Dit kan gewoon niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 19:53
D'r worden steeds meer slotjes gehangen op serieuze topics, als ik een topic open, en 1 iemand zet er neer: *zucht* ofzo, zit er al een slotje op, pas nog, een onterecht slotje, ik meld het, geeft toe, maar heropening + rectivicatie??? Ik wil hier geen Adje beschuldigen ofzo hoor, maar als de user wat fout doet dan is het blablabla, maar als een adje wat fout doet krijgt de user ook geen rectivicatie ofzo? Ik heb nog een punt van discussie:

* typefouten.

Warneer men een typefout maakt, word ie meteen voor buitenlander die geen nederlands kan uitgemaakt, (om het maar netjes te houden, turn en marocaan komen er ook vaak in voor) kan dit nog wel?

GoT gaat laatste maand (met name"na" sluiting onzin forum) toch achteruit. Ik kwam bijna nooit in de onzinforum, maar ik ben niet achterlijk dat ik dat niet zie ...
Het onzinforum was een "laadklep", sommige users hebben het verknald (tnx to that !!), maar dat zijn users en niet het hele forum ! Als iemand zich nie gedraagd, dan moet hij/zij gestraft worden. Als iemand klootzak op school zegd word de school toch ook niet gesloten :?

Ik heb alle begrip voor de adjes, maar ik vind dat er steeds vagere slotjes komen, het lijkt mij ook dat de persoon in kwestie, die een slotje krijgt, ook een "uitleg" krijgt. Dat zou ook veel meer topics besparen in Lieve Adjes enzo. Serieuze vragen laatste tijd komen er niet meer door, daarom ben ik voor een normaal onzin forum. Als jullie me begrijpen?

In't begin was het OnzinForum gezellig, leuke topics, toen kwamen er een paar mensen, en die verneukte de boel. Die mensen (als jullie dit lezen!!) hebben héél GoT toch flink op z'n kop gezet, en zelfs nu voelen we de klap nog in onze gezichten...

Wat ik wil zeggen is, zijn al die slotjes (ook op toch wél serieuze topics) nou echt nodig? Ti's laatste tijd Slotje hier, Slotje daar. En als iemand offtopic gaat, maar toch op een humoristishe wijze, moeten daar weer 100 repley's op komen van: jij bent lekker offtopic, nana! Dat is pas offtopic !!

Ik heb soms bewondering voor Sjaak-Fat-Aars, die weet z'n off-topicheid altijd met "humor" weg te werken, heb zat vaak om hem moeten lachen. Ik denk dat jullie je niet altijd aan het boekje moeten houden, ik denk dat jullie misschien wat dingen "door de vingers" moeten laten schieten, ik ben voor een gezellig GoT.

Ik hoop dat hier natuurlijk serieuze reakties opkomen, en geen domme reakties (slotje, ban, en dat soort dingen), want wat ik hier gewoon wil, een discussie, van is het het allemaal waard geweest? Ik snap dat de Adjes harder moeten optreden, ik snap het volkomen, maar aan de andere kant, laat men zich beinvloeden door ondere forum-gebruikers die ziek in hun hoofd zijn?

Met Vriendelijke Groeten, Wesley.

Verwijderd

Er is nu gedurende de proefperiode van 30 dagen een zero-tolerance beleid.

En over spelfouten : "turn en marocaan" .. is beide fout gespeld/geschreven.

• RedHat
ja... en sommige gaan dan flamen enzo. nouja, een typefout? de wereld vergaat !

Verwijderd

Flamen is zielig. Helaas zijn er wat zielige personen hier zo af en toe.

Die spelfouten boeien me ook niet, maar het viel zo op omdat je het had over spelfouten dus :)

• RedHat
Ja. Als nou meer mensen mijn verhaal gaan lezen (ADJES!) dan kunnen jullie misschien toch een iets andere (strakkere) beleid op GoT Voeren... lees m'n verhaal maar nog n's na, daar staat alle informatie.

Verwijderd

Ze lezen het echt wel, alleen niet iedereen reageert. Volgens mij is het wle een idee als ze sommige users bannen op sommige fora. Je hebt van die typische OTF posters, nah, die mag je van mij bannen op de andere fora. Het zou ook leuk zijn als mensne die nog korter als 3 maanden lid zijn hier niet in LA konden posten en er mag van mij wel een count worden bijgehouden van slotjes per user, zodat iedereen die ongelovelijk veel slotjes veroorzaakt, automatisch naar de GOT-Kroeg verbannen wordt en als ze daar door spammen meteen bannen.

