De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.945 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 07:54:
Ik wil ook een HTPC gaan bouwen maar ik twijfel nog over de videokaart. Ik heb een HDTV-ready tv met 1 HDMI ingang en een reciever met 2 HDMI ingangen / 1 HDMI uitgang. De videokaart die ik nu op het oog heb is de Asus EN8500 GT Silent 512MB die HDTV-out heeft via een meegelever HDTV-out kabel. Wat voor ingang heeft die HDTV-out kabel nodig? Kan ik die HDTV-out kabel in een HDMI ingang van m'n reciever steken om vervolgens van m'n reciever naar m'n TV door te lussen? (Ik heb al een ander HDMI aparaat aan m'n TV hangen)

Of kan ik voor dit scenario beter wachten op een videokaart met HDMI uitgang?

M'n tv (Bravia KDL-V3200) heeft overigens alleen een HDMI ingang en een DSUB (VGA) ingang, geen DVI dus.
Meestal zit er geen HDMI plug aan het uiteinde maar drie van die tulp pluggen. Maar een DVI -> HDMI kabel/plug kan wel helpen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:09:
Nog een vraagje;

Ik twijfel nu ook tussen een Core 2 duo processor (2.40 GHz) of een Pentium Dual Core (1.80 GHz) processor, scheelt zo'n 120 euro. Is dit het waard? Of verlies ik hiermee erg veel performance?
Wat wil je met je systeem gaan doen? Ook gamen? Want anders is een 2,4Ghz C2D eigenlijk best wel overkill. Dan kan je ook voor een E4300/E4400 gaan. Of zelfs voor eentje uit de E2xxx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Paulos82 heeft het denk ik over de D820 2.8GHz? Dat zou ik dus NOOOIT doen he... Je verliest niet zozeer performance maar het probleem van die D820 is stroomverbruik en hitte. Als het goedkoop moet idd gewoon E2xxx of E4xxx nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Pentium Dual-Core E2160 1.8GHz is de processor waar ik op doelde, maar dan is de E4300 misschien een betere optie inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Ik denk dat we een nieuwe ultieme HTPC videokaart hebben,met

ATI HD 2400 en HD 2600

Deze videokaarten hebben UVD welke H.264 en VC-1 offloaden naar de GPU.

Verder is dit wel heel interessant:
HD2000 functions more perfect with HDMI and audio

The other advantage is HD2000 series integrated HD audio processor and provided more convenient HDMI output mode. So HD 2000 can afford two kinds of connect modes: simple HDMI output and DVI+audio output.

Besides, HD2000 put the HDCP key list to the core and this cut the cost effectively. It will also make the graphic card manufactures more pleased to put HDMI adapter and HDCP graphic cards into the market.
Van de ATI page :

The ATI Radeon™ HD 2400 is a feature-rich upgrade from integrated graphics for an immersive experience with DirectX® 10 gaming and HD video. Connect to big-screen TVs with HDMI and built-in 5.1 surround sound audio to enjoy Blu-ray™ and HD DVD movies. ATI Catalyst™ graphics configuration software is designed for quick setup and stable operation with Windows Vista™.

Enkele links

nieuws: AMD begint levering Radeon HD 2400- en 2600-gpu's
http://ati.amd.com/products/radeonhd2400/index.html
http://www.hardspell.com/...sp?news_id=622&pageid=659
http://www.hardware.info/...utex07_ATIs_UVD_in_actie/

Hier ga ik dus zeker op wachten, dit lijkt me de ultieme htpc videokaart mede door HDMI met audio met alleen een gfx kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door izzo op 12-06-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ja, geile kaartjes. Weet trouwens niet of ze veel beter zijn dan de 8500/8600?

HDMI met sound... dat wilde ik ook altijd, toch ik me bedacht (oke met hulp van dit forum) dat je eigenlijk je geluid toch naar je audio reciever stuurt en het beeld naar de TV (we hebben niet allemaal een dure reciever met HDMI hub :()
Dat betekend ook dat je aan een onboard soundcard met optisch uit wel genoeg heb, en dus niet (zoals caRe.Ghost) een apparte geluidskaart nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

En hebben die nieuwe Radeon HD kaarten ook extra software nodig om HD Video te decoderen? Net zoals bij de GeForce kaarten het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
edit: herformulering van de vraag.
hoe verhouden mobiele cpu's zich ten opzichte van desktop cpu's?
bijv. t2500 = 2x2ghz, 2mb en e4400 = 2x2ghz, 2mb
wat is het verschil in prestaties?

[ Voor 83% gewijzigd door Bulldock op 12-06-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
Angelus1753 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:16:
Ja, geile kaartjes. Weet trouwens niet of ze veel beter zijn dan de 8500/8600?

HDMI met sound... dat wilde ik ook altijd, toch ik me bedacht (oke met hulp van dit forum) dat je eigenlijk je geluid toch naar je audio reciever stuurt en het beeld naar de TV (we hebben niet allemaal een dure reciever met HDMI hub :()
Dat betekend ook dat je aan een onboard soundcard met optisch uit wel genoeg heb, en dus niet (zoals caRe.Ghost) een apparte geluidskaart nodig hebt.
Hmm, daar heb je wel gelijk in, ik ga de audio ook op mijn set aansluiten dmv optische ingang.

Weet je trouwens een goed bordje (matx, liefst amd omdat de cpu's goedkoper zijn :+ ) met optisch-uit op het backpanel? daar ben ik al even naar op zoek. Ik wil geen extra soundcard of add-on pci bordje aangezien ik een gfx kaart (pci-e) en een digitale tv-kaart (kaart + ci module= 2x pci) in mijn htpc wil, wat dus al 3 sloten in gebruik neemt, en de meeste (of alle) matx bordjes hebben 1 pci-e x16 en 1 pci-e x1? en 2 pci sloten, die dan dus al vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

babbaloerie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:31:
En hebben die nieuwe Radeon HD kaarten ook extra software nodig om HD Video te decoderen? Net zoals bij de GeForce kaarten het geval is?
Moet dat nog steeds? Ik dacht dat bij de nieuwe kaarten dat niet meer hoefde? :? Ik heb een 8600GT en daar zit het toch al in de drivers ingebakken? Want ik kan ook nergens dat PureVideo HD downloaden/kopen op de nVidia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

izzo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:43:
Ik denk dat we een nieuwe ultieme HTPC videokaart hebben,met

ATI HD 2400 en HD 2600

Deze videokaarten hebben UVD welke H.264 en VC-1 offloaden naar de GPU.

Verder is dit wel heel interessant:

[...]

Van de ATI page :

The ATI Radeon™ HD 2400 is a feature-rich upgrade from integrated graphics for an immersive experience with DirectX® 10 gaming and HD video. Connect to big-screen TVs with HDMI and built-in 5.1 surround sound audio to enjoy Blu-ray™ and HD DVD movies. ATI Catalyst™ graphics configuration software is designed for quick setup and stable operation with Windows Vista™.

Enkele links

nieuws: AMD begint levering Radeon HD 2400- en 2600-gpu's
http://ati.amd.com/products/radeonhd2400/index.html
http://www.hardspell.com/...sp?news_id=622&pageid=659
http://www.hardware.info/...utex07_ATIs_UVD_in_actie/

Hier ga ik dus zeker op wachten, dit lijkt me de ultieme htpc videokaart mede door HDMI met audio met alleen een gfx kaart.
Ik vraag me alleen wel af hoe die geluidschip op je grafische kaart zich dan gedraagd in normaal gebruik (en gamen). Want hoe kan je dan je PowerDVD ofzo die chip laten gebruiken voor het geluid in films en games je onboard kaart? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
obsidian schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:46:
[...]

Ik vraag me alleen wel af hoe die geluidschip op je grafische kaart zich dan gedraagd in normaal gebruik (en gamen). Want hoe kan je dan je PowerDVD ofzo die chip laten gebruiken voor het geluid in films en games je onboard kaart? :?
Is een nieuwe versie van PowerDVD voor :

De 7.3 versie van Cyberlink PowerDVD Ultra is per direct beschikbaar, zodat mensen die een nieuwe ATI-kaart gaan aanschaffen direct van de UVD kunnen profiteren.

Daarin zul je ook wel aan kunnen geven hoe de audio geprocessed wordt, zoals dat nu ook al kan (s/pdif etc)

[ Voor 9% gewijzigd door izzo op 12-06-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik ga vandeweek ook aankopen doen.

Mijn systeem-eisen zijn:

720p (x264) afspelen zonder moeite
s/pdif
het liefst video via hdmi

==================

M'n keus is op dit moment het volgende systeem:

2x1GB Twinmos PC4200 DDR2
AMD Athlon64 X2 3800+
Asus M2A-VM HDMI
Ahanix 301 kast

Totaalprijs: rond de 350 euro.

Ik heb dan geen videokaart met HD acceleratie, maar ik lees overal dat die HD acceleratie toch niet met x264 werkt, en dat dat puur vanuit de processor gaat, dus is een vid kaart niet nodig (lijkt me).
Ook kan ik op dit moederbord geen vid kaart plaatsen, aangezien de s/pdif en hdmi aansluiting van het moederbord op een extra kaartje zitten die het enige pci/e slot in beslag neemt (het is dus OF s/pdif + hdmi, OF een externe vid. kaart).

Wat ik me nu afvraag is of bovenstaande configuratie voldoende is om zonder moeite 720p af te spelen, of raden jullie toch een of andere videokaart aan (waardoor ik dus ook naar een ander moederbord moet kijken), en/of een sterkere processor?

