Toon posts:

spamassassin trainen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal eenvoudige vraag waar precies geen eenvoudig antwoord op te vinden is.

Ik heb een systeem opgezet om onterecht gemarkeerd spam te melden evenals spam die niet gemarkeerd werd.

Het werkt als volgt

Als een mail in je mailbox komt en het is spam die niet gemarkeerd is, moet je deze forwarden naar een spam mailbox

Omgekeerd geldt hetzelfde.

Een script leest dan de mails is met de -ham en -spam optie om zo spamassassin te trainen.

Nu vraag ik me af of door het feit dat je de mail forward jij niet zelf als spammer gezien gaat worden?
Want jouw emailadres staan toch in de headers.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een meer gebruikte oplossing is volgens mij het verplaatsen van de mail naar een andere map. Dit moet dan echter wel op de server gebeuren (lastig als je de mail popt, het zou wel kunnen via imap of webmail)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
imap is geen oplossing wegens veel te veel opslag capaciteit. Als je weet dat hier meer dan 1000 mails per dag binnen komen...

Dan moet er al een grootte schijf inzitten om het een maandje vol te houden.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
als ik me niet vergis kijkt SA naar content en niet naar de headers.

correct me if I'm wrong guys..

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Je kunt het hele bericht toch als bijlage toevoegen en dan dat bericht in je spam dir gooien?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:27:
imap is geen oplossing wegens veel te veel opslag capaciteit. Als je weet dat hier meer dan 1000 mails per dag binnen komen...

Dan moet er al een grootte schijf inzitten om het een maandje vol te houden.
Ik heb hier 2 foldertjes op m'n Exchange server voor dat doel (HAM en SPAM), en ik heb ondertussen 663 mailtjes als spam gevoerd.. Die 663 spam-messages nemen 3,9MB in beslag, dus denk dat die opslagcapaciteit wel mee zal vallen..

Mijn spamassassin doos haalt met fetchmail die mails binnen, en gooit ze dus weg op m'n exchange server, zo loopt ie nooit vol..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Je kunt de mailtjes ook bouncen, dan blijft de header "intact"

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 16:36
Als je een bak spam in een imap folder hebt gezet en er is getrained kan al die spam gewoon weer gedelete worden, dus je hebt maar heel tijdelijk ruimte nodig.
Pagina: 1