Verwijderd

Het is dus zeker zo dat steeds meer mensen zich ergeren aan het gedrag van users en adjes op GoT, zou het dan niet goed zijn om nog maar eens duidelijk te maken wat wel en wat niet kan op GoT.

Zodat iedereen, Adjes en users weten waar ze aan toe zijn en dan moet je die regels wat strakker handhaven, en dan kijken of het helpt!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als je graag de spelfouten wil vermelden in het bovenste tekstje, mis je er nog een stuk of honderd. Maar waarom zou je dat doen? Hij stelt juist dat hij door zijn spelfouten te snel voor buitenlander wordt uitgemaakt. Hij klaagt juist niet over teveel fouten door anderen.

Het is dan ook ietwat vreemd om smalend twee fouten eruit te halen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Jag

De adjes hebben geen zin in een onzin forum waar ze dag en nacht mee bezig zijn om het in de hand te houden. En sommige hebben zelfs helemaal geen zin in een onzin forum. Ik zie de toekomst van het onzin forum in al zijn verschijningen dan ook somber in.
Ik zelf vind dat het redelijk goed gaat de laatste tijd in het OF.

Jag

• RedHat
ik ben geen buitenlander maar je word al snel voor die dingen uitgemaakt... omdat je niet goed kan spellen enzo..

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen, en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
Aan de andere kant; als je weet dat je dyslectisch bent, probeer het verhaal dan kort te houden, en druk af en toe op [Enter]. Ondanks welwillendheid van de meesten, is gebleken dat een woordenzee zonder Enters of leestekens niet goed gelezen wordt. En da's jammer.
Hee! er staan zelfs nog bruikbare dingen in die FAQ! :) :) :)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:04
Op zaterdag 13 januari 2001 23:14 schreef HlpDsK het volgende:
Er is nu gedurende de proefperiode van 30 dagen een zero-tolerance beleid.

En over spelfouten : "turn en marocaan" .. is beide fout gespeld/geschreven.
<off-topic>
Grappig, het is dat je het zegt. K' zit op dit moment op een 14" te werken (1024x768 60Hz):(;( Mijn 17" staat op m'n werk. Tijd voor een iiyama VM 510 Pro :9
</off-topic>

Maar uh, ik hoor steeds vaker dat er mensen zitten focken op GoT. Ik ben nog niet zo lang member, maar in die paar maanden dat ik al lid ben heb de verandering wel een beetje meegemaakt. Ik vind het in iedergeval l*llig voor de mensen die wel serieus mee willen doen.;(

Verwijderd

<off-topic>
Geplaatst door Wesley - zaterdag 13 januari 2001 23:10
"...Die mensen (als jullie dit lezen!!) hebben héél GoT toch flink op z'n kop gezet, en zelfs nu voelen we de klap nog in onze gezichten..."
Klap in onze gezichten... Damn is GoT je leven ofzo? :? Beeeeetje overdreven vind ik....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zo heel veel slotjes zijn er nou ook weer niet in de GOT-Kroeg. De boel moet daar gewoon in de gaten gehouden worden anders loopt 't uit de hand. Het modereren van een forum met zo'n brede inhoud is niet zo simpel als bij een forum zoals Processors & Mobo's. De bezoekers moeten de moderators wel de ruimte geven om te kunnen modereren anders wordt 't niks (bdw: alle moderators die lang hebben gemodereerd in het onzinforum en OTF zijn nu voorstander van afschaffing van een dergelijk forum, dat zegt wel wat).

Wesley en een aantal andere GoT'ers is voor een onzinforum. Tegenstanders zijn er ook genoeg, dus er zal een middenweg bewandeld moeten worden. Als de komende maand blijkt dat het forum niet te handhaven is, gaat-ie dicht.

Verwijderd

Ik ben wel bereid om te moderaten in het onzin forum, als er te weinig animo voor is, iemand moet het toch doen!

Ik weet dat je dan een hoop gezeur krijgt als je dat doet, maar ik denk dat ik wel een goede middenweg kan bewandelen!