Ik heb niet zo'n zin om in de nabije toekomst m'n systeem weer te moeten aanpassen... maar goed, als dit systeem nu 720p trekt, trekt hij dat over een half jaar ook nog... m'n tv blijft de komende 10 jaar nog wel hetzelfde en die ondersteund geen 1080p, dus dat hoeft m'n HTPC ook niet aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:58:
Ik ga vandeweek ook aankopen doen.

Mijn systeem-eisen zijn:

720p (x264) afspelen zonder moeite
s/pdif
het liefst video via hdmi

==================

M'n keus is op dit moment het volgende systeem:

2x1GB Twinmos PC4200 DDR2
AMD Athlon64 X2 3800+
Asus M2A-VM HDMI
Ahanix 301 kast

Totaalprijs: rond de 350 euro.

Ik heb dan geen videokaart met HD acceleratie, maar ik lees overal dat die HD acceleratie toch niet met x264 werkt, en dat dat puur vanuit de processor gaat, dus is een vid kaart niet nodig (lijkt me).
Ook kan ik op dit moederbord geen vid kaart plaatsen, aangezien de s/pdif en hdmi aansluiting van het moederbord op een extra kaartje zitten die het enige pci/e slot in beslag neemt (het is dus OF s/pdif + hdmi, OF een externe vid. kaart).

Wat ik me nu afvraag is of bovenstaande configuratie voldoende is om zonder moeite 720p af te spelen, of raden jullie toch een of andere videokaart aan (waardoor ik dus ook naar een ander moederbord moet kijken), en/of een sterkere processor?

Ik heb niet zo'n zin om in de nabije toekomst m'n systeem weer te moeten aanpassen... maar goed, als dit systeem nu 720p trekt, trekt hij dat over een half jaar ook nog... m'n tv blijft de komende 10 jaar nog wel hetzelfde en die ondersteund geen 1080p, dus dat hoeft m'n HTPC ook niet aan te kunnen.
Ik raad je af om de MCE301 te nemen. Die is namelijk half-height en daar zijn amper kaarten voor te vinden. Die S/PDIF + HDMI kaart gaat dus ook niet passen in die kast. Plus dat die kast een ramp is als het gaat om CPU koeling. Er is zo weinig ruimte boven de koeler dat ie bijna altijd zal klinken als een stofzuiger. Of je moet hem op een lage snelheid instellen waarbij je al vrij snel hitte problemen krijgt.

Ik spreek uit ervaring, die kast heb ik pas geleden weggedaan en ik heb er een full-height kast voor teruggekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Ik heb op het moment een x2 4200+ 65w op een m2a-vm hdmi, werkt allemaal prima. Bakje is snel en stil. Ik heb echter een probleem en ik schijn volgens google niet de enige te zijn. Kompleet willekeurig krijg ik een eerst een system lock incl zwart scherm en daarna een vpu recovery. Heatsink is heet maar vind je gek met daar onder een onboard videokaart.

De s/pdif op de uitbreidings kaart is ook te gebruiken zonder dat hij op de pci-e 16x zit aangesloten. s/pdif signaal gaat namelijk via een los kabeltje en niet via het pci-e slot.

720p gaat echt wel werken op zo'n systeem ik raad je wel aan om een 65w of de nieuwere 45w versie te kopen. Scheelt in de temps en dus kan die stiller zijn. En ga je geen vista draaien is 2gb overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
obsidian schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Ik raad je af om de MCE301 te nemen. Die is namelijk half-height en daar zijn amper kaarten voor te vinden. Die S/PDIF + HDMI kaart gaat dus ook niet passen in die kast. Plus dat die kast een ramp is als het gaat om CPU koeling. Er is zo weinig ruimte boven de koeler dat ie bijna altijd zal klinken als een stofzuiger. Of je moet hem op een lage snelheid instellen waarbij je al vrij snel hitte problemen krijgt.

Ik spreek uit ervaring, die kast heb ik pas geleden weggedaan en ik heb er een full-height kast voor teruggekocht.
Bedankt voor de tip! Welke kast heb je er voor in de plaats?

Hoe zit het verder met de specs... kom ik goed uit de voeten als het gaat om x264 spelen met bovenstaand systeem (dus zonder videokaart) als ik via hdmi van het moederbord ga afspelen?

Want als ik toch naar een andere kast kijk, en bovenstaande waarschijnlijk niet goed zal lukken, dan kan ik beter op zoek gaan naar een standard atx moederbord met hdmi, en daar een 8500 GT bijkopen, of een standard atx moederbord ZONDER hdmi en een of andere videokaart waar een hdmi aansluiting op zit.

Trouwens, nu ik me dat zo bedenk.... is een HDMI aansluiting wel nodig? Ik bedoel, als ik een converter koop om van DVI (op een 8500GT) naar HDMI te gaan... heb ik dan kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:23:
[...]

Hoe zit het verder met de specs... kom ik goed uit de voeten als het gaat om x264 spelen met bovenstaand systeem (dus zonder videokaart) als ik via hdmi van het moederbord ga afspelen?
voor 720p x264 ben je makkelijk snel genoeg. Ik heb een oude 3200+ en die doet het ook vloeiend. Met de CoreAVC decoder neemt de CPU load overigens behoorlijk terug, dus dat zou ik zeker gaan gebruiken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
gakkethijs schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:23:
Ik heb op het moment een x2 4200+ 65w op een m2a-vm hdmi, werkt allemaal prima. Bakje is snel en stil. Ik heb echter een probleem en ik schijn volgens google niet de enige te zijn. Kompleet willekeurig krijg ik een eerst een system lock incl zwart scherm en daarna een vpu recovery. Heatsink is heet maar vind je gek met daar onder een onboard videokaart.

De s/pdif op de uitbreidings kaart is ook te gebruiken zonder dat hij op de pci-e 16x zit aangesloten. s/pdif signaal gaat namelijk via een los kabeltje en niet via het pci-e slot.

720p gaat echt wel werken op zo'n systeem ik raad je wel aan om een 65w of de nieuwere 45w versie te kopen. Scheelt in de temps en dus kan die stiller zijn. En ga je geen vista draaien is 2gb overkill.
ik heb dit moederbord net besteld...nu maar hopen dat ik geen problemen met de vpu recovery krijg.
dus jij zegt dat het hdmi kaartje ook in het 1x pci-e slot kan?
zou wel mooi zijn als ik ooit nog eens een uitbreiding wil doen met een extra videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even nog snel een vraagje over de 8600 kaarten.

Is een 8600GT genoeg? Of is het beter om de 8600GTS te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

Michel242186 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:39:
[...]

ik heb dit moederbord net besteld...nu maar hopen dat ik geen problemen met de vpu recovery krijg.
dus jij zegt dat het hdmi kaartje ook in het 1x pci-e slot kan?
zou wel mooi zijn als ik ooit nog eens een uitbreiding wil doen met een extra videokaart.
nee nee dat niet.

http://www.hothardware.co.../item963/big_img_3227.jpg

als je op het plaatje kijkt zie je uit de bracket een grijze kabel komen die plug je op het moederbord. Deze is voor de s/pif uitgang. Ik neem aan als je de bracket in GEEN slot doet. Dus bijvoorbeeld onder je m-atx moederbord schroef en je sluit die kabel aan dat je de s/pif nog steeds kan gebruiken. echter de hdmi en tv-out uitgang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:07
gakkethijs schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:04:
[...]
nee nee dat niet.

http://www.hothardware.co.../item963/big_img_3227.jpg

als je op het plaatje kijkt zie je uit de bracket een grijze kabel komen die plug je op het moederbord. Deze is voor de s/pif uitgang. Ik neem aan als je de bracket in GEEN slot doet. Dus bijvoorbeeld onder je m-atx moederbord schroef en je sluit die kabel aan dat je de s/pif nog steeds kan gebruiken. echter de hdmi en tv-out uitgang niet.
ow.... handig... als ik dat eerder had geweten... wel bedankt voor de tip!
Heb hem ondertussen besteld met een aparte geluidskaart aangezien ik een 8500GT erbij koop maar had dus toch ook wel gewoon voor dit moederbordje kunnen kiezen dan, nouja, achteraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Waarom kiezen jullie eigenlijk allemaal voor de 8500, en bijvoorbeeld niet voor de 7600?

De 7600 heeft ook PureVideo voor hardware acceleratie... maar ook een HDMI out poort, in tegenstelling tot de 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
gakkethijs schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:23:
toen ik heeel vroeger een ati 9700 had kon je dat vpu recovery uitzetten in de drivers...is dat ook een optie???
of loopt de pc dan alsnog vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:47:
Waarom kiezen jullie eigenlijk allemaal voor de 8500, en bijvoorbeeld niet voor de 7600?
Omdat de 7600 het decoden maar een beetje doet. Zie ook dit nieuwsbericht:
De pas geleden uitgebrachte GeForce 8500/8600-kaarten zijn de eerste met volledig hardwarematige H.264-decodering
Met de daarbij behorende benchmarks.
Dat de 7600 wel HDMI heeft is maar een klein detail natuurlijk, voor €9 heb je een kabel met aan één kant een DVI aansluiting en als uitgang een HDMI.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met mijn HTPC samen te stellen. Alleen is mijn nu niet duidelijk of Vista MC ook DTV ondersteund. Ik wil digitale TV gaan kijken via Casema, wat voor tunerkaart kan ik beste gebruiken.

Het moet wel dual zijn omdat ik wil opnemen en kijken tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TangLeFuzZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:23:
[...]

