Cache
128MB ATI Mobility Radeon X700
80GB HDD
DVD Double Layer fikker
Wired Gigabit & Wireless Lan
6 in1 Card-reader
Win XP Home SP 2

Dat is wat wij hier hebben voor 1199, net binnen ik denk dat het wel een mooitje is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Koop je een licht geval voor op school, misschien zelfs een instapmodel centrino, en investeer de rest van je centen in het uitbouwen van je hudige pc. Je wil draagbaarheid, batterijduur én gameprestaties, en dat gaat niet samen bij een laptop. Tenzij bij een DTR zoals jij op het oog hebt. Maar die zijn helemaal niet bedoeld om mee te zeulen naar de klas. Die zijn bedoeld om thuis te staan, als DTR... Desktop replacement :).

Edit: net je specs bekeken, waarom moet je gamen op je laptop? Met zo'n patserbak van een pc :). Wel een gig RAM erin duwen natuurlijk :p.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 27-07-2005 10:21 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 17" is, zoals meerdere malen al gezegd, overbodig op een laptop. Maar als je een goeie laptop zoekt: ik heb een ASUS M67Ne. Een geweldig ding.

link van de specs: http://www.asus.nl/products/notebook/m6series/m6000n/m6000n_overview.htm

Deze haalt zonder probleem de 4u werktijd en met 2de batterij zelfs tot 6 uur. Ook heeft hij iets meer qua mogelijkheden als ik em vergelijk met de Amilo. En toch zeker niet onbelangrijk, er zit STANDAARD 2 jaar garantie op de hardware. Dit is bij de meeste bedrijven maar 1 jaar en als je 2tot 3 jaar wilt moet je al heel wat bij betalen.

Maar je ziet maar wat je doet he,

en veel succes met je aankoop!

Grtz,
killsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Kijk eens naar de laptop in dit topic:

Bevalt mij erg goed. De Dell 9300.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:34:
Een standaardverhaaltje wat ik altijd heb:
Een laptop voor school moet in mijn ogen altijd zo anti gaming mogelijk zijn. Het is een SCHOOL laptop en eenvoudige dingen als typen en powerpoint moeten erop gaan. Een mp3 luisteren ook, maar gamen, dat doe je toch zeker niet op school?
Op zich een goede tip, maar als je "maar" 1 computer hebt (zoals ik), dan geldt dat niet. Ik zou zo wie zo geen 17" nemen, die zijn veel te groot voor als schoollaptop. 15.4" is wel het maximale. Dan moet je nog kijken of je je desktop houdt of dat je voor 1 pc gaat. Persoonlijk vind ik een desktop én een laptop onzin, maar goed, das maar mijn mening ;) Ga voor een Centrino met Intel Extreme 2 als je je desktop houdt, zo nee ga voor een Asus A6Va of Acer 1692. Deze hebben een Ati x700 128MB aan boord met een 15.4" 1280*800 scherm, goed voor gaming en ze zijn niet te groot/zwaar om mee te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:40:
[...]

Op zich een goede tip, maar als je "maar" 1 computer hebt (zoals ik), dan geldt dat niet. Ik zou zo wie zo geen 17" nemen, die zijn veel te groot voor als schoollaptop. 15.4" is wel het maximale. Dan moet je nog kijken of je je desktop houdt of dat je voor 1 pc gaat. Persoonlijk vind ik een desktop én een laptop onzin, maar goed, das maar mijn mening ;) Ga voor een Centrino met Intel Extreme 2 als je je desktop houdt, zo nee ga voor een Asus A6Va of Acer 1692. Deze hebben een Ati x700 128MB aan boord met een 15.4" 1280*800 scherm, goed voor gaming en ze zijn niet te groot/zwaar om mee te nemen.
ben voor Acer 1692 gegaan ;)

Pagina: 1