Maar dan moeten de regels nog een keer goed worden uitgelegt zowel voor de users als moderators/adjes.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op maandag 15 januari 2001 07:21 schreef Femme het volgende:
(bdw: alle moderators die lang hebben gemodereerd in het onzinforum en OTF zijn nu voorstander van afschaffing van een dergelijk forum, dat zegt wel wat).
Volgens mij zegt dat dat er te weinig mods zijn voor dat forum en dat er dus een te zware load op de schouders van een paar mensen terrecht komt. Meer mods -> minder werk -> minder frustraties.

Ook dat overleggen voor slotje: overbodig, teveel werk.. overleg desnoods bij echte twijfelgevallen maar niet de ganse tijd.
Wesley en een aantal andere GoT'ers is voor een onzinforum. Tegenstanders zijn er ook genoeg, dus er zal een middenweg bewandeld moeten worden. Als de komende maand blijkt dat het forum niet te handhaven is, gaat-ie dicht.
So be it.. al snap ik dan niet dat jullie irritante users bannen, maar hun clones wel gewoon toelaten (vb: Dkasemier)
Storende elementen moeten buiten blijven dacht ik anders heeft het natuurlijk geen zin.
Maakt iemand ze clone niet bekenbaar, geen probleem, maar met een strak beleid is die ook binnen een uurtje banned als ie wat irri wordt.

Ook: wordt er nagedacht over een aantal mogelijkheden die users voordragen? 'k Begrijp dat er dan misschien zaken zijn die deze dingen niet toepasbaar maken maar ventileer dit dan richting gebruiker(s).
Noujah, 'nough rambling

• witchdoc
Op maandag 15 januari 2001 08:24 schreef Mo-Bees het volgende:
Ik ben wel bereid om te moderaten in het onzin forum, als er te weinig animo voor is, iemand moet het toch doen!
Animo zat zou'k zo denken.. alleen willen ze wel even de juiste personen en niet zomaar iemand.
Maar dan moeten de regels nog een keer goed worden uitgelegt zowel voor de users als moderators/adjes.
Lijkt me ook een goed idee, al zijn deze kroegregels best wel goed vind ik, als je ze maar goed interpreteerd..
Misschien ook handig als men bijvoorbeeld SG een beetje actiever mod. HEEL veel topics daar die eigenlijk in de kroeg thuishoren.. Een user zou voor minder verward raken

Verwijderd

Ik geef alleen maar aan dat ik het wel zo willen, of ik geschikt ben maak ik niet uit.

Verder vind ik dat er ook bij de users een verantwoordelijkheid ligt om het forum op een goed niveau te houden, als er minder onzin(shit) gepost zou worden is het voor de moderators/adjes makkelijker om bij te houden!

• mvds
  • Laatst online: 17-02 23:04

mvds

Totally awesome!

Op maandag 15 januari 2001 09:51 schreef Mo-Bees het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat ik het wel zo willen, of ik geschikt ben maak ik niet uit.

Verder vind ik dat er ook bij de users een verantwoordelijkheid ligt om het forum op een goed niveau te houden, als er minder onzin(shit) gepost zou worden is het voor de moderators/adjes makkelijker om bij te houden!
Precies. Ik heb ook al aangegeven dat ik interesse heb. De adjes mogen kijken of ze mij geschikt vinden. Al heb ik nog geen 1000 posts ofzo, denk ik wel dat ik een bijdrage kan leveren. (al zou ik wel de naam lite-mod verkiezen boven uitsmijter) Dat was even voor the record...

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 08:24 schreef Mo-Bees het volgende:

Ik weet dat je dan een hoop gezeur krijgt als je dat doet, maar ik denk dat ik wel een goede middenweg kan bewandelen!

Ik dacht ook dat doe ik wel even, maar het lijkt makkelijker dan het is...
Het is niet alleen maar ff slotjes zetten...
Daarnaast probeer ik ook nog via mailtjes en icq mensen aan te spreken om ervoor te zorgen dat ze zich een beetje netjes zullen gedragen (neem bijv de flamers enzo)
Daarnaast krijg ik ook nog weleens mensen op mijn dak, als ik een fout in hun ogen heb gemaakt of als ze het er ergens niet mee eens zijn (terwijl sommige regels toch echt heel duidelijk zijn!)...
Het vergt gewoon heel veel tijd, geduld en inzet...