Bedankt voor de tip! Welke kast heb je er voor in de plaats?
Een linkje naar de specs van mijn HTPC staan in mijn sig :)

Maar ik heb een OrigenAE H6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met mijn HTPC zou willen gaan opnemen van TV via een Hauppage kaart bijvoorbeeld, dient mijn PC dan continu aan te staan of is het in te stellen dat wanneer je bijvoorbeeld een maand op vakantie gaat en een aantal programma's op wilt nemen, de PC gedurende een opname uit standby modus gaat om op te nemen en vervolgens weer terug gaat naar standby als de opname klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
obsidian schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:15:
[...]

Een linkje naar de specs van mijn HTPC staan in mijn sig :)

Maar ik heb een OrigenAE H6.
Ik denk dat ik voor de X11 van OrigenAE ga.... ziet er goed uit en lekker veel ruimte. Veel groter dan m'n receiver is hij niet dus het formaat zal niet verkeerd staan.
Vind de antec fusion ook een erg mooie kast, maar die volume knop hoeft er niet op te zitten dus dat is een beetje jammer...

Wat ik me nog wel afvraag... de VFD schermpjes worden bij OrigenAE niet bij de kast geleverd of wel?
Ik kan ze in de pricewatch echter niet vinden....?

[ Voor 10% gewijzigd door TangLeFuzZ op 13-06-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
Zo, eindelijk de knoop doorgehakt en onderdelen bestelt.

Heb het volgende besteld :

Antec Desktop Case NSK2400 mATX 380W (zwart-zilver)
Intel DG965OTMKR iG965, SATA2 RAID Retail
Intel Core 2 Duo E2160 1.80GHz FSB800 1MB Box
Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Asus DVD-/+/RAM DRW-1814BLT 18x/18x/8x LS Retail (wit)
Microsoft MCE Remote & Reciever 2005 NL OEM

Dit moederbord heeft een optical-out die ik ga aansluiten op de receiver van mijn 5.1 set.

Verder moet ik nog een DVB-C kaart en CI module, al is het mij nog niet helemaal duidelijk welke goed werkt met multikabel digitaal, die komen dus later zodra ik dat weet ;)

Ik wacht nog even op de HD2400/HD2600 van ATI voordat ik een beslissing maak over welke videokaart erin gaat ivm h264 offloading.

[ Voor 6% gewijzigd door izzo op 13-06-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Een simpele vraag, maar ik heb deze nog nergens kunnen vinden:
Kan je HDCP-beveiligd materiaal via een HDMI aansluiting afspelen en het geluid apart analoog/digitaal zonder de 1080P te verliezen?
(Mijn huidige versterker heeft namelijk geen HDMI ingang.)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:19:
Als ik met mijn HTPC zou willen gaan opnemen van TV via een Hauppage kaart bijvoorbeeld, dient mijn PC dan continu aan te staan of is het in te stellen dat wanneer je bijvoorbeeld een maand op vakantie gaat en een aantal programma's op wilt nemen, de PC gedurende een opname uit standby modus gaat om op te nemen en vervolgens weer terug gaat naar standby als de opname klaar is?
Ja dit kan, echter kan het soms wel wat werk zijn om het allemaal netjes ingesteld te krijgen. Ergens in dit topic stond geloof ik een link naar een programma wat je daarbij kon helpen, heb het zelf echter nog niet geprobeerd.
Wat ik me nog wel afvraag... de VFD schermpjes worden bij OrigenAE niet bij de kast geleverd of wel?
Ik heb zelf een OrigenAE kast en hierbij was het VFD schermpje meegeleverd echter standaard geen voeding.
Ik ben ook bezig met mijn HTPC samen te stellen. Alleen is mijn nu niet duidelijk of Vista MC ook DTV ondersteund. Ik wil digitale TV gaan kijken via Casema, wat voor tunerkaart kan ik beste gebruiken.

Met VMC kun je ook gewoon digitale tv opnemen en afspelen, je hebt uiteraard wel 2 tunerkaarten nodig en of dualtuner kaart (Hauppage PVR500). Bij de MCE 2005 remote control zitten 2 doroluskabeltjes die ervoor zorgen dat je met de MCE remote ook de digitale tuners verzet van kanaal.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:03:

Als je digitaal wilt kijken en opnemen heb je ook twee smartcards en twee abbonementen nodig! FireDTV kastjes van digital everywhere kun je linken via Firewire om meerdere DVB-C kanalen te ontvangen. Kanalen binnen dezelfde stransportstream kun je zowiezo tegelijk ontvangen via één DVB-C kastje. Kijk even op de website van Media Portal http://www.team-mediaport...ds/firedtv/floppydtv.html om te zien wat er precies mogelijk is.

DVB-C van Multikabel gebruik ik op mijn MediaPortal. Hoe lekker het allemaal op MCE werkt weet ik niet, officieel ondersteund Microsoft geen DVB-C op MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
RutgerDB schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:24:
[...]

Als je digitaal wilt kijken en opnemen heb je ook twee smartcards en twee abbonementen nodig! FireDTV kastjes van digital everywhere kun je linken via Firewire om meerdere DVB-C kanalen te ontvangen. Kanalen binnen dezelfde stransportstream kun je zowiezo tegelijk ontvangen via één DVB-C kastje. Kijk even op de website van Media Portal http://www.team-mediaport...ds/firedtv/floppydtv.html om te zien wat er precies mogelijk is.

DVB-C van Multikabel gebruik ik op mijn MediaPortal. Hoe lekker het allemaal op MCE werkt weet ik niet, officieel ondersteund Microsoft geen DVB-C op MCE.
Rutger,

Wat is je setup voor het kijken van digitale tv? aangezien ik ook Multikabel digitaal heb. (welke kaart en module?)

Tnx.
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
BlackBurn schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:24:
[...]
Ja dit kan, echter kan het soms wel wat werk zijn om het allemaal netjes ingesteld te krijgen. Ergens in dit topic stond geloof ik een link naar een programma wat je daarbij kon helpen, heb het zelf echter nog niet geprobeerd.
Het kan zeer makkelijk zelfs. Je PC gaat in standby (S3) en als hij moet opnemen gaat hij automatisch aan en automatisch weer terug in standby!

Je kan het handmatig instellen, maar de MCE Standby Tool werkt verreweg het makkelijkst.

[ Voor 27% gewijzigd door Kurios op 13-06-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan maar maximaal tot 2 weken van tevoren dingen inprogrammeren om op te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TangLeFuzZ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat ik voor de X11 van OrigenAE ga.... ziet er goed uit en lekker veel ruimte. Veel groter dan m'n receiver is hij niet dus het formaat zal niet verkeerd staan.
Vind de antec fusion ook een erg mooie kast, maar die volume knop hoeft er niet op te zitten dus dat is een beetje jammer...

Gewoon even de winkel mailen. Bij 4Launch waar de mijne vandaan komt zit het VFD display er gewoon bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
obsidian schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Je kan maar maximaal tot 2 weken van tevoren dingen inprogrammeren om op te nemen :)
Neehoor. Met de MCE Standby tool wordt Media Center ook 1x in de week opgestart om nieuwe gidsgegevens op te halen, waardoor je er echt geen omkijken meer naar hebt.

Losse opnamens kan je inderdaad maar 2-3 weken instellen, maar series dus veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 15:51

thomaske

» » » » » »

obsidian schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:13:
[...]

Gewoon even de winkel mailen. Bij 4Launch waar de mijne vandaan komt zit het VFD display er gewoon bij
Vanmiddag 4Launch even gemaild over de aanwezigheid van de VFD in de Origen AE H6, maar daar zit hij dus niet bij, tevens kunnen ze hem niet leveren. (weet dus niet hoe dit zit met de andere modellen)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:13:
Een simpele vraag, maar ik heb deze nog nergens kunnen vinden:
Kan je HDCP-beveiligd materiaal via een HDMI aansluiting afspelen en het geluid apart analoog/digitaal zonder de 1080P te verliezen?
(Mijn huidige versterker heeft namelijk geen HDMI ingang.)
De HDCP standaard staat het wel toe, mits de kwaliteit van het gedecrypte audio-signaal beperkt wordt (tot 48 kHz, 16 bit, en wellicht niet alle surround kanalen). Ik ben ook wel benieuwd of de meeste apparatuur inderdaad gebruik maakt van deze mogelijkheid.

Zie ook Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP
For example, high-definition digital video content must be restricted to DVD quality on non-HDCP compliant video outputs when requested by the source. DVD-Audio content is restricted to DAT quality on non-HDCP digital audio outputs (analog audio outputs have no quality limits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke dvd brander kunnen jullie aanraden?

Hij moet goed stil zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:33:

ik ben altijd groot fan van de pioneers geweest (heb ze al sinds de A03/103) en branden en lezen met name erg goed. Qua herrie zijn ze uiterst stil met lezen, een dvdtje erin hoor je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ik zal eens gaan kijken naar de pioneers. Ik hoorde dat de LG's ook wel stil zijn, klopt dit?

Ben ook nog steeds niet uit of ik nu de 8600GT of de 8600GTS moet nemen.

Ik zie dat de GTS alleen DCHP ondersteund, maar is dit nu al van belang?
Is het nu de €70 euro extra waard?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:47:
Thanks, ik zal eens gaan kijken naar de pioneers. Ik hoorde dat de LG's ook wel stil zijn, klopt dit?

Ben ook nog steeds niet uit of ik nu de 8600GT of de 8600GTS moet nemen.

Ik zie dat de GTS alleen DCHP ondersteund, maar is dit nu al van belang?
Is het nu de €70 euro extra waard?
Ik heb zelf gisteren besloten te wachten op de HD kaarten van ATI, ik denk dat die een veel betere keus zijn dan de huidige Nvidia kaarten, en volgens mij duurt het nog maar een weekje ofzo voordat ze in de winkels liggen.

