Geachte tweakers,
Ik tracht een floating/static Iframe te maken.
Gewoon een Iframe lukt me natuurlijk wel, maar ik wil graag dat dit Iframe altijd in het midden (van de hoogte) van het scherm blijft.
Ik ben goed thuis in ASP(en .NET) en CSS, maar in mindere maten bekend met Javascript.
Natuurlijk ken ik wel een grote lijnen de opbouw van Javasript.
Als eerste was ik op internet naar wat scriptjes aan het zoeken.. doe ik vaker... gewoon om te kijken HOE het werkt, maar ervaring is dat ik hier toch goed van leer.
Ik had een script gevonden op dynamic drive;
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/floatiframe.htm
Echter werkt dit script ALLEEN in IE.. en niet in FF.
Na dit script bekeken te hebben zag ik het ook helemaal afhankelijk is van IE.. proberen dit te veranderen wilde niet helpen.
Ook search op google en GoT leverde niet het gewenste resultaat op.
Ik verwacht niet van een van jullie om mij direct een kant en klare code te geven, of een link naar een code (zou wel mooi zijn, maar script request mag hier niet).
Maar kan iemand me vertellen in welke richting ik zou moeten kijken.. welke javascript functies zou ik hiervoor kunnen gebruiken..
Ikzelf zou het zo willen doen..
- Iframe met CSS op position:absolute zetten
- left met CSS gewoon vast zetten
- top van CSS met javascript ([id].top.style=....)
- het aantal pixel wat bij top ingevuld moet worden zou ik dan dus met javascript moeten bepalen.
- natuurlijk met de functie die de top pixels nakijkt constant moeten kijken omdat er dus gescrolled word.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik tracht een floating/static Iframe te maken.
Gewoon een Iframe lukt me natuurlijk wel, maar ik wil graag dat dit Iframe altijd in het midden (van de hoogte) van het scherm blijft.
Ik ben goed thuis in ASP(en .NET) en CSS, maar in mindere maten bekend met Javascript.
Natuurlijk ken ik wel een grote lijnen de opbouw van Javasript.
Als eerste was ik op internet naar wat scriptjes aan het zoeken.. doe ik vaker... gewoon om te kijken HOE het werkt, maar ervaring is dat ik hier toch goed van leer.
Ik had een script gevonden op dynamic drive;
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/floatiframe.htm
Echter werkt dit script ALLEEN in IE.. en niet in FF.
Na dit script bekeken te hebben zag ik het ook helemaal afhankelijk is van IE.. proberen dit te veranderen wilde niet helpen.
Ook search op google en GoT leverde niet het gewenste resultaat op.
Ik verwacht niet van een van jullie om mij direct een kant en klare code te geven, of een link naar een code (zou wel mooi zijn, maar script request mag hier niet).
Maar kan iemand me vertellen in welke richting ik zou moeten kijken.. welke javascript functies zou ik hiervoor kunnen gebruiken..
Ikzelf zou het zo willen doen..
- Iframe met CSS op position:absolute zetten
- left met CSS gewoon vast zetten
- top van CSS met javascript ([id].top.style=....)
- het aantal pixel wat bij top ingevuld moet worden zou ik dan dus met javascript moeten bepalen.
- natuurlijk met de functie die de top pixels nakijkt constant moeten kijken omdat er dus gescrolled word.
Alvast bedankt voor jullie hulp