Gelukkig krijg ik ook nog bemoedigende en fanmails :)

En geloof me, de mensen die nu de kroeg moderaten willen er ook alles aan doen om de kroeg te behouden (als ik het zo kan inschatten) maar het wordt ons afentoe toch best wel moeilijk gemaakt...
Sommigen mensen willen zich gewoon niet normaal gedragen... Die voelen zich zo veilig achter hun compuutje dat ze denken dat ze alles kunnen maken...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 15 januari 2001 10:09 schreef Llewella het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat doe ik wel even, maar het lijkt makkelijker dan het is...
Als het je allemaal teveel wordt, mag je mijn schouder wel even lenen hoor Llewella. :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

hehe geinig dat iedereen denkt om zomaar even te moderaten... is echt moeilijker als je denkt, vooral in OTF.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 09:51 schreef Mo-Bees het volgende:

I rest my case !

edit:

niet iedereen, ik zie maar twee mensen die bereid zijn om te moderaten?
obsidian en ik.
Verder weet ik heus wel dat het niet makkelijk is, dat had ik al gepost. En als ik dit dan lees :[quote]
Op zondag 14 januari 2001 11:36 schreef Jag het volgende:
De adjes hebben geen zin in een onzin forum waar ze dag en nacht mee bezig zijn om het in de hand te houden. En sommige hebben zelfs helemaal geen zin in een onzin forum. Ik zie de toekomst van het onzin forum in al zijn verschijningen dan ook somber in.
Ik zelf vind dat het redelijk goed gaat de laatste tijd in het OF.

Jag
[/quote]

denk ik dat er wel mensen zijn die zich daarmee bezig willen houden, dat is alles

• witchdoc
Op maandag 15 januari 2001 10:14 schreef Tom het volgende:
hehe geinig dat iedereen denkt om zomaar even te moderaten... is echt moeilijker als je denkt, vooral in OTF.
denken we niet allemaal hoor Tom.. hoor mij roepen om meer modjes..
Ik snap dus gewoon echt niet hoe jullie het doen met zo enorm veel users/postings en zo weinig modjes.
Met continue een dubbele bezetting (24/7 2 mods aanwezig) lijkt het me zelfs nog hard labeur.

eneuhm Llewella: hoe vaak je ook wordt afgezeken, sommige onder ons waarderen je moeite ECHT wel hoor! Doe zo voort dus!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmmm... ben ik het niet met je eens hoor Tom. Ik heb niet de gedachte van: dat doe ik even. Maar ik zie gewoon dat veel mensen bang zijn voor de kwaliteit van het forum. En aangezien ik hier best veel tijd doorbreng kan ik me in die tijd misschien nog nuttig maken voor het forum zelf ipv alleen voor de gebruikers. En misschien moeten de regels wat bijgeschaafd worden als de modjes/adjes/lite-modjes moeite hebben om te beslissen wat wel mag en wat niet.

Voor sommige mensen is het nou eenmaal moeilijk om te bepalen wat er nou normaal is en wat te ver gaat.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Heb er gelukkig nooit te licht over gedacht.

Maar niet verwacht dat naast het modderen zoveel tijd in de nasleep zou zitten, mensen die dmv ICQ of IRC je uren ervan proberen te overtuigen dat ze niet fout zaten maar dat jij fout zit, kan je wel zeggen Ignore die handel maar zo zit ik dus niet in elkaar probeer ze altijd netjes uit te leggen waarom.
Vaak met als enigste reaktie nog meer scheldkannonades |:(

Je post ook minder omdat je er gewoon niet de tijd voor hebt omdat je probeert alles netjes te houden. Dus je levert ook nogeens wat postplezier in.

Sinds ik hiermee begon is er ook een steiging te bemerken in het aantal portscans e.d. :D

Maar tot nu toe geen spijt gehad dat ik na twijfel het toch gedaan heb, daar er nog steeds een forum als GoT Kroeg is.:+

Verwijderd

Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk zou zijn, ik zou het alleen jammer vinden als het GoT-kroeg topic verdwijnt omdat er geen moderators/adjes meer zijn die het forum willen moderaten.

Dat mensen gaan schelden zegt meer over hun zelf dan over jouw als uitsmijter denk ik.
Dat je de tijd neemt om het allemaal uit te leggen vind ik goed, maar uitleg moet je wel geven, zodat ze de volgende keer mocht dat gebeuren gebanned kunnen worden.

Als laatste, ga door met jullie tijd rovende job en blijf moderaten...zodat we nog lang van alle fora kunnen genieten.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 10:49 schreef HBM het volgende:

[..]
Heb er gelukkig nooit te licht over gedacht.