(op sites als die van Sapphire staan de kaarten al online...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:10:
[...]

Ik heb zelf gisteren besloten te wachten op de HD kaarten van ATI, ik denk dat die een veel betere keus zijn dan de huidige Nvidia kaarten, en volgens mij duurt het nog maar een weekje ofzo voordat ze in de winkels liggen.

(op sites als die van Sapphire staan de kaarten al online...)
Zijn deze kaarten ook geschikt om mee te gamen? En is er al een idee wat de prijs ongeveer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RutgerDB schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:24:
[...]

Waarom heb ik twee smartcards nodig? Als ik kijk naar bijvoorbeeld de Samsung DCB-P850R decoder dan beschikt deze ook over 2 tuners en 1 smartcard.
Is er iemand die voor de kabel al deze setup heeft draaien met 2 tuners onde VMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

thomaske schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:21:
[...]

Vanmiddag 4Launch even gemaild over de aanwezigheid van de VFD in de Origen AE H6, maar daar zit hij dus niet bij, tevens kunnen ze hem niet leveren. (weet dus niet hoe dit zit met de andere modellen)
Huh? :? Ik heb de mijne daar vandaan en bij mij zat ie erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijks de ultieme tv-out settings als je een phillips breedbeeld 72cm 100hz crt hebt icm een ati radeon 9600se?
Kan het nergens echt vinden. Ook niet in het tv-out topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:54:
Wat zijn eigenlijks de ultieme tv-out settings als je een phillips breedbeeld 72cm 100hz crt hebt icm een ati radeon 9600se?
Kan het nergens echt vinden. Ook niet in het tv-out topic.
En toch staat het meerdere keren in dit topic. (720x576x50Hz)
|sWORDs| schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:30:
[...]

In het oude controlpanel kun je dit selecteren, in de nieuwe moet je hem aanmaken:
  • NVIDIA Control Panel
  • Geadvanceerde weergave
  • Resolutieattributen wijzigen
  • Aangepaste timing beheren
  • Creëren
  • Horizontale bureaublad-pixels 720
  • Verticale bureaublad-lijnen 576
  • GDI-vernieuwingsfrequentie 50 (ook 60 proberen)
Ik neem aan dat je dus de PureVideo Decoder hebt, aangezien je het over nVidia software hebt:
Speel een mpeg file of dvd af, er komt in je taakbalk een nVidia icoon bij:
  • Eigenschappen
  • Anamorfisch/Onbewerkte verhoudingen
Breedbeeld/4:3 moet je nu kiezen op je tv of met de zoommode van Media Center.

[ Voor 53% gewijzigd door |sWORDs| op 14-06-2007 16:34 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
izzo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:30:
[...]

Rutger,

Wat is je setup voor het kijken van digitale tv? aangezien ik ook Multikabel digitaal heb. (welke kaart en module?)

Tnx.
Ruud
Hoi Ruud,

Sorry voor de late reactie. Voor Multikabel is het volgende uitstekend geschikt:

http://www.digital-everyw...ml/24_03_05_22_27_57.html
Dit is de FireDTV module, de FloppyDTV (intern) is natuurlijk ook prima.

Verder heb je een Alphacrypt CAM module nodig om je Irdeto kaartje dat je van Multikabel hebt gekregen in te schuiven. Deze kan je hier vinden: http://www.digital-everyw...ml/01_04_05_16_01_10.html

Je moet voor Multikabel dus Netherlands Multikabel Alphacrypt Full 3.0 All Freq, 6875 hebben maar dat zie je wel in de tabel staan.

That's it.

Je kunt dan dus één stream ontvangen. Per stream zijn een aantal kanalen beschikbaar.

Hier is een overzicht van de streams: http://www.digitalekabelt...techniek/multikabel.shtml

Je kunt dus alle kanalen binnen één stream kijken of opnemen als je daar voldoende apparatuur voor hebt (MediaPortal kan dit bijvoorbeeld). Maar als je één zender uit stream 5 wilt opnemen en tegelijkertijd een zender uit stream 6 kijken dan heb je een probleem. De oplossing is dan om nog een FireDTV kastje te kopen, door te lussen via de Firewire adapter en NOG een digitaal abbonement te nemen om aan een tweede irdeto kaartje te komen. En dat laatste suckt natuurlijk, dubbel betalen voor 't zelfde.

Ik heb bovenstaande (met één FireDTV) draaien in een MediaPortal client/server setup. Kan op elke laptop en PC via het LAN HD TV kijken via de FireDTV die aan mijn server hangt. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Ik vroeg me nog iets af;

als je HTPC in Media Center zit, kun je dan (als je televisie uitstaat) bijvoorbeeld Internet Radio stations starten met je remote, en door de verschillende stations scrollen via het VFD scherm ?

Dus net als je gewone FM stations op je reciever, maar dan op je de internet radio stations via je htpc. Dat lijkt me namelijk wel relaxt... :)

Edit; zie net dat er op m'n Harmony remote gewoon een My Radio 'knop' zit, dus het starten van de radio zou moeten kunnen.... nu dus de vraag aan jullie of het uitzoeken van een station via het VFD scherm mogelijk is....?!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:14:
[...]

Zijn deze kaarten ook geschikt om mee te gamen? En is er al een idee wat de prijs ongeveer wordt?
De 2400 volgens mij rond de 100 euro en de 2600 tussen de 100 en de 200 euro. Beide reeksen zijn directx10 kaarten en dus goed geschikt om mee te gamen voor zover ik weet.

[ Voor 12% gewijzigd door TangLeFuzZ op 14-06-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

TangLeFuzZ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:07:
Ik vroeg me nog iets af;

als je HTPC in Media Center zit, kun je dan (als je televisie uitstaat) bijvoorbeeld Internet Radio stations starten met je remote, en door de verschillende stations scrollen via het VFD scherm ?

Dus net als je gewone FM stations op je reciever, maar dan op je de internet radio stations via je htpc. Dat lijkt me namelijk wel relaxt... :)

Edit; zie net dat er op m'n Harmony remote gewoon een My Radio 'knop' zit, dus het starten van de radio zou moeten kunnen.... nu dus de vraag aan jullie of het uitzoeken van een station via het VFD scherm mogelijk is....?!

[...]

De 2400 volgens mij rond de 100 euro en de 2600 tussen de 100 en de 200 euro. Beide reeksen zijn directx10 kaarten en dus goed geschikt om mee te gamen voor zover ik weet.
Mogelijk, ja, maar dan zul je het zelf moeten maken.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
|sWORDs| schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:17:
[...]

Mogelijk, ja, maar dan zul je het zelf moeten maken.
Allrighty, die dingen zijn dus gewoon zelf te programmeren... mooi :)

Trouwens, ik zie net op de OrigenAE site dat ze de s21t online hebben staan.

Ben benieuwd wanneer hij in de winkels ligt en wat hij gaat kosten... al vraag ik me af wat je nou aan zo'n scherm hebt... een vfd is toch wel voldoende? Wie loopt er nou naar z'n installatie toe als hij muziek of whatever wil uitzoeken... dat doe je toch met een remote.... :)

Als het touch screen nou een externe remote zou zijn, zou ik de kast meteen kopen.... maar hij zit er nog steeds aan vast, dus dat is niet echt zinvol lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door TangLeFuzZ op 14-06-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Het is zinvol omdat je geen TV aan hoeft te zetten. Niet dat dat nou zo'n probleem is maar toch.

1081 euro bij Salland Automatisering.nl :)

Ik denk deze kast aan te schaffen
Antec Fusion
http://www.techpowerup.co...n/images/casefinished.jpg
MircoATX mobo, 430 watt PSU bijgeleverd (Antec heeft meestal vrij goede), 2x 120mm fan, ruimte voor 2 HDs (met een bracket zouden het er drie kunnen zijn), en een schermpje :)
Alleen geen remote control functionaliteit, maar die moet ik wel los kunnen krijgen? De kast komt ws. toch in een kastje te staan dus heb toch al een los IR-oogje nodig.

Verder denk ik aan een:
- C2 Duo 4300 (vanwege de punch bij laag verbruik)
- heb een 7600GT silent klaarliggen (I know, geen acceleratie, maar daar heb je alleen last van bij HD-materiaal dat ik nog niet echt veel heb en dan nog is het enige probleem dat de processor wat zwaarder belast wordt)
- een mircoATX bordje (met minimaal optische uitgang en RAID vanwege serverfunctionaliteit), nog geen echte keuze gemaakt (wel ben ik een beetje huiverig voor Asus P5Bs sinds die nogal eens voorbij komen met vage startproblemen en ik daar zelf ook ervaring mee heb)
- Hauppage TVkaartje, vnl. voor opname

Weet iemand welke goede stille koeler daar nog in past? Liefst één die naar de zijkant blaast ivm de zijfans.

edit: nu de hele avond zitten zoeken naar een MircoATX moederbord dat een optische uitgang heeft (eventueel SPDIF) in de backpanel en RAID....kan ze niet vinden.

[ Voor 136% gewijzigd door Stefke op 14-06-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag..

Ik wil mijn LCD gaan aansluiten op HTPC en lees inmiddels alles over videokaarten, HDMI, DVI etc.

Veel Moederborden beschikken niet over HDMI of je komt met je pci-e in de knoei.

Nu wil ik volgende doen, doel ik om 1080P goed te kunnen weergeven.

Videokaart 8600 GT, gebruik dan DVI naar HDMI naar TV, wil enkel beeld en geen audio op TV. En wil de videokaart werk laten doen ipv processor.

Moederbord met spdif optisch om naar versterker te gaan en zo 5.1

Graag advies hierin. Is dit een goede opzet of zit er toch nog kwaliteits verschil tussen DVI en HDMI. Alle videokaarten hebben enkel vaak 2x DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
stefijn schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:09:
...............................
................................
edit: nu de hele avond zitten zoeken naar een MircoATX moederbord dat een optische uitgang heeft (eventueel SPDIF) in de backpanel en RAID....kan ze niet vinden.
Stefijn,

Hier heb ik ook heel lang naar gezocht, uiteindelijk toch 1 gevonden, namelijk de :

pricewatch: Intel DG965OTMKR, G965 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
backpanel: http://developer.intel.com/design/motherbd/ot/ot_con.htm

Ik hoop hem volgende week binnen te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door izzo op 15-06-2007 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Ik vroeg me nog iets af;

[...]

Deze optie zoek ik eigenlijk ook of scrollen door je muziekcollectie anders moet telkens de tv aan om alleen een nummer op te zetten. Kent niemand toevallig hier al een tooltje voor, want zelf programmeren kom ik voorlopig de komende tijd niet aan toe.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:33:

Ik gebruik zelf een standaard NEC, echter heb ik wel AnyDVD op me PC staan, hierdoor hoor je hem alleen even op spinnen en daarna hoor je de dvd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:05:

Videokaart 8600 GT, gebruik dan DVI naar HDMI naar TV, wil enkel beeld en geen audio op TV. En wil de videokaart werk laten doen ipv processor.

Moederbord met spdif optisch om naar versterker te gaan en zo 5.1

Graag advies hierin. Is dit een goede opzet of zit er toch nog kwaliteits verschil tussen DVI en HDMI. Alle videokaarten hebben enkel vaak 2x DVI.
Digitaal is digitaal, volgens mij heb je niet echt te maken met kwaliteitsverlies
izzo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:28:
[...]

Stefijn,

Hier heb ik ook heel lang naar gezocht, uiteindelijk toch 1 gevonden, namelijk de :

pricewatch: Intel DG965OTMKR, G965 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
backpanel: http://developer.intel.com/design/motherbd/ot/ot_con.htm

Ik hoop hem volgende week binnen te krijgen.
Oke, tnx zal eens bekijken :)

Heeft zo'n bord ook die zaken als AI NAP van Asus? Kan daar niks over vinden.

Heb nu een Asus P5V-VM DH in mij lijstje staan, met daarbij dan een losse SPDIF/Opt.bracket.
http://www.asus.com/produ...=0&model=1199&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:26:
[...]
Digitaal is digitaal, volgens mij heb je niet echt te maken met kwaliteitsverlies
Dus ik kan goed uit de voeten met een 8500 GT met DVI en dan kabel DVI-HDMI.

Ik snap dan niet waarom zou je graag HDMI willen hebben op je MoBo? Tenslotte heb je aan spdiff optisch voldoende voor geluid en DVI - HDMI voor TV.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
HDCP ondersteuning lijkt door AnyDVD HD eigenlijk overbodig, zie ik net:
http://www.slysoft.com/en/anydvdhd.html
* Same features as regular AnyDVD
* Removes encryption (AACS) from HD-DVDs
* watch movies over digital display connection, without HDCP compliant graphics card and HDCP compliant display.
* playback of discs on the PC with PowerDVD Ultra, which otherwise do not run.
* Removes user prohibitions, you can select the language and subtitle track without going through the disc's menu.
* Removes parental restrictions.
* Allows you to remove or skip Studio Logos and warning messages.
* With "magic file replacement ™" you can remaster any commercial movie disc using simple XML scripts.
* The "must have" utility for the serious home theater enthusiast using a media center / home theater PC.
* Includes a UDF 2.5 file ripper, no need to install 3rd party UDF 2.5 filesystem under Windows XP.
Maar goed... heb liever wel een kaart die het ondersteund, ben je in ieder geval niet afhankelijk van software en m'n tv ondersteund het ook, dus tja....
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:06:
[...]

Dus ik kan goed uit de voeten met een 8500 GT met DVI en dan kabel DVI-HDMI.

Ik snap dan niet waarom zou je graag HDMI willen hebben op je MoBo? Tenslotte heb je aan spdiff optisch voldoende voor geluid en DVI - HDMI voor TV.

Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij zie je niks over het hoofd :) Ik ga ook zoiets opzetten...

[ Voor 5% gewijzigd door TangLeFuzZ op 15-06-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me nog iets af;

[...]

Ik zag hier laatst iets cools over voorbij komen:
De ricavision remote, en philips heeft er ook een. Dan heb je een schermpje op je remote (wel alleen voor vista als ik me niet vergis).

ricavision sideshow: http://www.ricavision.com...date/sideshow_remote.html
ricavision rica100: http://www.ricavision.com/ricavision_webupdate/rica100.html
philips SRM7500: http://www.consumer.phili...Id=SRM7500_10_NL_CONSUMER

Ik kan alleen nergens vinden of die ricavision remotes al te koop zijn en waar ze dan te koop zijn... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:22:
[...]

Ik zag hier laatst iets cools over voorbij komen:
De ricavision remote, en philips heeft er ook een. Dan heb je een schermpje op je remote (wel alleen voor vista als ik me niet vergis).
Erg gaaf ding ja... maar dan zit ik weer met 2 remotes, en ik was juist zo blij dat ik daar vanaf was door m'n Harmony 525.

Als er een Harmony remote uitkomt met sideshow ondersteuning, koop ik hem direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:32:
[...]

Erg gaaf ding ja... maar dan zit ik weer met 2 remotes, en ik was juist zo blij dat ik daar vanaf was door m'n Harmony 525.

Als er een Harmony remote uitkomt met sideshow ondersteuning, koop ik hem direct...
Je kunt je harmony toch verkopen dan en een van die andere halen? Of heeft die harmony weer functies die de andere niet hebben.

Ik zit er zelf over te denken om de philips afstandsbediening te halen aangezien de ricavision nergens te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:35:
[...]

Je kunt je harmony toch verkopen dan en een van die andere halen? Of heeft die harmony weer functies die de andere niet hebben.

Ik zit er zelf over te denken om de philips afstandsbediening te halen aangezien de ricavision nergens te koop is.
Volgens mij zijn die Rica en Philips, puur MCE afstandsbedieningen. Een harmony vervangt alle afstandsbedieningen in je hele huis... daarom zijn ze zo relaxt. Volgens mij doen die Rica en Philips dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:37:
[...]

Volgens mij zijn die Rica en Philips, puur MCE afstandsbedieningen. Een harmony vervangt alle afstandsbedieningen in je hele huis... daarom zijn ze zo relaxt. Volgens mij doen die Rica en Philips dat niet.
De philips wel. is een 7 in 1 afstandsbediening...
En hij kan custom functies leren (learn mode). Dus hij kan signalen van je originele afstandsbediening jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28229089,noline]TangLeFuzZ schreef op vrijdag 15 juni 2007 @

Volgens mij zie je niks over het hoofd :) Ik ga ook zoiets opzetten...
TangLeFuzZ, wat wordt je config?

Ik zat ook te kijken naar de GeForce 7600 GS HDMI, iemand ervaringen mee?
Echt gamen wil ik toch niet moet gewoon mooie setup zijn voor HDTV 1080p en HDCP compliant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:43:
[...]

TangLeFuzZ, wat wordt je config?

Ik zat ook te kijken naar de GeForce 7600 GS HDMI, iemand ervaringen mee?
Echt gamen wil ik toch niet moet gewoon mooie setup zijn voor HDTV 1080p en HDCP compliant.
Op dit moment zit ik aan de volgende basiscomponenten te denken:

Kast: Ahanix MCE601
Mobo: Gigabyte GA-M55plus-S3G met s/pdiff bracket
Processor AMD Athlon64 X2 3800+
Geheugen: 2GB twinmos geheugen
Videokaart: ATI HD 2400 of 2600 (nog niet in de winkel maar dat zal nog een weekje duren ofzo)

Verder de Ahaninx MCE601 omdat het gewoon een supermooie kast is, maar ook omdat er standard ATX in kan, en daarom die Gigabyte met S/PDIF bracket. S/PDIF zit wel op extern kaartje, maar omdat het een ATX bord is is er genoeg ruimte voor de videokaart.
Verder hebben die Ahanix kasten een mooi VFD met goeie 3rd party software (frontview bijv.) ondersteuning, en zit je dus niet aan bepaalde software vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Je weet dat een C2 duo 4300 of iets in die geest veel zuiniger is? (en sneller, en een C2 2400 kost ook maar 70 euro)

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 15-06-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
stefijn schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:40:
Je weet dat een C2 duo 4300 of iets in die geest veel zuiniger is? (en sneller, en een C2 2400 kost ook maar 70 euro)
Ik heb niet echt op energieverbruik gelet bij het samenstellen. Ik wist alleen niet dat hij sneller was...?