Maar niet verwacht dat naast het modderen zoveel tijd in de nasleep zou zitten, mensen die dmv ICQ of IRC je uren ervan proberen te overtuigen dat ze niet fout zaten maar dat jij fout zit, kan je wel zeggen Ignore die handel maar zo zit ik dus niet in elkaar probeer ze altijd netjes uit te leggen waarom.
Vaak met als enigste reaktie nog meer scheldkannonades |:(

Je post ook minder omdat je er gewoon niet de tijd voor hebt omdat je probeert alles netjes te houden. Dus je levert ook nogeens wat postplezier in.

Sinds ik hiermee begon is er ook een steiging te bemerken in het aantal portscans e.d. :D

Maar tot nu toe geen spijt gehad dat ik na twijfel het toch gedaan heb, daar er nog steeds een forum als GoT Kroeg is.:+
Mijn postings in andere fora zijn heel hard achteruit gegaan! :D Moet me schamen! :P

En portscans? wa is da? gelukkig kijk ik niet naar portscans, heb ik ook niks om me druk over te maken :+

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Er zijn een paar dingen aan de hand.

<li> Er zijn een aantal gebruikers die het voor anderen weten te vergallen, deze maken het werk van de mods en ads nog zwaarder dan het al is. Dat is heel vervelend, maar misschien weinig aan te doen.
<li> Binnen de bezoekers van de Gathering is er een verdeling. Een deel vind dat de kroeg moet blijven, een deel niet.
<li> Er is een discussie geweest/gaande over het niveau op de Gathering, de achteruitgang hiervan word voor 90% aan het voormalig onzinforum aangeschreven, dit is niet helemaal waar. Als een forum groeit, komen er altijd probleemgevallen bij, dat is niet te voorkomen, puur omdat er meer bezoekers zijn, krijg je ook meer "probleemgevallen".
<li> De mods en adjes die gedurende een langere periode OTF/Kroeg hebben gemod (uitsmijters even niet meegerekend) waren zonder uitzondering na een aantal weken het nogal zat om telkens maar dezelfde dingen te moeten aanzien en moderaten. Hieruit kan je verschillende conclusies trekken, eentje die mij het meeste opviel is wel dat de een aantal bezoekers het vergallen voor de anderen. Er is dus een bepalende storende factor, deze willen we nu door het zero-tolerance beleid kwijt zien te raken.
<li> De eeuwige allenlange discussies die gevoerd worden vanwege moderaties maken het werk nog lastiger dan het al is. Met de nieuwe gedragsregels in de kroeg hebben we getracht hier een einde aan te maken. We geven een stukje uitleg bij het sluiten van een topic of het bannen van een user, maar gaan hierover niet meer in discussie.

Zeikerds over spelfouten moeten de faq maar eens lezen, dat gemierenn**k ben je snel zat. Er zijn een aantal mensen die dyslectisch zijn of gewoon de nederlandse taal niet zo goed beheersen (of nog ergens anders last van hebben). Als jij een vraag neerzet in bijvoorbeeld Software algemeen en je krijgt van de 7 reply's in je thread 3 keer een opmerking over je spelling, dan ben je het hier snel zat, denk daar eens over na.

Ik bedenk vast nog wel wat, maar ik moet weer even aan de slag.

Bericht hierboven

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Er is een discussie geweest/gaande over het niveau op de Gathering, de achteruitgang hiervan word voor 90% aan het voormalig onzinforum aangeschreven, dit is niet helemaal waar. Als een forum groeit, komen er altijd probleemgevallen bij, dat is niet te voorkomen, puur omdat er meer bezoekers zijn, krijg je ook meer "probleemgevallen".
Dat klopt ook weer niet helemaal aangezien de grote groei KOMT door het onzin forum.... dat blijkt uit de vele users die je alleen daar ziet.... Ik bedoel dit:

1. Got groeit
2. Onzin forum komt
3. Got groeit extra hard door onzin forum

Een gedeelte van de harde groei komt dus door het onzin forum.

En over het moderaten.
Ik zelf had toen ik litemod van w&l word had ik niet zo'n problemen met het modereren. Het is natuurlijk niet zo'n druk forum en er zijn minder grensgevallen.... maar volgens mij als je altijd al actief heb bezig gehouden in een bepaald forum voor een paar maanden dat je gewoon zelf weet wat kan en wat niet en dan zou je kunnen moderaten....
Of misschien moet je er aanleg voor hebben... :?
Pagina: 1