Heb zelf altijd AMD gehad, en daarom viel m'n keus eigenlijk ook nu weer direct op AMD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Volgens mij ging ik wat snel, maar ik meen wel dat een C2duo een stuk sneller is ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Even tussendoor vraagje;

AMD x2 4400 (939)

houden, of upgraden? (HTPC)

Intel Core 2 Duo E4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

TangLeFuzZ schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:19:
[...]
Op dit moment zit ik aan de volgende basiscomponenten te denken:

Mobo: Gigabyte GA-M55plus-S3G met s/pdiff bracket
Processor AMD Athlon64 X2 3800+
Geheugen: 2GB twinmos geheugen
Videokaart: ATI HD 2400 of 2600 (nog niet in de winkel maar dat zal nog een weekje duren ofzo)

Verder de Ahaninx MCE601 omdat het gewoon een supermooie kast is, maar ook omdat er standard ATX in kan, en daarom die Gigabyte met S/PDIF bracket. S/PDIF zit wel op extern kaartje, maar omdat het een ATX bord is is er genoeg ruimte voor de videokaart.
Verder hebben die Ahanix kasten een mooi VFD met goeie 3rd party software (frontview bijv.) ondersteuning, en zit je dus niet aan bepaalde software vast.
Heerlijk bordje. Heb het zelf ook. Lekker stabiel en zat mogelijkheden.
stefijn schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:40:
Een C2 icm een gemiddeld mobo is bepaald niet zuiniger dan een AMD combi als je het over idle draaien hebt. Onder volle belasting kan het anders zijn: mijn E4300 gaat dan van 4W naar 40W, terwijl mijn X2 3600 (65W TDP) een verschil laat zien van 45W.

De nieuwe 45W versies van AMD zullen hetzelfde beeld laten zien als de E4300 denk ik.

Qua snelheid zal een E4300 wat sneller zijn, maar of dat heel veel is voor dit doel weet ik niet.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

deeltje schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:21:
Even tussendoor vraagje;

AMD x2 4400 (939)

houden, of upgraden? (HTPC)

Intel Core 2 Duo E4300
Ligt eraan wat je voor de rest hebt. Maar als je een X2 hebt dan zou ik niet zomaar gaan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een beetje de opzet waar ik zelf aan denk

Mobo: M2N32-SLI Premium Vista Edition met ScreenDuo schermpje

Processor AMD Athlon 64 X2 4600+

Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

Videokaart: ATI HD 2400 of 2600
of Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB

HDD: Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
of Barracuda 7200.10 SATA 3.0Gb/s 750-GB Hard Drive

DVD: NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM

Wat vinden jullie ervan, nog tips voor extra koeiling en eventueel andere DVD?

Wil zo stil mogelijk systeem maar wel mogelijkheden voor:

1080P
H.264
HDCP

Weet iemand of ook mogelijk is om je PS3 via de HTPC of te spelen op je HDTV?

Verder gaat waarschijnlijk in de kosten lopen omdat ik Casmea DTV wil gaan kijken en dan dual, opnemen en afspelen tegelijk. Wil gaan oplossen met TechnoTrend 1500 incl Ci module + CAM en dan wel 2 x...

Is niet mogelijk om 1 CI + CAM te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

obsidian schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:19:
[...]

Ligt eraan wat je voor de rest hebt. Maar als je een X2 hebt dan zou ik niet zomaar gaan upgraden...
De rest wordt vervangen dus het ging me meer om de brute kracht tussen deze twee processoren, aangezien ik nergens een duidelijke chart hierover kan vinden. Beestje wordt bewaard en we wachten rustig tot juli/augustus af en hopen dan dat de prijsdaling van de C2D's aanzienlijk zijn ;)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:22:
Mobo: M2N32-SLI Premium Vista Edition met ScreenDuo schermpje
Dat is echt zonde van je geld als ik de reviews zo lees.

ScreenDuo werkt met eigen software en heeft dus geen SideShow ondersteuning van Vista, dat is ten eerste al een minpunt en reden genoeg om te wachten op echte sideshow devices, maar daarnaast zit je ook nog steeds vast aan een kabel met het ding, en kun je dus niet ff lekker op je bank muziek uitzoeken met het apparaat.

Zou het niet doen als ik jou was...! Koop gewoon een normaal mobo, en bewaar je geld voor echte SideShow devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:22:

videokaart: ATI HD 2400 of 2600
of Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB
Naar het schijnt heeft de eerste kaart nog wat aanloop problemen, en is niet duidelijk of die al zijn opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik zat aan het onderstaande te denken, maar had nog enkele vraagjes die jullie vast kunnen beantwoorden. Dit systeem is puur bedoeld om media af te spelen(gaming gebeurt op consoles in mijn geval) waarbij HD materiaal uiteraard ook zonder enige problemen moet kunnen worden afgespeeld op 720P.

Vragen:
  1. Is dit moederbord een goede keus? Volgens mij zit alles erop en de duurdere moederborden hebben vaak (o.a.) meer PCIe sloten, maar die heb ik niet nodig, lijkt mij.
  2. De videokaart is passief gekoeld, is dit ook mogelijk met de CPU, of zal ik toch voor (bijv.) Zalmane moeten gaan?
  3. Zijn er naast de GPU cooler, CPU cooler, harde schijf en optische drive nog meer onderdelen die lawaai maken?
  4. Past deze configuratie zonder problemen in de gekozen behuizing? Ook wanneer er een "enorme" Zalman cooler op de CPU wordt geplaatst?

Configuratie:

BehuizingAntec FUSION EC Fusion Case Media center ATX 12V 430W
VoedingAanwezig in behuizing
ProcessorIntel Core 2 Duo E4300 1.80 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed
MoederbordAsus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
GeluidskaartS/PDIF-out op moederbord
VideokaartGigaByte VGA GeForce 8600GTS Silent 256 MB, PCI-e 16x
TV-kaartHauppauge WinTV PVR-150 MCE Kit incl. afstandbed.
Remote + IROnderdeel van TV-kaart
DVD speler/branderReeds aanwezig, tenzij Silver bestaat
Harde schijfSeagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
GeheugenKingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
BesturingssysteemMicrosoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM
CardreadersApacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zilver Retail
Desktop combinatieLogitech Cordless Desktop EX 110

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sensei_D schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:06:
Ik zat aan het onderstaande te denken, maar had nog enkele vraagjes die jullie vast kunnen beantwoorden. Dit systeem is puur bedoeld om media af te spelen(gaming gebeurt op consoles in mijn geval) waarbij HD materiaal uiteraard ook zonder enige problemen moet kunnen worden afgespeeld op 720P.

Vragen:
  1. Is dit moederbord een goede keus? Volgens mij zit alles erop en de duurdere moederborden hebben vaak (o.a.) meer PCIe sloten, maar die heb ik niet nodig, lijkt mij.
  2. De videokaart is passief gekoeld, is dit ook mogelijk met de CPU, of zal ik toch voor (bijv.) Zalmane moeten gaan?
  3. Zijn er naast de GPU cooler, CPU cooler, harde schijf en optische drive nog meer onderdelen die lawaai maken?
  4. Past deze configuratie zonder problemen in de gekozen behuizing? Ook wanneer er een "enorme" Zalman cooler op de CPU wordt geplaatst?

Configuratie:

GeheugenKingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
VOlgens mij moet je een MircoATX mobo hebben voor die case

Als je de processor ver genoeg terugklokt lukt het vast om m passief te koelen. In die kast zit een hele nette airflow volgens mij (HDs en voeding zitten zelfs in afgesloten compartimenten zodat de warmte niet bij mobo komt) met 2 120mm fans dus ik denk dat dat wel lukt, maar dan zou ik nog steeds een betere koeler erop zetten (maar dan met fan uitgeschakeld).
Deze is 6,7cm hoog, met 120mm koeler (zowieso ook al stil) en geschikt voor C2 Duo.
http://www.zalman.co.kr/e...ct/view.asp?idx=146&code=

Buiten de zaken die je noemt (je GPU is passief gekoeld) zitten er in de voeding een fan (Antecvoeding over het algemeen erg stil) en 2 120mm fans met een knopje om ze langzamer te laten draaien. Die zijn dan ook alleen stil in de laagste stand. Heb zelf een Antec kast met 1 zo'n fan, en die moet je niet in stand 2 of 3 zetten want dan ga je m horen. Maybe als je ze nog op 7 of zelfs 5 volt laat draaien dat het nog beter is.

Wat bedoel je met "tenzij Silver bestaat"? Ik denkdat de kleur van je drive niet uitmaakt, volgens mij komt er een afdekplaat mee.

Je mobo gaat denk ik niet passen (ATX), en een enorme koeler denk ik ook niet. De kast is 445 x 140 x 415. Ik denk dat je al gauw maximaal een koeler van een cm of 9 hoog kunt gebruiken en dat ie dan al bijna tegen de kap aan zit

Had gisteren ergens een erg mooie review van die case met veel mooie foto's, effe kijken of ik die kan vinden. Daarin gebruikten ze een Zalman koeler.

Ik heb vrijwel exact dezelfde config op het oog (heb alleen al een 7600GT liggen), wat kost de jouwe en waar ga je m kopen?

Mooie case
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/Fusion/images/casefinished.jpg

Review
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/Fusion/6

En don't forget: geen IR-functie in de kast, maar een oogje zit als het goed is bij je Hauppage-kit.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 15-06-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Sensei_D schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:06:

Vragen:

Configuratie:

moederbord past niet in deze case..er kan alleen matx in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Michel242186 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:38:
[...]

moederbord past niet in deze case..er kan alleen matx in
LOL, jij typt niet met 10 vingers??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de zwarte uitvoering van de Anrec Fusion zit wel een IR ontvanger.

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08740#

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:33:
In de zwarte uitvoering van de Anrec Fusion zit wel een IR ontvanger.

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08740#
Deze kast wil ik ook.

Ik heb met antec gesproken en deze komt de 2e week van juli in de nederlandse winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
stefijn schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:37:
[...]

VOlgens mij moet je een MircoATX mobo hebben voor die case
Ai ja nu zie ik het, zal eens verder kijken naar die bordjes... Nog suggesties hiervoor anders?

Als je de processor ver genoeg terugklokt lukt het vast om m passief te koelen. In die kast zit een hele nette airflow volgens mij (HDs en voeding zitten zelfs in afgesloten compartimenten zodat de warmte niet bij mobo komt) met 2 120mm fans dus ik denk dat dat wel lukt, maar dan zou ik nog steeds een betere koeler erop zetten (maar dan met fan uitgeschakeld).
Deze is 6,7cm hoog, met 120mm koeler (zowieso ook al stil) en geschikt voor C2 Duo.
http://www.zalman.co.kr/e...ct/view.asp?idx=146&code=
Kijk (great minds think alike), deze heb ik nu dus ook op mijn CPU zitten en zou ik idd heel graag op de CPU van de HTPC willen plaatsen wanneer passief niet helemaal lukt, maar deze vind ik best wel groot. Vind het moeilijk inschatten, maar deze zou dus passen?

Buiten de zaken die je noemt (je GPU is passief gekoeld) zitten er in de voeding een fan (Antecvoeding over het algemeen erg stil) en 2 120mm fans met een knopje om ze langzamer te laten draaien. Die zijn dan ook alleen stil in de laagste stand. Heb zelf een Antec kast met 1 zo'n fan, en die moet je niet in stand 2 of 3 zetten want dan ga je m horen. Maybe als je ze nog op 7 of zelfs 5 volt laat draaien dat het nog beter is.
OK super info, dat wordt gewoon een beetje spelen met de mogelijkheden van de fans dus, moet lukken.

Wat bedoel je met "tenzij Silver bestaat"? Ik denkdat de kleur van je drive niet uitmaakt, volgens mij komt er een afdekplaat mee.
Ow dat was eigenlijk meer iets voor mezelf(heb de config eerst in Excel samengesteld) maar het is idd zoals je aangeeft; de kast is Silver dus zou alleen een nieuwe DVD speler/brander halen wanneer deze ook Silver is.
Wat is dat afdekplaatje dan?? Er zit er wel 1 op de behuizing, maar die gaat er toch af, zodra de optisce drive wordt geplaatst? Of kan je dat plaatje op de drive "plakken"? Dat zou het geheel wel een stuk mooier maken denk ik... OMG nu zie ik in die review hoe het werkt _/-\o_ Helemaal perfect!

Je mobo gaat denk ik niet passen (ATX), en een enorme koeler denk ik ook niet. De kast is 445 x 140 x 415. Ik denk dat je al gauw maximaal een koeler van een cm of 9 hoog kunt gebruiken en dat ie dan al bijna tegen de kap aan zit

Had gisteren ergens een erg mooie review van die case met veel mooie foto's, effe kijken of ik die kan vinden. Daarin gebruikten ze een Zalman koeler.
Ah de eerder genoemde Zalman CPU cooler gaat dus passen _/-\o_

Ik heb vrijwel exact dezelfde config op het oog (heb alleen al een 7600GT liggen), wat kost de jouwe en waar ga je m kopen?
Ik kom zelf wat lager dan normaal uit, omdat ik ook een aantal kleine onderdelen al in mijn bezit heb. De eerste kolom geeft de prijzen aan bij Salland Automatisering waar ik als eerste alles checkte, maar het bleek goedkoper te kunnen bij Cool-Prices(2de kolom) Ik wilde iig alles bij 1 shop halen om zo verzendkosten te sparen en alles in 1 keer binnen te krijgen (hopelijk)

Antec FUSION EC Fusion Case Media center ATX 12V 430W€ 163,99€ 154,95
Aanwezig in behuizing€ 0,00€ 0,00
Intel Core 2 Duo E4300 1.80 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed€ 109,00€ 107,70
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)€ 96,00€ 93,40
S/PDIF-out op moederbord€ 0,00€ 0,00
GigaByte VGA GeForce 8600GTS Silent 256 MB, PCI-e 16x€ 204,00€ 201,50
Hauppauge WinTV PVR-150 MCE Kit incl. afstandbed.€ 0,00€ 0,00
Onderdeel van TV-kaart€ 0,00€ 0,00
DVD speler/brander reeds aanwezig€ 0,00€ 0,00
Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB)€ 108,00€ 104,95
Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2€ 122,00€ 119,95
Microsoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM€ 125,00€ 99,90
Apacer 16-in-1Card Reader USB 2.0 Zilver Retail€ 11,19€ 10,95
Logitech Cordless Desktop EX 110€ 0,00€ 0,00
Verzendkosten€ 8,99€ 8,95
Totaal€ 948,17€ 902,25
Mooie case
[afbeelding]

Review
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/Fusion/6

En don't forget: geen IR-functie in de kast, maar een oogje zit als het goed is bij je Hauppage-kit.
Oogje heb ik idd al, geen probleem. Intern is mooier, maar die zwarte kast vind ik persoonlijk minder mooi als die Silver versie.

Thnx for the review btw!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oke dan...CoolPrices is bij mijn ouders in de buurt :)

Moederbordje is wat lastiger als MicroATX, een stukje terug zijn er een paar genoemd. Op Coolprices is een configurator die wel aardig werkt

Wat suf dat die zwarte wel een IR ingebouwd heeft. Op zich niet direct een probleem, ws. komt het apparaat toch in een kastje, dus dan heb ik toch al een oog nodig. Vind die zwarte ook minder mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 16-06-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Iemand toevallig enig idee of er nog ergens een Antec Fusion (Zwart/Zilver) te krijgen is, 4Launch kan deze hoogstwaarschijnlijk niet meer leveren.

Of kent iemand goede alternatieven, ongeveer zelfde prijs, stil en liefst met voeding, anders stijgt de prijs denk ik behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Salland geeft ook een langere levertermijn op, en uit ervaring weet ik dat dat kan betekenen dat ze hem niet meer leveren...dat zou balen zijn, perfecte prijs/kwaliteitverhouding, alle andere kasten die er een beetje uitzien vind ik veel te duur voor wat je krijgt (OriginAE bijvoorbeeld) en dan moet je vaak nog schermpjes, voedingen en zo bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
BlackBurn schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:11:
Iemand toevallig enig idee of er nog ergens een Antec Fusion (Zwart/Zilver) te krijgen is, 4Launch kan deze hoogstwaarschijnlijk niet meer leveren.

Of kent iemand goede alternatieven, ongeveer zelfde prijs, stil en liefst met voeding, anders stijgt de prijs denk ik behoorlijk.
Bij Salland Automatisering staat 1-10 dagen om te leveren, maar misschien heeft Stefijn gelijk. Je kan daar iig ff proberen.
Daarnaast verwacht Norrod hem de 30ste iig weer, alleen daar is die wel wat duurder :(

[ Voor 3% gewijzigd door Sensei_D op 16-06-2007 11:24 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zijn die OriginAE kasten eignelijk een beetje stil met die 60mm fans? Ik denk dat als die Antec niet meer leverbaar blijkt ws. een H6 kopen omdat daar tenminste nog een fatsoenlijk aantal HDs in kan (3) - en die is nog enigzins te betalen :| is van alle mooie HTPC-cases, maar ik ben een beetje huiverig voor die kleine fans

Overigens vind ik dit ook wel een mooie case: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=182&code=029, incl. VFD 239 euro bij Salland, wel zonder voeding (dus ook weer net effe wat aan de dure kant) maar met 2x 80mm fans en remotecontrol (MCE-comp.??)

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 16-06-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:57
BlackBurn schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:11:

Waarom neem je niet de Antec NSK2400 deze is bijna hetzelfde als de Fusion. Mist alleen het schermpje en de volumeknop.
Link pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Goeie tip, zo'n schermpje heb je volgens mij niet eens veel aan behalve leuk gadgetgehalte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
caRe.Ghost schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:52:
Hier gaat hij dan, mijn eerste post op dit forum :D

Ook ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Tot nu toe ben ik tot de volgende configuratie gekomen.

Kast: Silverstone SST-GD01B-MXR Case
Voeding: Antec SmartPower 2.0 voeding ATX2 350Watt
Moederbord: Gigabyte GA-M55plus-S3G, C51G
Processor: Athlon 64 3800+, 2.4GHz, 512KB, AM2, 45W, Box
Processor koeler: Zalman CNPS9500AM2 CPU Cooler S754/939/940/AM2
Harddisk: 2x Samsung SpinPoint T166 500GB, 7200rpm, 16MB,SATAII
Videokaart: MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3
Geheugen: Kingston HyperX 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
DVD-brander: NEC AD-7170 DL 18x12x DVD-RW/RAM Zwart, bulk
Geluidskaart: Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi
TV-Kaart: Hauppauge WinTV PVR-150 MCE Kit incl.
Toetsenbord: Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition

Ik wil graag een stabiele, zuinige en stille htpc net als ieder ander. Ik wil hem gaan gebruiken om xvids/dvd's/hddvds op af te spelen en om mijn mp3 collectie op te beluisteren. Ik wil deze htpc aansluiten op een nog aan te schaffen HDTV en een versterker met een surround set. Het moet allemaal wel binnen dit budget (1000-1200) blijven, qua pc dan. ;)

Heeft iemand nog tips/suggesties voor mij of een advies om iets aan te passen? of is dit een systeem waarmee ik goed uit de voeten kan?
Dat is een mooie config, ik zoek iets soortgelijks. We hebben in ieder geval hetzelfde budget.

Is dat een nieuwe case van Silverstone? Ik had um nog niet eerder gezien. Ziet er mooi uit in ieder geval.

Ik vraag me af wat jouw redenatie is achter de gekozen voeding en de geluidskaart?
Waarom geen fanless voeding of een andere voeding die speciaal is gemaakt om zo stil mogelijk te zijn?

En waarom een geluidskaart erbij nemen? Is de onboard sound niet ruim voldoende als je het geluid toch digitaal doorgeeft aan je receiver? En als een geluidskaart dan toch noodzakelijk is, waarom degene die jij hebt gekozen en niet een andere?

En over je koeler...is die niet veel te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASracing schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:41:
[...]

Waarom neem je niet de Antec NSK2400 deze is bijna hetzelfde als de Fusion. Mist alleen het schermpje en de volumeknop.
Link pricewatch
Alleen jammer dat de front van plastic is ipv aluminium,had graag gezien dat Antec ook de NSK2450 in Europa(nu alleen in Japan) op de markt brengt :'( dit is dus echt een Fusion zonder vfd scherm en volumeknop maar wel met een aluminium front(zwart of zilver) en de cd speler achter een klepje.

http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt hij dan, mijn eerste post op dit forum en het eerste systeem wat ik zelf wil gaan bouwen.

Volg dit topic al een tijdje en heb me behoorlijk ingelezen. Ben geen expert op dit gebied, maar het moet me toch wel gaan lukken. Ik heb een systeem samen gesteld, dat bestaat uit de verschillende configuraties die hier in dit topic gepost zijn.

Hier komt hij :-)

Moederbord
Asus M2A-VM, AMD 480X CrossFire (AM2, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 52,20

Processor
AMD Athlon 64 X2 3600+ (AM2, 2x1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 59,85

Behuizing
Antec NSK2400 (mATX, 380W, Zilver⁄Zwart) € 83,30

Hardeschijf
Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB (SP2504C) € 55,25
extra hardeschijf van 250 gb aanwezig

Videokaart
Club3D Geforce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, D-Sub) CGNX-G856 € 80,95

Geheugen
2 x Kingston 512MB DDR2 PC5300 667Mhz CL5 (KVR667D2N5⁄512) € 32,50

TV Kaart
ASUS My Cinema P7131 Dual Retail € 49,95

Fan Cooler
Nog geen keuze gemaakt

DVD Brander
Aanwezig

Draadloosnetwerkkaart
Aanwezig

Besturingssyteem
Aanwezig

Totaal € 414,-

Op dit systeem komt een normaal Windows besturingsysteem XP of Vista. Het MC gedeelte zal gaan bestaan uit Media-portal omdat er veel mee mogelijk is.

Een aantal vragen :

Ik wil dit systeem ook gebruiken om te downloaden vanuit de nieuwsgroepen (vooral series en films en muziek). Dit wil ik doen i.c.m met SABnzb. Dus het Parren en Un-rarren gaat ook op de deze HTPC gebeuren. Is dit goed te doen als je ondertussen ook TV kijkt via de HTPC

De TV kaart is een dual tuner voor opnemen en kijken, heeft iemand ervaring met deze kaart en dan vooral in combinatie met Media-Portal ?

Wat voor (fan)coolers moet ik nu gaan gebruiken, die in deze kast gaat passen en ook nog is vrij stil is ?

Iemand suggestie/ antwoorden ?

Vriendelijke groet

The MadMaster

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
TangLeFuzZ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:24:
[...]

Allrighty, die dingen zijn dus gewoon zelf te programmeren... mooi :)

Trouwens, ik zie net op de OrigenAE site dat ze de s21t online hebben staan.

Ben benieuwd wanneer hij in de winkels ligt en wat hij gaat kosten... al vraag ik me af wat je nou aan zo'n scherm hebt... een vfd is toch wel voldoende? Wie loopt er nou naar z'n installatie toe als hij muziek of whatever wil uitzoeken... dat doe je toch met een remote.... :)

Als het touch screen nou een externe remote zou zijn, zou ik de kast meteen kopen.... maar hij zit er nog steeds aan vast, dus dat is niet echt zinvol lijkt me.
Tja die dingen zijn zelf te programmeren, maar een kernel kun je ook zelf programmeren.... Het gaat er om dat je de aansturing van de vfd controller moet gaan programmeren en daarnaast een koppeling tussen mce en je eigen progsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
dat moet wel lukken... :)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:15:
Hier komt hij dan, mijn eerste post op dit forum en het eerste systeem wat ik zelf wil gaan bouwen.
Hoe ben je van plan je geluid uit te sturen... via het moederbord? Digitaal of niet?

Onthoud dat op dat mobo wel een s/pdif aansluiting zit, maar die zit op een losse kaart en die past er niet in zodra je er een videokaart aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Ik wil graag de Sempron in mijn MythTV Mediacenter upgraden naar een X2 om 1080p h264 en HD-DVD af te spelen, maar zit ongelooflijk te twijfelen welke X2..

Ik zie hier heel veel mensen met Windows MCE, helaas heel weinig met linux.
Helaas is FFMPEG niet multithreaded zoals bijv. CoreAVC en kan ik ook geen gebruik maken van GPU offloading, dus een geforce 8x00 kaartje helpt ook niets.

Zijn er mensen met bijvoorbeeld een x2 4800, 5600, 6000 die kunnen testen of 720p h264, 1080p h264 vloeiend afspeeld op een ffmpeg-gebaseerde speler (vlc media player, mplayer, ...)? Reviews/benchmarks zijn namelijk niet te vinden

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen-v op 16-06-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:27:
dat moet wel lukken... :)

[...]

Hoe ben je van plan je geluid uit te sturen... via het moederbord? Digitaal of niet?

Onthoud dat op dat mobo wel een s/pdif aansluiting zit, maar die zit op een losse kaart en die past er niet in zodra je er een videokaart aanhangt.
Het liefst wil ik dit digitaal aansluiten aansluiten op mijn tuner. Is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:10
-Moondust- schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:36:
[...]

Dat is een mooie config, ik zoek iets soortgelijks. We hebben in ieder geval hetzelfde budget.

Is dat een nieuwe case van Silverstone? Ik had um nog niet eerder gezien. Ziet er mooi uit in ieder geval.

Ik vraag me af wat jouw redenatie is achter de gekozen voeding en de geluidskaart?
Waarom geen fanless voeding of een andere voeding die speciaal is gemaakt om zo stil mogelijk te zijn?

En waarom een geluidskaart erbij nemen? Is de onboard sound niet ruim voldoende als je het geluid toch digitaal doorgeeft aan je receiver? En als een geluidskaart dan toch noodzakelijk is, waarom degene die jij hebt gekozen en niet een andere?

En over je koeler...is die niet veel te groot?
Ik heb geen idee of dit een nieuwe case van Silverstone is. Ik kwam hem tegen op hun website en deze sprak mij gewoonweg aan :)

Waarom deze voeding en geluidskaart? Ik heb de voeding op aanraden van een maat van mij geselecteerd, hij heeft deze zelf in zijn systeem zitten en zijn systeem is erg still ook is hij hier zelf erg goed over te spreken. De koeling van de voeding zou zich automatisch moeten aanpassen naar het te leveren vermogen aldus mijn maat. Suggesties voor een stillere voeding?

Wat betreft de geluidskaart.. Ik wil graag een goede sound door mijn woonkamer hebben en heb 2 hele positieve reviews over deze soundcard gelezen, dus op basis daarvan heb ik voor deze gekozen ipv het onboard soundchipje. Als je wilt zou ik deze reviews er bij kunnen zoeken...

Hmm dat van die koeler kan nog wel eens krap worden.. De kast is iig 17 cm hoog. Volgens de tekening van Zalman heb ik vanaf het moederbord tot de bovenkant van de kast 13,5 cm nodig. Dit zou betekenen dat ik 2,5 cm heb voor het moederbord en de procesor. Kan iemand mij vertellen of voldoende ruimte heb of kan ik beter opzoek gaan naar een andere procesorkoeler?

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/9500am2.gif

Hoe ziet jouw configuratie er dusver uit? Ben wel benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 21:34
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:15:
Wat voor (fan)coolers moet ik nu gaan gebruiken, die in deze kast gaat passen en ook nog is vrij stil is ?
Ik heb sinds deze week dezelfde kast. Een fancontroller is overbodig met de bijgeleverde 2x120mm fans. Deze hebben een molex aansluiting en een eigen controller, instelbaar op 3 standen. Op de laagste stand stil genoeg en verplaatst voldoende lucht.

Voor het geld dat je gereserveerd had voor de fancontroler zou je wellicht een HDMI versie van het bord kunnen nemen of een snellere processor.

Ik wil je ook wijzen op de volgende posts:
DesertShooter in "De ultieme HTPC bouwen."
DesertShooter in "De ultieme HTPC bouwen."

Dit heeft mijzelf overtuigd om de aanschaf van een videokaart achterwege te laten. Eventueel altijd nog toetevoegen. Scheelt geld, verbruik en dus ook fangeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Sensei_D schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Bij Salland Automatisering staat 1-10 dagen om te leveren, maar misschien heeft Stefijn gelijk. Je kan daar iig ff proberen.
Daarnaast verwacht Norrod hem de 30ste iig weer, alleen daar is die wel wat duurder :(
Cool-prices krijgt hem nog wel binnen heb ik van ze begrepen.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

om mijn htpc kwa bediening super te maken zoek ik iets van een keyboard met muis in een. Ik had eerst die van microsoft op het oog maar de reviews zijn alles behalve goed. De muiscursor schijnt gewoon slecht te zijn.
Nu is mijn oog gevallen op de Speed-link Media Centre Controlboard lijkt me op zich een leuk dingetje ik zoek eigenlijk nog wel een serieuze concurrent om te vergelijken
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.